سفر به سنندج پاییزی را از دست ندهید!

2
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به شهرهای کوهستانی ایران را دوست دارید؟ کدام‌یک از شهرهای غرب کشور را از نزدیک دیده‌اید؟ سنندج در لیست شهرهای محبوب شما قرار دارد؟ جاهای دیدنی سنندج را می‎‌شناسید؟ با ما در این مقاله همراه باشید.
جاهای دیدنی سنندج

جاهای دیدنی سنندج از جاذبه‌های تاریخی آن گرفته تا مناظر بکر و چشم‌نوازش همگی مورد توجه گردشگران هستند. در این شهر می‌توانید فرهنگ متفاوتی از زندگی مردم ایران ببینید که شبیه هیچ جای دیگر سرزمینمان نیست. همراه دلتامگ با این شهر زیبای کوهستانی ایران و یکی از بهترین شهرهای کردنشین کشور آشنا شوید.

پارک آبیدر از جاهای دیدنی سنندج در پاییز

درست در میانه و در دامنه کوه‌های آبیدر بزرگ و آبیدر کوچک سنندج، پارکی تماشایی با چشم‌اندازهای زیبا و استثنایی وجود دارد که هر گردشگری را مجذوب می‌کند. در میان گردشگران کوه و پارک جنگلی آبیدر به نماد شهر سنندج تبدیل شده است.

مجموعه آبیدر از امکانات تفریحی و استراحتگاه‌های متفاوتی در کوهپایه، دامنه و قله کوه آبیدر تشکیل شده است. از کوهپایه هرچه پله‌ها را بالاتر می‌روید بر درخت‌کاری، چمن‌کاری و زیبایی مجموعه افزوده می‌شود و اشراف کامل به شهر سنندج از فراز این کوه، چشم‌انداز زیبایی را ایجاد می‌کند.

همچنین در این مجموعه انواع سرگرمی‌های متفاوت به‌خصوص برای جوانان وجود دارد. زیپ لاین، پل معلق، بزرگ‌ترین سینمای روباز کشور و تله‌کابین از جمله سایر تفریحات موجود در این پارک هستند. برای دیدن این مجموعه باید به کمربندی آبیدر، انتهای خیابان آبیدر و پارک جنگلی آن بروید. فضای این پارک جنگلی در فصل پاییز چنان زیبا و رویایی می‌شود که بعد از دیدن آن دلتان می‌خواهد بارها به آنجا بازگردید.

روستای نگل

روستای نگل از روستاهای دیدنی سنندج

روستای نگل یکی از زیباترین روستاها و یکی از بهترین جاهای دیدنی سنندج است که در میان گردشگران دارای شهرت بسیاری است. دریاچه چال‌آب، پل بزرگ دوره صفویه، قلعه گاه و آبشار قلوزه از جمله جاذبه‌های این روستا هستند؛ اما عمده شهرت روستای نگل به کتاب مقدس قرآنی است که در آن وجود دارد. طبق باور مردم روستا، این قرآن یکی از چهار قرآن خطی نوشته شده در زمان خلیفه‌ی سوم محسوب می‌شود و به چهار اقلیم دنیا فرستاده شده است. از این قرآن در مسجد نگل نگهداری می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  6 دلیل برای عصبانیت از دید روانشناسان + راه‌حل

عمارت آصف وزیری از جاهای دیدنی سنندج

عمارت‌های تاریخی سنندج از جمله جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر هستند که با معماری زیبا و هنرمندانه‌شان چشمان شما را نوازش می‌کنند. در این میان عمارت آصف وزیری نمونه‌ای بی‌همتا در میان عمارت‌های تاریخی ایران است که در قلب سنندج قرار گرفته است.

این عمارت زیبا یادگاری به‌جا مانده از دوران قاجار است که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی در تقاطع خیابان شهید فرح واقع شده است. معماری خاص این عمارت که با تکیه بر معماری بومی این منطقه تلاش کرده از سبک بناهای معروف اصفهان نیز الهام بگیرد، سبب شده که عمارت آصف جلوه‌ای خاص و ویژه پیدا کند.

عمارت آصف سنندج

سخن پایانی

از دیگر جاهای دیدنی سنندج می‌توان به عمارت خسروآباد، کلیسای سنندج، حمام شیشه، عمارت سالار سعیدی، مسجد جامع سنندج و مسجد آویهنگ اشاره کرد. همچنین پارک لاله سنندج و پل معلق آبیدر نیز از جاذبه‌های معروف این شهر محسوب می‌شوند که در سفر به این شهر حتما باید از آن‌ها نیز دیدن کنید. اگر سفر به غرب کشور را دوست دارید، سفر به جاهای دیدنی کرمانشاه، شهر شیرین و فرهاد را هم از دست ندهید.

تعداد کلمات مطلب: 501

2 دیدگاه

  1. بهادر

    7 آذر 1402 در 9:17 ب.ظ

    اصلا هم بدرد نمیخوره جاده‌های داغون زیر ساخت بدتر توصیه من اینه که نرین

    پاسخ

    • زینب پروانه

      8 آذر 1402 در 4:34 ب.ظ

      اتفاقا خیلی هم شهر زیبایی است

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با این کلمات مردان را به خود وابسته کنید

حفظ رابطه از راه دور نیاز به تکنیک‌های خاصی دارد که حتما باید با سیاست‌هایی خاص انجام شود.…