این 3 جاذبه را تنها در سفر به چین خواهید دید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا چین در لیست کشورهای موردعلاقه شما قرار دارد؟ فکر می‌کنید چه جاذبه‌های در چین وجود دارد که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند؟ فکر می‌کنید سفر به چین جزو سفرهای خوب و خاطره‌انگیز شما خواهد بود؟ چند جاذبه در چین می‌شناسید که برای شما جالب‌توجه باشد؟
سفر به چین

چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست که هرچند شلوغ و پرازدحام؛ اما جاذبه‌هایی دارد که نظیر آن‌ها را در هیچ کجای دیگر دنیا نمی‌توانید ببینید. سفر به چین و بازدید از جاذبه‌های چند هزارساله آن برای کسانی که همیشه به دنبال مناطق بکر و بی‌همتا هستند، سفری به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز خواهد بود. با دلتامگ همراه شوید.

سفر به چین

چین کشوری چند هزارساله با تاریخی غنی و فرهنگی منحصر به‌ خود است که در چند سال گذشته تلاش کرده زمینه‌های گردشگری خود را بسیار وسعت ببخشد. بااین‌وجود این کشور خود به‌تنهایی دارای جاذبه‌هایی است که نظیر آن را در هیچ جای دیگری از دنیا نمی‌توانید ببینید. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه‌ها خواهیم پرداخت.

پایگاه پژوهشی پرورشی پانداها در چنگدو

پانداها بامزه‌ترین و بازیگوش‌ترین حیوانات جهان هستند. خرس‌های گنده‌ای که برخلاف هم نوعان خودشان به جای گوشت تنها علف می‌خورند. این حیوانات بانمک به‌عنوان خنگ‌ترین حیوانات دنیا نیز شناخته می‌شوند؛ چراکه تمام رفتارهای آن هرلحظه ممکن است به منقرض شدن نسل آن‌ها بینجامد! جالب است بدانید که پانداها تنها در چین وجود دارند و هر پاندایی که در کشور دیگری می‌بینید، از چین قرض گرفته‌شده‌اند! جالب‌تر این است که اگر سر این پانداهای قرضی بلایی بیاید، چین به شدت کشور مورد نظر را مواخذه و جریمه می‌کند. پرورش این حیوانات بامزه و دوست‌داشتنی چنان برای دولت چین مهم است که پرستار پاندا با حقوق بسیار بالایی استخدام می‌کند.

پاندای چینی

شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری پکن را در سفر به چین ببینید

اینجا ممنوعه‌ترین شهر دنیاست و هیچ‌کس اجازه ورود به آن را ندارد! بله زمانی کاخ امپراتوری پکن مهم و موم شده بود و هرکسی حق ورود به آن را نداشت. پس از فروپاشی امپراتوری چین، درهای این مجموعه عظیم و شهر باستانی به روی مردم گشوده شد؛ اما بازهم بازدید از تمام قسمت‌های آن امکان‌پذیر نیست.

بین سال‌های 1271 تا 1368 میلادی و در زمان سلسله یوان ساخت این شهر طول کشید؛ اما بیشتر بخش‌های آن‌که الان قابل بازدید است در طول سال‌های 1406 تا 1420 ساخته شده است. جالب است بدانید که تنها خانواده‌ی سلطنتی و معشوقه‌های امپراتور اجازه‌ی ورود به آن را داشتند. این شهر عظیم تاریخی 720 هزار مترمربع وسعت دارد و درست در قلب شهر پکن واقع شده است.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون گوشت و مرغ

سفر به چین و بازدید از پارک ملی جنگلی ژانگ جیاجی

در نزدیکی شهر چانگشا در استان هونان چین مجموعه‌ای عظیم و باشکوه از عجیب‌ترین کوه‌ها و جنگل‌های دنیا قرارگرفته که به پارک ملی جنگلی ژانگ جیاجی یا پارک ژانگجیاجی شهرت دارد.  این پارک که در منطقه زیبای ولینگ یانگ واقع شده است و شکل منحصربه‌فرد کوه‌ها و جنگل‌های آن سبب شده که لوکیشن بسیار از فیلم‌های تخیلی و ماوراء طبیعی قرار بگیرد. آسانسور بیلانگ یا صد اژدها که مرتفع‌ترین آسانسور جهان در فضای باز است و نیز طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای جهان در این پارک ساخته شده‌اند.

پارک ژانگجیاجی

پاسخ به سوالات متداول

درباره سفر به این کشور اعجاب‌انگیز و زیبا سوال‌ها و نکات بسیاری وجود دارد که پیدا کردن پاسخ آن‌ها برای خیلی‌ها مهم و ضروری است.

ارزان ترین راه سفر به چین چیست؟

ارزان‌ترین راه سفر به چین مسافرت با توراست که مزایای زیادی به همراه دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید یک سفر برنامه‌ریزی‌شده با امکانات مشخص داشته باشید و هزینه‌های نسبی سفر برایتان کاملا روشن باشد، سفر با تور، بهترین گزینه برای شما است.

نکات مهم سفر به چین

  • انتظار نداشته باشید چینی‌ها انگلیسی بلد باشند!
  • بهتر است قبل از سفر به چین، چند اصطلاح چینی یاد بگیرید.
  • حتما از رزرو هتل خود قبل از ورود به چین مطمئن شوید.
  • بدون دستمال کاغذی بیرون نروید.
  • به کارت اعتباری خود وابسته نباشید.
  • بدون فیلترشکن به این کشور سفر نکنید!
  • و در نهایت اینکه به‌هیچ‌عنوان گذرنامه خود را فراموش نکنید.

شهر ممنوعه

سخن پایانی

از دیگر جاذبه‌های بسیار مهم این کشور که در سفر به چین باید از آن‌ها دیدن کنید دیوار بزرگ چین، لشکر سفالین، رودخانه یانگ تسه و سد سه دره آن و دریاچه عجیب و استثنایی غرب منطقه هانگژو است. البته جاذبه‌های چین بسیار فراتر از این چند موردی است که ما معرفی کردیم؛ اما شاید این‌ها مهم‌ترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های این کشور باشند.

تعداد کلمات مطلب: 666

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…