با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیگر نیازی نیست که لباس آب رفته را دور بیندازید، با این روش آن را به حالت اول بازگردانید.

ممکن است بسیاری از ما هم با این مشکل مواجه شده باشیم که لباس‌های مورد علاقه ما بعد از شستشو، آب رفته و کوچک‌تر شدند؛ در چنین مواقعی دیگر از آن لباس استفاده‌ای نمی‌شود در حالی که به راحتی با چند ترفند ساده می‌توانید آن را به حالت اول باز گردانید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا ترفندهایی را به شما آموزش دهیم که به راحتی لباس آب رفته را به حالت اول باز گردانید.

چگونه لباس آب رفته را ترمیم کنیم؟

قبل از آنکه به دنبال چاره آب رفتن لباس باشید، در ابتدا باید جنس پارچه لباس را مشخص کنید و متناسب با جنس پارچه از یک روش مناسب برای ترمیم آن استفاده کنید؛

استفاده از سرکه و آب برای ترمیم لباس آب رفته

برای استفاده از این روش لباس را در آبی حاوی سرکه خیس کنید؛ (برای هر لیتر آب یک لیوان سرکه لازم است). در نهایت بعد از گذشت 30 دقیقه لباس را بشویید تا بوی سرکه از بین برود؛ بعد از خشک شدن لباس خواهید دید که پارچه به حالت اول بازگشته است.

لباس های آب رفته

خیساندن لباس در آبلیمو

آب لیمو می‌تواند به عنوان نرم‌کننده طبیعی برای لباس‌های آب رفته مفید باشد. لباس را در آبی حاوی آب لیمو بخیسانید و سپس آن را بشویید.

خیساندن لباس آب رفته در شامپوی بچه

استفاده از شامپو بچه می‌تواند یک روش موثر برای آب رفتن لباس نخی، پشمی و بافتنی باشد؛ برای این منظور لازم است که سینک ظرفشویی را پر از آب کرده و  درون آن مقداری شامپو بچه بریزید؛ توجه داشته باشید که دمای آب باید ولرم باشد تا بهتر روی بافت پارچه اثر گذاشته و آن را به حالت اول بازگرداند.

مطلب پیشنهادی:  ۵ روش خانگی برای قرمز شدن لب

لباس را به مدت 30 دقیقه درون آب قرار داده سپس لباس را از آب بیرون بیاورید و بدون اینکه شامپو را از روی آن بشویید، به‌صورت یک توپ گرد دربیاورید. لباس را فشار دهید تا جایی رطوبت آن گرفته شود؛ در نهایت یک حوله خشک را پهن کنید و لباس را روی آن قرار دهید؛ قسمت بالایی حوله را تا بزنید و لباس را فشار دهید تا رطوبت آن از بین برود و بعد اجازه دهید لباس به مدت 10 دقیقه درون حوله بماند.

بعد از گذشت این مدت زمان لباس را از درون حوله بیرون آورده و آن را روی حوله دیگری پهن کنید؛ با دست لبه‌های مرطوب لباس را صاف کنید، این کار را با ملایمت انجام دهید تا الیاف لباس آسیب نبیند. ممکن است لباس آب رفته دقیقا به حالت قبلی برنگردد، ولی با این کار تا حد زیادی مشکل حل می‌شود؛ در نهایت یک جسم سنگین روی لباس قرار دهید و اجازه دهید لباس به همان حالت خشک شود؛ اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه‌مند هستید، نحوه از بین بردن برق اتو روی لباس را در این مطلب دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…