طرز تهیه سفیدآب در خانه؛ لایه بردار خانگی بسازید

3
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از موادی که از زمان‌های قدیم برای پوست از آن استفاده می‌شده است و تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی پوست دارد، سفیدآب است.
طرز تهیه سفیدآب خانگی

طرز تهیه سفیدآب را اگر بلد باشید دیگر لازم نیست که برای تهیه آن حتما به عطاری‌های شهر مراجعه کرده و به سختی آن را پیدا کنید سفیدآب یک گزینه عالی برای لایه‌برداری و جوانسازی پوست است که افراد باید در روتین پوستی خود از آن استفاده کنند. همراه دلتامگ باشید.

طرز تهیه سفیدآب خانگی

یکی از مواد برای طرز تهیه سفیدآب مل است که به شکل یک سنگ سفید در گذشته در عطاری‌ها به‌فروش می‌رسید. امروزه نیز مل در عطاری‌ها به‌فروش می‌رسد ولی مثل گذشته به شکل سنگ نبوده و آسیاب شده و پودر سفید است.

قبل از ترکیب با آب این پودر سفید رنگ زبر بوده اما هنگام برخورد با آب و قرارگرفتن در کنار سایر مواد کمی نرم می‌شود و می‌توان بر روی پوست مالید.

وجود ماده مل موجود در سفیدآب دلیل سفید بودن این ماده است پس از اینکه سفیدآب روی پوست مالیده شود مانند یک لایه بردار عمل کرده و پوست های مرده را از روی پوست بر می دارد.

چربی باعث می‌شود که صابون حالت خودش را از دست ندهد. چربی گوسفند و مغز استخوان موجود در سفیدآب نیز مانند چربی موجود در صابون عمل کرده و ساختار سفیدآب را حفظ می‌کند.

برای  طرز تهیه سفیدآب در منزل باید بگوییم که در ابتدا به پودر مل کمی آب اضافه می‌کنیم تا خمیری شکل شده البته این خمیر نباید شل باشد زیرا اگر شل باشد مواد دیگر را نمی‌توان به آن افزود.

مطلب پیشنهادی:  ترسناک‌ترین مخلوقات دریایی در این گودال زندگی می‌کنند!

سفیدآب خانگی

حالا بعد از تهیه خمیر، چربی گوسفند و مغز استخوان را روی حرارت بگذارید تا به شکل روغن مایع درآیند. سپس این روغن بدست آمده را به ماده خمیری اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم با کمک دست ترکیب کنید و خمیر را خوب ورز بدهید.

حین ورز دادن خمیر استراحت نکنید زیرا خمیر سرد شده و در صورت سرد شدن نمی‌توان کاری انجام داد. بعد از ترکیب شدن مواد با یکدیگر خمیر را به شکل قطعات کوچک و مختلفی در آورید و در مقابل آفتاب قرار دهید تا سفت و آماده استفاده شود.

طرز تهیه ماسک سفیدآب

ماسک سفیدآب می‌تواند اثرات بسیار خوبی را بر روی پوست صورت افراد داشته باشد بنابراین توصیه می‌شود برای یک بار هم که شده از ماسک سفیدآب به عنوانم نوعی ماسک زیبایی استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک سفیدآب

  • یک عدد سفید آب را در مقداری گلاب انداخته و از شب تا صبح بگذارید بماند تا خیس بخورد.
  • سپس سفیدآب در گلاب خیسانده شده را له کرده و دوباره با گلاب مخلوط کنید.
  • محلول تهیه شده را در حمام و بعد از استحمام، به صورت بزنید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    4 آذر 1402 در 1:06 ب.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    4 آذر 1402 در 1:13 ب.ظ

    خیلی خیلی عالی بود ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    4 آذر 1402 در 2:22 ب.ظ

    تشکر از شما هر روز به معلومات ما اضافه می شود شما دانشگاه مجازی هستند برای همه کریمی هستم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…