استفاده از کرم آبرسان تنها با این روش موثر است

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن پوستی صاف و درخشنده باید از یک روتین درست استفاده کرد. یکی از مراحل مهم در روتین پوستی استفاده درست از کرم آبرسان است.
استفاده از کرم آبرسان

استفاده از کرم آبرسان برای داشتن یک‌پوست سالم لازم و ضروری است. نکته مهم در تأثیر این کرم، نحوه درست استفاده از آن است. همراه دلتامگ باشید تا با هم ببینیم نحوه درست استفاده از این کرم چیست و در چه شرایطی تأثیر خوبی روی پوست دارد؟ همراه دلتامگ باشید.

کرم آبرسان و مرطوب‌کننده با هم فرقی دارند؟

یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد از ما می‌پرسند آن است که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌کننده در چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که با تنوع و کارکرد محصولات مختلفی که برای نگهداری و جوان‌سازی پوست به بازار عرضه شده است، کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده در دودسته مختلف محصولات پوستی قرار دارند و با اینکه در نقش مکمل یکدیگر هستند، تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

  • کرم‌های آبرسان به‌صورت عمقی رطوبت موردنیاز پوست را تأمین کرده درحالی‌که کرم‌های مرطوب‌کننده به دلیل وجود روغن در فرمولاسیون خود از چربی پوست شما محافظت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که سطح پوستتان خشک شود.
  • زمان استفاده از انواع کرم‌های آبرسان بلافاصله بعد از شست‌و‌شوی صورت با انواع شوینده‌های مخصوص پوست است. برای نتیجه بهتر انواع کرم‌های آبرسان شوینده‌های صورت را نیز متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.
  • کرم‌های آبرسان باید در روتین روزانه مراقبتی پوست قبل از انواع کرم مرطوب‌کننده استفاده شوند.

کرم آبرسان و مرطوب‌کننده با هم فرقی دارند؟

نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان 

  • اولین مورد که در استفاده از کرم آبرسان باید توجه کنید آن است که بعد از هر بار شست‌وشوی صورت استفاده از آبرسان مخصوص نوع پوست خود ضروری است. در واقع باتوجه‌به نیاز پوستی خود به طور معمول حداقل دو بار در روز، صبح و شب باید از مرطوب‌کننده‌ها یا کرم‌های آبرسان استفاده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید رطوبت موردنیاز پوست خودتان را تأمین کرده و از خشک‌شدن آن جلوگیری کنید.
  • طبق اصول کلی مراقبت‌های پوستی، بهترین زمان برای استفاده از آبرسان، دقیقاً بعد از پاک‌سازی پوست است. در این زمان سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوستی با شوینده‌های مخصوص پوست از بین رفته‌اند و حالا سطح پوست برای دریافت رطوبت و مواد مغذی آماده شده است.
  • استفاده از مرطوب‌کننده‌ها بعد از آبرسانی پوست نکته طلایی روتین پوست است. مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند آب و مواد مغذی را در منافذ باز پوست حبس کرده و مانع از دهیدراته شدن و در نهایت خشکی پوست شوند. به‌علاوه از پوست شما در برابر آلودگی‌ها و آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. اما سؤالی که همیشه مطرح می‌شود آن است که چند دقیقه بعد از آبرسان مرطوب‌کننده بزنیم؟ در پاسخ به این سؤال و پیرامون استفاده از کرم آبرسان باید بگوییم به دلیل این‌که سرعت جذب انواع کرم آبرسان، باتوجه‌به محصول انتخابی و جنس پوست شما متفاوت است، به طور میانگین 5_10 دقیقه، زمان مناسبی است تا کرم آبرسان کاملاً جذب شود و سپس مرطوب‌کننده خود را استفاده کنید.
مطلب پیشنهادی:  چند راهکار ساده برای تقویت مغز و اعصاب

نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان 

  • حالا سؤال دیگری که پیرامون استفاده از کرم آبرسان مطرح می‌شود آن است که بعد از استفاده از این کرم باید صورت خود را شست؟ کوتاه و خلاصه در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. هدف اصلی استفاده از آبرسان‌، تامین آب و رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوستی در طول روز است. شما با شستن پوستتان بعد از مصرف آبرسان، باعث از بین رفتن اثرات این محصول مراقبتی می‌شوید. پس بهتر است بعد از مصرف آبرسان، از شستشوی پوستتان خودداری نمایید.
  • استفاده از کرم آبرسان برای چه نوع پوستی لازم است؟ فرقی نمی‌کند چند ساله‌ هستید و چه نوع پوستی دارید، برای داشتن پوست شاداب و بدون خستگی باید از آبرسان استفاده کنید. باتوجه‌به اینکه چه نوع پوستی دارید در لاین‌های مختلف محصولات تخصصی انواع پوست می‌توانید نمونه‌های مناسبی برای پوست خودتان پیدا کنید. اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های آبرسان هیالورنیک اسید، آلوئه‌ورا، گلیسیرین، اسید لاکتیک و اسید سیتریک هستند. این مواد با قابلیت آبرسانی به انواع کرم‌های پوستی اضافه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…