با مزایای استفاده از شیر پاک کن آشنا شوید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پوست روزانه در معرض آلودگی‌ها و مواد شیمیایی بسیاری قرار می‌گیرد که اگر افراد به‌دنبال تمیز کردن و پاکسازی آن نباشند، در آینده دچار مشکلات پوستی بسیاری می‌شوند.
شیر پاک کن

مزایای استفاده از شیر پاک کن اگر افراد بدانند حتماً در روتین پوستی خود از آن استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که برای پاک‌کردن آرایش آب به‌تنهایی کافی نیست و صابون نیز پوست را خشک می‌کند، بهتر است از شیر پاک کن استفاده شده و پوست خود را پاک‌سازی کرد. همراه دلتامگ باشید.

شیر پاک کن

شیر پاک کن یک محصول سفید و کرم‌مانند است که با استفاده از آن می‌توان پوست را از مواد آرایشی، آلودگی‌ها، چربی‌ها پاک‌کرده بدون آنکه هیچ آسیبی به بافت پوست برسد.

به دلیل لطافتی که شیر پاک کن دارد، استفاده از آن باعث آرامش پوست و لطیف شدن آن می‌شود.

همچنین این پاک‌کننده به دلیل داشتن ویتامین‌هایی مانند ویتامین E، محصولی عالی برای سلامت پوست به‌حساب می‌آید. همچنین ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی بوده که از به‌وجودآمدن چین‌وچروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

نکته مهمی که در استفاده شیر پاک کن باید بدانید آن است که از این محصول به‌صورت منظم و درست استفاده شود تا تأثیر زیاد آن را در تمیز و پاک‌سازی پوستتان ببینید.

البته لازم به ذکر است که از نظر اقتصادی استفاده از شیر پاک کن بسیار مقرون‌به‌صرفه است. همچنین شیر پاک کن علاوه بر پاک‌سازی پوست، مواد مغذی بسیاری را به پوستتان می‌رساند.

از شیر پاک کن در چه مواردی استفاده می‌شود؟

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، استفاده از آن برای پاک‌کردن آلودگی‌های پوستی و آرایش است. به‌طورکلی موارد استفاده از شیرپاک‌کن به شرح زیر است:

  • پاک‌کردن پوست از آلودگی‌های محیطی
  • پاک‌کردن آرایش صورت
  • پاک‌کردن آرایش چشم از جمله ریمل و خط چشم
  • پاک‌کردن صورت برای ازبین‌بردن چربی‌ها

از شیر پاک کن در چه مواردی استفاده می‌شود؟

مزایای استفاده از شیر پاک کن

  • استفاده از شیرپاک‌کن چربی‌ها را از پوست تمیز کرده و باعث جلوگیری از جوش زدن می‌شود.
  • همچنین این محصول باعث آسان نمودن اکسیژن‌رسانی به پوست می‌شود.
  • شیرپاک‌کن باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.
  • از خشک‌شدن و کشیدگی پوست بعد از شست‌وشو، جلوگیری می‌کند.
مطلب پیشنهادی:  ست کردن مانتوی عید با کفش مناسب

طرز تهیه شیرپاک‌کن خانگی

برخی از افراد برای پاک‌کردن آلودگی‌ها از موادی مانند عسل، شیر و سفیده تخم‌مرغ استفاده می‌کنند. برای تهیه شیرپاک‌کن‌های خانگی، از روش‌های زیر می‌توان استفاده کرد:

  • در ظرفی سفیده تخم‌مرغ را بریزید و خوب هم بزنید. سپس این ماده را به مدت پنج دقیقه روی پوست خود بمالید و حالا آن را با آب ولرم آبکشی کنید.
  • با استفاده از پنبه مقداری شیر را روی پوست صورت به مدت پنج دقیقه بمالید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.
  • مورد بعدی آن است که در یک ظرفی مقداری عسل و به همان میزان مقداری شیر ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه روی پوست مالیده و سپس با آب ولرم شسته شود.

طرز تهیه شیرپاک‌کن خانگی

نکاتی در ارتباط با شیرپاک‌کن

شیرپاک‌کن انواع مختلفی داشته که باتوجه‌به نوع پوستتان باید از آن استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال اگر پوستتان خشک است باید از شیرپاک کن‌های مخصوص پوست خشک و اگر پوست چربی دارید از محصولات مناسب پوست چرب استفاده کنید. معمولاً افرادی که پوست معمولی دارند از شیرپاک‌کن‌های خشک استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…