بیگ بن، بزرگ‌ترین برج ساعت جهان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به لندن را دوست دارید؟ دلتان می‌خواهد درباره جاذبه‌های منحصربه‌فرد لندن بیشتر بدانید؟ از برج ساعت لندن چه می‌دانید؟ این مقاله را از دست ندهید.
برج ساعت لندن

لندن یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که با تاریخ غنی و قدمت بسیار خود دارای جاذبه‌های تاریخی فراوانی شده است. از طرفی این شهر انگلیسی با مناظر زیبا و استثنایی که دارد، نظر بسیاری از جهانگردان و گردشگران را به خود جذب کرده است. برج ساعت لندن یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر است که برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است. با دلتامگ تا انتهای این مقاله همراه باشید.

برج ساعت در کدام کشور است؟

در دنیا برج‌های زیادی وجود دارد که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند؛ اما بزرگترین برج ساعت جهان چیزی نیست که آدم به‌راحتی بتواند از کنار آن عبور کند به‌خصوص اگر این برج یک بنای تاریخی ارزشمند باشد.

برج ساعت که در تمام دنیا بانام ساعت بیگ بن شناخته می‌شود، یک بنای تاریخی در شهر لندن و در کشور انگلستان است که درست در کنار کاخ سلطنتی لندن واقع‌شده است. این برج که حالا یکی از نمادهای جذاب و مشهور لندن است در طول عمر بلندش نام‌های زیادی به خود گرفته است.

در ابتدای ساخت نام آن برج سنت استفان کاخ وست‌مینستر بود. بیگ بن درواقع نام زنگ سیزده تنی درون برج است. مردم دنیا بیشتر آن را بانام برج ساعت می‌شناسند و در سال 2012 نام این برج زیبا و تماشایی به احترام ملکه الیزابت دوم به برج الیزابت تغییر یافت.

بیگ بن

داستان برج ساعت لندن که بزرگترین برج ساعت جهان شد

در شب ۱۶ اکتبر ۱۸۳۴ کاخ وست‌مینستر یا همان کاخ سلطنتی لندن در آتش سوخت و تنها بخش‌هایی از آن توانست از این آتش‌سوزی جان سالم به در ببرد. بعد از ویرانی کاخ، مسابقه‌ای برای طراحی ساختمان جدید مجلس برگزار شد و معمار مشهور چارلز بری برنده این رقابت شد. در طرح‌های اصلی چارلز بری ساعت وجود نداشت تا این‌که مجلس درخواست کرد تا به برج این مجموعه، ساعت اضافه شود. چارلز بری به کمک دستیار خود آگوستوس ولبی پوین، برج ساعت لندن را به طراحی خود اضافه کرد.

مطلب پیشنهادی:  این پیراهن دخترانه شما را لاغر و شیک نشان می‌دهد

برج معروف لندن در سال 1856 با 96 متر طول و 11 طبقه و پایه‌هایی به عمق سه متر به مجموعه کاخ وست‌مینستر اضافه شد. در ساخت آن 850 مترمکعب سنگ و 2600 مترمکعب آجر به‌کاربرده شد.

برج ساعت لندن 157 سال بدون حتی یک‌بار خاموشی به‌طور مداوم کار کرد؛ اما در سال 2017 مهندسان اعلام کردند که تمام قطعات بیگ بن نیاز به تعمیرات اساسی دارد درنهایت برج ساعت لندن تقریبا برای اولین بار بعد از ۱۵۷ سال کار مداوم در ظهر روز دوشنبه ۲۱ اوت ۲۰۱۷، خاموش شد و چهار سال طولانی سکوت بر پایتخت انگلستان حاکم شد. پس از چهار سال خاموشی در سال 2012 این ساعت با اضافه شدن صداهای جدید دوباره شروع به کار کرد.

برج ساعت

سخن پایانی

برج ساعت لندن در شب یکی از تماشایی‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های پایتخت انگلیس و یکی از بهترین جاهای دیدنی لندن به شمار می‌رود. این برج تا به امروز سلطنت 6 پادشاه انگلستان را به خود دیده و حتی از جنگ جهانی دوم نیز جان سالم به در برده است. نکته جالب دیگر درباره این ساعت زیبا آن است که اگر  کنار پایه آن بایستید و به زنگ نگاه کنید صدای زنگ را حدود یک‌ششم ثانیه دیرتر از ضرب پاندول زنگ خواهید شنید؛ و اگر در همین زمان کسی صدای زنگ را از رادیو به‌طور زنده گوش کند، صدای آن را زودتر از شما خواهد شنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…