با یک فنجان آب چربی‌های سخت مایکروویو را از بین ببرید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نمی‌دانید که چربی‌های سخت داخل مایکروویو را چگونه از بین ببرید که آسیبی برای شما و دستگاه نداشته باشد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
مایکروویو

مایکروویو جزو آن دسته از وسایل در آشپزخانه است که کاربرد بسیاری دارد؛ خصوصا در زندگی‌های امروزی که بسیاری از خانم‌ها و آقایان تا دیر وقت مشغول کار هستند و زمان کمی برای گرم کردن یا یخ زدایی غذا دارند؛ اما یکی از مشکلات استفاده از این دستگاه این است که بعد از مدتی استفاده و گرم کدرن غذا، ذرات چربی به محفظه درونی آن چسبیده و به سختی از بین می‌رود؛ از همین روی تمیز کردن مایکرویو می‌تواند برای بسیاری به یک معضل تبدیل شود؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روش‌هایی را به شما آموزش دهیم که بتوانید با کمترین زحمت، این دستگاه را مانند روز اول تمیز کنید.

چگونه مایکروفر را برق بیندازیم؟

روش‌های مختلفی برای تمیز کردن مایکروویو وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها شیمیایی هستند و می‌تواند برای سلامتی ما خطر داشته یا به دستگاه آسیب بزند؛ به همین منظور برای رفع این مشکل راه‌حل‌های خانگی را به شما آموزش می‌دهیم که هیچ ضرری برای سلامتی ما ندارد.

مایکروویو

استفاده از یک لیوان آب برای تمیز کردن مایکروویو

اگر سطح دستگاه شما چربی کمی وجود دارد، این روش می‌تواند به شما کمک کند تا به مرور زمان چربی در آن تجمع نکند؛ بنابراین اگر مایکروویو را به تازگی خریداری کرده‌اید، استفاده از این روش بعد از هر بار استفاده باعث می‌شود دستگاه شما همیشه مانند روز اول تمیز باقی بماند.

برای استفاده از این ترکیب یک لیوان آب را داخل دستگاه قرار دهید، برای ایجاد بوی بهتر در دستگاهم می‌توانید داخل لیوان یک برش لیمو قرار دهید؛ سپس دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید به مدت 3 دقیقه آب روشن باشد؛ در نهایت با یک پارچه تمیز فضای درونی آن را تمیز کنید.

مایکروویو

تميز كردن مايكروفر با جوش شيرين

در صورتی که روش بالا را استفاده کرده و به نتیجه‌ای نرسیدید؛ می‌توانید برای چربی‌‌های سخت‌تر از جوش شیرین استفاده کنید؛ به طور کلی این ماده برای تمیز کردن سطوح مختلف در خانه بسیار موثر است؛ از ترکیب جوش شیرین می‌توانید به دو روش برای تمیز کردن ماکروفر استفاده کنید؛ در روش اول  مقداری جوش شیرین را در یک ظرف ریخته و به آن آب اضافه کنید تا حالت خمیری به دست آید؛ سپس خمیر را با استفاده از یک فرچه به محفظه درون دستگاه بزنید و اجازه دهید تا مواد به خورد چربی‌ها برود؛ سپس آن را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

در روش دوم در یک لیوان آب مقداری جوش شیرین ترکیب کرده و آن را درون دستگاه قرار دهید و آن را به مدت 3 دقیقه روشن کنید؛ بعد از گذشت این مدت زمان تا 5 دقیقه درب دستگاه را باز نکنید تا بخار موجود در آن بتواند چربی‌ها را از بین ببرد.

مایکروویو

تميز كردن مایکروویو با سرکه

خاصیت اسیدی سرکه این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد که با استفاده از آن بتوانیم از شر چربی‌های مزاحم خلاص شویم؛ برای استفاده از این ترکیب لازم است مقداری سرکه را درون کاسه ریخته و داخل دستگاه قرار دهید و آن را به مدت 3 دقیقه روشن کنید؛ بعد از گذشت این مدت زمان، درب دستگاه را باز کرده و خواهید دید که چربی‌های سختی که به دیواره ماکروویو چسبیده‌اند به راحتی جدا می‌شوند و شما می‌توانید با یک دستمال آن را پاک کنید. اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه دارید، 6 ترفند جادویی برای برطرف کردن بوی بد سرویس بهداشتی را در این مطلب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…