در مراسم خواستگاری، این سوالات را فراموش نکنید

5
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
از جمله سوالات خواستگاری مهمی که باید بپرسید، می‌توانیم به عقاید مذهبی، هدف از ازدواج و موقعیت مالی طرف مقابل اشاره کنیم.
سوالات خواستگاری

مرحله آشنایی پیش از ازدواج ممکن است طولانی و خسته کننده باشد، اما پرسیدن یک سری سوالات خواستگاری این روند را تسریع می‌بخشد. از این گذشته در دوران آشنایی به دلیل ترشح هورمون عشق و هیجان بیش از حد، ممکن است عیوب طرف مقابل را نبینید و در آینده با آن‌ها مواجه شوید. به همین دلیل بهتر است در همان جلسه خواستگاری با بیشتر نکاتی که برای شما اهمیت دارد، آشنا شوید. در این مطلب از دلتامگ به مهم‌ترین سوالاتی اشاره می‌کنیم که باید در مراسم خواستگاری پرسیده شوند.

مهم‌ترین سوالات خواستگاری

تفاهم در زندگی مشترک موضوع بسیار مهمی است و باید به آن توجه داشته باشید. جلسه خواستگاری این امکان را برای ما فراهم می‌کند که تا حدی طرف مقابل خود را بشناسیم. در ادامه با یک مجموعه از مهم‌ترین سوالات خواستگاری آشنا می‌شوید.

سوالات خواستگاری

سوال در مورد هدف از ازدواج

هدف از ازدواج برای بسیاری از افراد صرفاً رهایی از تنهایی است و این اصلاً درست نیست. لذا لازم است از طرف مقابل بپرسید که چرا قصد ازدواج دارد. فردی که یک چشم‌اندز روشن از آینده خود بعد از ازدواج دارد، برای زندگی مشترک مناسب است.

سوال در مورد مسائل خانوادگی

روابط خانوادگی همسر آینده شما بیش از آنچه که فکر کنید در آینده زندگی مشترک نقش دارد. از این رو یکی از مهم‌ترین سوالات خواستگاری، سوال از روابط خانوادگی فرد مقابل شما است. دقت کنید که وابستگی افراطی همسر آینده شما به خانواده نیز می‌تواند یک زنگ خطر برای ازدواج شما باشد.

سوالات خواستگاری در مورد روابط خانوادگی

سوال در مورد عقاید مذهبی

مهم است که زن و مرد از نظر عقاید مذهبی با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. فردی که مدام بخواهد عقاید خود را به دیگران تحمیل کند، برای ازدواج مناسب نیست. از طرفی شاید شما بخواهید با یک فرد مومن و مذهبی ازدواج کنید و طرف مقابل شما این ویژگی را نداشته باشد. لذا پرسیدن از عقاید مذهبی یکی از مهم‌ترین سوالات خواستگاری است.

سوال در مورد مسائل مالی

این مورد از سوالات خواستگاری فقط به فهرست دارایی‌ها محدود نمی‌شود. در واقع فرد مقابل شما باید یک شم اقتصادی داشته باشد و بداند در چند سال آینده قرار است چه چیزهایی به دست بیاورد. شاید داشتن خانه و ماشین مدل بالا از جوانان امروزی توقع زیادی باشد، اما داشتن هدف در زندگی و تلاش برای رسیدن به آن اهمیت بسیاری دارد.

سوالات خواستگاری در مورد وضعیت مالی

سوال در مورد داشتن فرزند

در جلسه خواستگاری، زن و مرد باید بدانند در آینده قصد دارند بچه دار شوند یا نه. همچنین تعداد فرزندان بهتر است در همان ابتدا مشخص شود. چرا که این موضوع ممکن است در آینده عامل مشاجرات و دعواهای زناشویی شود.

مطلب پیشنهادی:  یک نوشیدنی فوق‌العاده ویژه افطار

سوال در مورد رابطه با دوستان

همه ما دوستانی داریم که از معاشرت با آن‌ها لذت می‌بریم. اما برخی از افراد به شدت به دوستان خود وابسته‌اند و در اصطلاح رفیق‌باز هستند. به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین سوالات خواستگاری، پرسیدن در مورد رابطه‌های دوستانه طرف مقابل شما است. ممکن است برخی از روابط طرف مقابل برای شما خارج از عرف و زننده به نظر برسد.

سوالات خواستگاری در مورد روابط دوستانه

سوال در مورد علایق شخصی

یافتن علایق مشترک، راز دوام زندگی زناشویی است. از این رو بهتر است در همان جلسه آشنایی با علایق فرد مقابل خود آشنا شوید. البته این موضوع معیاری برای رد کردن طرف مقابل نیست. صرفاً به شناخت بهتر روحیات یکدیگر و درک متقابل کمک می‌کند.

سوال در مورد روابط عاشقانه گذشته

گذشته همسر آینده شما تا حدی به شما مربوط می‌شود. شما باید بدانید که فرد مقابل تا چه حد با معیارهای اخلاقی شما هماهنگ است. همچنین اگر در آینده ازدواجی ناموفق داشته است، شما باید از آن مطلع باشید. اگرچه داشتن یک ازدواج ناموفق، دلیل مناسبی برای رد کردن خواستگار نیست؛ اما تحقیق در مورد چگونگی شکست رابطه قبلی اهمیت بسیاری دارد.

سوالات خواستگاری در مورد روابط گذشته

سوال در مورد احساسات

یکی از مهم‌ترین سوالات خواستگاری، سوال در مورد نحوه بروز احساسات است. شما باید بدانید که فرد مقابل شما در دسته‌بندی افراد منطقی قرار می‌گیرد یا احساساتی. در بسیاری از موارد، زوج منطقی و احساساتی نمی‌توانند به درک متقابلی از یکدیگر دست پیدا کنند.

سخن پایانی

جلسه خواستگاری به ویژه در ازدواج‌های سنتی موقعیتی برای کسب یک شناخت نسبی از طرف مقابل است. از این رو پیشنهاد ما این است که یک لیست سوال تهیه کنید و اولویت‌های خود را در آن قرار دهید. به این ترتیب بهتر می‌توانید در انتهای جلسه تصمیم بگیرید که مایل به آشنایی و ازدواج با فرد مقابل هستید یا خیر.

 

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    19 آبان 1402 در 6:44 ب.ظ

    سلام متن در مورد مراسم خواستگاری ‌نوشتین درست نفهمیدم سوالات خواستگاری بود

    پاسخ

    • فائزه سینایی

      20 آبان 1402 در 8:40 ق.ظ

      سلام دوست عزیز. متن در مورد سوالاتیه که تو جلسه خواستگاری باید مطرح بشه.

      پاسخ

  2. ناشناس

    19 آبان 1402 در 8:30 ب.ظ

    عالیییییییی

    پاسخ

    • فائزه سینایی

      20 آبان 1402 در 8:40 ق.ظ

      ممنون از توجهتون 🙂

      پاسخ

  3. ناشناس

    25 آبان 1402 در 2:06 ب.ظ

    وایییی دقیقاااا همینطوره👏🏼👏🏼👏🏼افرین احسنت حرف ندارین 😎 خیلی صحیح و درست و به جا کاملا موافقم🤚👌👌👍👍👊👊واقعااا عالی بود خیلی ممنون ازشما مرسی از زحماتتون سالم باشید و برقرار❤❤❤

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…