بهترین روغن روشن کننده پوست را بشناسید

2
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد از آن شکایت می‌کنند، تیر شده قسمتی از پوست است. ما در این مطلب روغن‌هایی که برای روشن شدن پوست بسیار مناسب هستند را برایتان آماده کرده‌ایم.
روغن روشن کننده پوست

استفاده از روغن روشن کننده پوست یکی از راه‌های ساده اما موثر برای حل کردن این مشکل است. تیره شدن پوست علت‌های زیادی نیز دارد؛ به گونه ای که همیشه در معرض آنها قرار دارید. خبر خوبی که برایتان داریم روشن کردن پوست راه‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید از این راه‌ها استفاده کنید. همراه دلتامگ باشید.

روغن روشن کننده پوست

شاید این سؤال برای بسیاری از افراد مطرح شود که یک روغن گیاهی دارای چه خواصی است که باعث روشن‌تر شدن پوست افراد می‌شود؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که موضوعات مختلفی مطرح شده و این نکته به اثبات رسیده است که استفاده موضعی از انواع روغن‌های گیاهی در ترمیم مشکلات پوستی بسیار تأثیرات مثبتی داشته است. دلیل این امر وجود دو ویتامین A و C نهفته است که در این روغن‌های گیاهی وجود دارند. البته وجود مواد مغذی دیگر (به‌خصوص ماده‌ای به نام اسید لینولئیک) نیز به همراه این ویتامین‌ها، در روشن‌تر کردن پوست صورت تأثیرگذارند.

در ادامه انواع روغن‌های مؤثر در روشنی پوست را برایتان آورده‌ایم:

روغن بادام

روغن بادام دارای مقادیر زیادی ویتامین است که به همین دلیل باعث شفاف‌تر شدن پوستتان می‌شود. به‌خصوص اگر دور چشم‌هایتان سیاه شده باشد، شما می‌توانید با استفاده مداوم از روغن بادام در ازبین‌بردن آن‌ها مؤثر است. همچنین اگر می‌خواهید که بعد از برنزه کردن، پوستتان باز شود، می‌توانید از این روغن بهره بگیرید.

روغن‌زیتون

نکته مهمی که لازم است بدانید آن است که روغن‌زیتون تنها به‌عنوان یک چاشنی خوشمزه برای انواع سالادها کاربرد ندارد. بلکه از این روغن می‌توانید برای روشن‌شدن پوست خود نیز استفاده کنید. البته تأثیر روغن‌زیتون برای رفع لکه‌های پوستی و چین‌وچروک پوست صورت نیز بسیار شگفت‌انگیز است.

روغن‌کرچک

این روغن به طور ویژه برای پوست و مو کاربرد بسیاری دارد و اگر به طور منظم از آن استفاده کنید، پوستی شفاف‌تر و روشن‌تر خواهید داشت.

روغن جوانه گندم

یکی دیگر از روغن‌هایی که هم خاصیت خوراکی دارد و هم در رفع عارضه‌های پوستی مؤثر است، همین روغن جوانه گندم است. این روغن در شفافیت بیشتر پوست و روشن‌شدن آن مؤثر است و مانند سایر روغن‌های گیاهی، به رفع چین‌وچروک پوست صورت نیز کمک می‌کند.

روغن جوانه گندم

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به رفع مشکلات پوست کمک کند و باعث روشن‌تر شدن پوست شود. همچنین، می‌توانید از آن به‌عنوان مرطوب‌کننده برای پوست استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه ۱۲ غذای بدون برنج

روغن رزماری

روغن رزماری معمولاً برای تقویت رشد مو استفاده می‌شود؛ اما همچنین می‌تواند به روشن‌کنندگی پوست کمک کند.

روغن رز خشک

این روغن اغلب به‌عنوان یک روشن‌کننده پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این روغن روشن کننده پوست دارای ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست که به تقویت پوست و کاهش علائم پیری کمک می‌کنند.

روغن‌زیتون

روغن‌زیتون آنتی‌اکسیدان‌های قوی و اسیدهای چرب سالم دارد که به مرطوب کردن و روشن‌کردن پوست می‌پردازند. همچنین، می‌توانید از این روغن روشن کننده پوست به‌عنوان یک ماسک پوست یا مرطوب‌کننده استفاده کنید.

روغن هل

روغن هل دارای خواص آنتی‌باکتریال و آنتی آکنه است که ممکن است به تسریع درمان جوش‌ها و لکه‌های تیره روی پوست کمک کند.

روغن روشن کننده پوست ارگان

روغن ارگان، یکی از محصولات طبیعی معروف است که برای روشن‌کردن و بهبود پوست استفاده می‌شود. این روغن از میوه درخت آرگان که در مناطقی از شمال غرب آفریقا یافت می‌شود، استخراج می‌شود.

روغن روشن کننده پوست ارگان

برای استفاده از روغن ارگان به‌عنوان یک روشن‌کننده پوست، باید این مراحل را دنبال کنید:

  • پوست تمیز: پوست خود را به‌دقت تمیز کنید. برای این کار از یک شوینده ملایم یا کرم پاک‌سازی استفاده کنید تا آلودگی‌های پوست را تمیز کنید.
  • آب گرم: پوست را با آب گرم بشویید. آب گرم باعث باز کردن منافذ باز پوست شده و مواد مغذی را بهتر جذب می‌کند.
  • ماساژ با روغن ارگان: چند قطره از روغن ارگان را روی دست بریزید و به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای روی پوست صورت خود مالش دهید. این ماساژ مواد مغذی را به عمق پوست هدایت می‌کند.
  • مرطوب‌کننده: بعد از ماساژ با روغن ارگان، ممکن است نیاز به یک‌لایه نازک مرطوب‌کننده داشته باشید.
  • مراقبت مداوم: برای دیدن نتایج بهتر، از روغن ارگان به‌صورت مرتب در مراحل مراقبت از پوست خود استفاده کنید. این روغن می‌تواند به‌عنوان یک کرم روزانه و شبانه بر روی پوست شما مورداستفاده قرار گیرد.

2 دیدگاه

  1. سمانه

    29 مهر 1402 در 10:34 ق.ظ

    این روغن ها تقویت کننده هستند درصورت استفاده برای پوست موهای صورت را زیاد نمی کنند؟!
    با تشکر از پاسخ شما

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      1 آبان 1402 در 8:48 ق.ظ

      سلام دوست عزیز خیر این روغن‌ها باعث افزایش رشد موهای صورت نمی‌شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…