رویایی‌ترین سفر پاییزی خود را به آبشار هریجان داشته باشید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با منطقه کلاردشت آشنایی دارید؟ سفر به این منطقه خوش آب و هوای شمال را دوست دارید؟ روستا و آبشار هریجان کلاردشت را می‌شناسید؟ سفری پاییزی به این منطقه دیدنی داشته باشید.
آبشار هریجان

کلاردشت منطقه‌ای در استان مازندران است که به زیبایی و چشم‌نوازی مناظرش معروف است. در این منطقه ییلاقی روستایی به نام هریجان وجود دارد که آبشار زیبا و استثنایی آن هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند. در این روستای زیبا آبشاری وجود دارد به نام آبشار هریجان که سفر به آن یکی از دلپذیرترین و لذت‌بخش‌ترین سفرهای هرکسی در پاییز خواهد بود.

هریجان کجاست؟

در توابع بخش مرزن آباد در شهرستان چالوس، روستایی در منطقه ییلاقی کلاردشت واقع شده که به آن هریجان می‌گویند. زیبایی طبیعت این روستای جذاب و تماشایی، علفزارهای وسیع و آبشار منحصر به فرد آن چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. روستای هریجان جاده چالوس بدون شک یکی از بهترین ییلاق‌ها برای سفرهای تابستانی است؛ اما طبیعت این روستا در پاییز چنان چشم‌نواز می‌شود که هرکسی را به خود فرامی‌خواند.

هریجان

آبشار هریجان

در میانه جاده تهران به چالوس گردنه‌ای به نام هزار چم وجود دارد که یکی از زیباترین مناطق رشته‌کوه‌های سر به فلک کشیده البرز محسوب می‌شود. در میان پیچ و خم‌های این گردنه زیبا روستای هریجان واقع شده و در غرب آن یکی از بی‌نظیرترین آبشارهای چالوس قرار گرفته است.

چگونه به آبشار هریجان برسیم؟

به روستای هریجان که می‌رسید، یک مسیر خاکی 300 تا 400 متری پیش‌روی شماست. راه را تا انتها ادامه دهید تا به پرچین‌ها سنگی برسید که مسیر یه جاده انحرافی دیگر را نشان می‌دهند. جویی از آب آبشار در این مسیر روان است. مسیر جوی را به سمت بالا که دنبال کنید بعد از یک ربع به آبشار خواهید رسید. برای رفتن به تاج آبشار نیاز است که حدود نیم ساعت دیگر راه را ادامه دهید که البته مسیر آسانی نیست و نیاز به کوهنوردی دارد تا به کوتاهترین تاج آن برسید. ارتفاع هریجان زیبا و استثنایی 80 متر و کوتاه‌ترین تاج آن 9 متر ارتفاع دارد.

مطلب پیشنهادی:  یک غذای جدید و ساده با طعم بی‌نظیر

روستای هریجان

فاصله تهران تا هریجان

برای اینکه از تهران به هریجان البرز بروید باید ابتدا به  جاده چالوس رفته و بعد به سمت سیاه بیشه حرکت کنید تا به یک فرعی برسید. این جاده فرعی خاکی است؛ اما زیبایی‌ها آن شما را به ادامه مسیر دعوت می‌کند. پس از طی حدود 5 کیلومتر از این جاده فرعی به طبیعت هریجان خواهید رسید. اگر از تهران حرکت می‌کنید این مسیر حدود 5 ساعت طول خواهید کشید.

بهترین فصل دیدن آبشار هریجان

هرچند خیلی‌ها معتقدند که طبیعت این منطقه در فصل بهار به اوج زیبایی خود می‌‌رسد، اما فصل پاییز چنان چهره این منطقه را دگرگون می‌کند که سفر به آن رویایی‌ترین سفر عمر شما خواهد شد.

چشم انداز آبشار

سخن پایانی

آبشار هریجان یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین آبشارهای ایران و از جاهای دیدنی مازندران است که با وجود باریک بودن تاج‌های بسیاری دارد. طبیعت و جاده پشت بلندترین تاج آبشار به یک منطقه محافظت شده با انواع حیوانات به‌خصوص حیوانات وحشی خواهد رسید که ورود به آن ممنوع است و نیاز به مجوز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…