با حقوق یک هفته‌ای به لائوس بهشت گمشده آسیا سفر کنید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لائوس یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است که سفر به آن از هزینه‌های بسیار کمی برخوردار است.

آشنایی با کشور لائوس

لائوس که به سرزمین عبادت‌گاه‌های خوش ‌نقش‌‌و‌نگار معروف است در جنوب شرق آسیا قرار دارد و همسایه کشورهای چین، کامبوج، ویتنام و تایلند می‌باشد که در دو طرف رودخانه مِکونگ قرار گرفته است. پایتخت این کشور شهر وین تیان است و نزدیک به 7 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثر آنها بودایی هستند. بسیاری از مردم این کشور به کشاورزی مشغول هستند و برنج محصول اصلی آن‌ها است. این کشور با باران‌های سنگین موسمی، دارای آب و هوای استوایی و گرم است که آبشارهای ستاره‌ای، میراث فرهنگی اسرارآمیز، مکان‌های مقدس جذاب و زیبایی‌های طبیعی آن باعث شده است مقصد اول توریست‌های جهان باشد.

هزینه سفر به لائوس

هزینه سفر به لائوس

به‌طور میانگین هزینه سفر به لائوس بسیار پایین‌تر از کشورهای آسیایی دیگر است. برای سفر به این کشور با بودجه روزانه 30 دلار می‌توانید به راحتی از جاذبه‌های گردش‌گری آن لذت ببرید.

الف) هزینه حمل و نقل در لائوس

برای رفت و آمدهای درون شهری از وسائل نقلیه مثل اتوبوس با میانگین 80 تا 130 هزار کیپ و برای مسافرت‌های طولانی‌تر و یا سفر در شب با توجه به مسافت میانگین 150 تا 200 هزار کیپ پرداخت کنید. هم‌چنین برای رفت و آمدهای داخلی می‌توانید دوچرخه‌ای را با مبلغ ۱۵ هزار کیپ اجاره کنید و از سفر در این شهر زیبا لذت ببرید.

ب) هزینه خورد و خوراک در لائوس

رستوران‌ها و مراکز خرید در کشور لائوس به سه دسته بین المللی، محلی و خیابانی تقسیم می‌شود که با توجه به بودجه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای صرف غذا در رستوران های بین المللی باید از ۴۰ هزار کیپ به بالا و برای استفاده از غذاهای خیابانی، از ۱۵ تا ۲۰ هزار کیپ، پرداخت کنید. به طور میانگین سفارش غذای خوب در یک رستوران معمولی بین 50 تا 100 هزار کیپ هزینه دارد.

ج) هزینه مراکز تفریحی و گردشگری در لائوس

شما علاوه بر گشت و گذار در خیابان های لائوس، بازارهای محلی و تماشای فستیوال‌های مختلف خیابانی که هیچ هزینه‌ای ندارد می‌توانید به مکان‌هایی چون شهر تاریخی لوآنگ پرابانگ، آبشار تاد فین، کاخ سلطنتی لوانگ پرابانگ، منطقه وینگ وینگ،کاخ سلطنتی، رودخانه مکانگ، و دت لوآنگ در شهر وین تیان، فلات پلاتو و دیگر مکان های تفریحی و گردشگری این کشور بروید. میانگین نرخ بازدید از این جاذبه‌ها بین ۲۰ هزار کیپ تا ۴۰ هزار کیپ را شامل می‌شود. به طور مثال، ورودی کاخ سلطنتی لائوس۲۰ هزار کیپ است و یا به‌طور مثال برای قایق‌سواری بر روی رودخانه مکانگ، باید ۵ هزار کیپ پرداخت کنید.

مطلب پیشنهادی:  کاخ مرمر تهران کجاست؟ راهنمای بازدید + عکس و آدرس

هزینه سفر به لائوس

جاذبه‌های دیدنی لائوس

لائوس یک کشور کوهستانی و محصور در جنوب شرقی آسیا است که به مدت طولانی از جهان به دور بوده است. گردش‌گران در این‌جا با سبکی از زندگی روبرو می‌شوند که در جای دیگر سابقه ندارد. حتی در پایتخت آن یعنی وین تیان احساس می‌کنید که در رودخانه آرامی زندگی می‌کنید. از جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به شهر تاریخی لوانگ پروبانگ، رودخانه مکونگ، جزیره سی فان دان، دشت کوزه‌ها، معابد وات فو، غارهای پاکیئو و وینگ زای اشاره کرد.

سخن آخر

گمرک لائوس وسائل مسافران مثل سوغات و هدیه را از عوارض گمرکی معاف کرده است. به این شرط که کمتر از 50 دلار آمریکا ارزش داشته باشد. با این حال دولت این کشور ورود وسائل و تجهیزات نظامی، فیلم، کتاب و مجله با محتوای مستهجن، گیاه و محصولات گیاهی، داروهایی که مخدر و مواد روان‌گردان دارند و همین‌طور عتیقه‌جات و کالاهایی با ارزش تاریخی را ممنوع کرده است.

تعداد کلمات مطلب: 568

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …