رپورتاژآگهی

مزایای سقف متحرک استخر

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر صاحب یک استخر هستید، ممکن است به فکر اضافه کردن یک سقف متحرک باشید. البته، این موضوع تصمیم کوچکی نیست و ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا نصب سقف متحرک استخر ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر. پس برای اینکه بتوانید تصمیم درستی بگیرید، باید مزایای این نوع سقف را بشناسید. به همین دلیل، در این بررسی به مزایای سقف متحرک استخر می‌پردازیم.
سقف متحرک اسنخر

اگر صاحب یک استخر هستید، ممکن است به فکر اضافه کردن یک سقف متحرک باشید. البته، این موضوع تصمیم کوچکی نیست و ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا نصب سقف متحرک استخر ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر. پس برای اینکه بتوانید تصمیم درستی بگیرید، باید مزایای این نوع سقف را بشناسید. به همین دلیل، در این بررسی به مزایای سقف متحرک استخر می‌پردازیم.

سقف متحرک استخر چیست؟

سقف متحرک استخر یک سیستم دستی یا برقی است که قابلیت بسته یا باز شدن دارد. نوع دستی سقف با استفاده از نیروی دست انسان جمع یا باز می‌شود، اما نوع برقی این سقف از سیستم مکانیکی بهره می‌‌برد. به این معنا که کاربرد از طریق ریموت کنترل و تنها با فشردن یک دکمه اقدام به باز و بسته کردن سقف می‌کند. سقف متحرک استخر برقی از چارچوب آلومینیومی، موتور، سنسورها، پوشش سقف و سایر موارد تشکیل شده است. پوشش سقف می‌تواند از جنس شیشه، پلی کربنات یا پارچه باشد. استفاده از متریال یا کیفیت و نصب اصولی سقف متحرک بسیار مهم است.

مزایای سقف متحرک استخر

در زمان تصمیم گیری برای نصب سقف متحرک استخر باید به مزایای این نوع سقف توجه کنید. در ادامه به فواید سقف متحرک استخری اشاره می‌کنیم:

1- استفاده بهینه از انرژی

در روزهایی که از استخر استفاده نمی‌شود، می‌توانید سقف متحرک استخر را بسته نگه دارید و اجازه دهید آفتاب فضای استخر را به صورت رایگان گرم کند. گرمای تولید شده ناشی از انتقال خورشیدی یک اثر گلخانه‌ای در زیر سقف ایجاد می‌کند. دمای آب استخر توسط خورشید گرم می‌شود که به معنای کاهش هزینه‌های انرژی برای شما خواهد بود.

2- امنیت و ایمنی بیشتر

احتمالاً بزرگترین مزیت نصب سقف متحرک استخر، ایمنی و امنیت بیشتر است. بسته بودن سقف استخر در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید به کاهش خطر سقوط کودک یا حیوان خانگی به داخل استخر کمک می‌کند. برای مثال، سقف تلسکوپی شیشه‌ای می‌تواند به عنوان سقف و دیوار عمل کند و کل فضای استخر را بپوشاند.

4- حریم خصوصی

استفاده از سقف متحرک شیشه‌ای می‌تواند حریم خصوصی را افزایش دهد. به این ترتیب اعضای خانواده یا بانوان می‌توانند بدون نگرانی از دیده شدن، در استخر مشغول شنا کردن شوند. این نوع سقف به ویژه در استخرهای داخل حیاط ویلاها یا استخرها عمومی می‌تواند انتخاب درخور توجهی باشد.

5- شنا در تمام طول سال

نصب سقف متحرک استخر به شما امکان شنا در تمام طول سال را می‌دهد. اگر در مناطقی از کشور زندگی می‌کنید که میانگین دمای زمستان بسیار پایین باشد، ممکن است به یک منبع گرمای اضافی برای افزایش دمای آب نیاز باشد. با جمع کردن سقف متحرک می‌توانید از آفتاب روز استفاده کنید یا با بستن سقف از سیستم گرمایشی داخل استخر بهره ببرید.

6- حفاظت از حیوانات

با سقف متحرک می‌توانید کل فضای استخر را پوشش دهید. این کار باعث می‌شود تا حشرات و پرندگان از استخر دور شوند. دیگر هیچ زنبور، مگس و پشه‌ای در محوطه استخر شما نخواهد بود. همچنین سقف متحرک می‌تواند حیوانات دیگر مانند پرندگان، قورباغه‌ها و مارها را نیز از محوطه استخر دور نگه دارد.

7- محافظت در برابر UV

اگر برای پوشش سقف از پلی کربنات استفاده شود، محافظت در برابر UV (اشعه ماوراء بنفش) برقرار می‌شود. پلی کربنات 100 درصد از اشعه‌های مضر خورشید را به دام می‌اندازد. پس اگر فراموش کرده‌اید که روی صورت خود یا فرزندانتان کرم ضد آفتاب بزنید، نگران نباشید! زیرا سقف متحرک از شما محافظت می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  بدون خرید وسیله جدید خانه را نو کنید

8- استفاده کم از مواد شیمیایی

به دلیل محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، استفاده از مواد شیمیایی در استخر به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد، به خصوص اگر استخر شما از سیستم مبتنی بر کلر استفاده کند. به طور معمول، اشعه ماوراء بنفش کلر را می‌سوزاند و شما را مجبور می‌کند تا به آب کلر بزنید. با استفاده از سقف متحرک استخر، کلر همیشه در آب استخر باقی می‌ماند.

9- نیاز به نگهداری کم استخر

سقف‌های متحرک می‌توانند شرایط نگهداری از استخر را کاهش دهند. دیگر از حشرات، برگ‌ها، کثیفی‌ها یا زباله‌ها در استخر خبری نخواهد بود. این امر به کاهش هزینه‌های نگهداری کمک از استخر کمک می‌کند. با بستن سقف متحرک می‌توانید فضای داخل استخر خود را تمیز و عاری از هرگونه آلودگی نگه دارید.

10- افزایش ارزش ملک

اگر یک سازنده هستید یا می‌خواهید ملک خود را بفروشید، سقف متحرک استخر می‌تواند به عنوان یک نقطه فروش منحصر به فرد در نظر گرفته شود. این نوع سقف را می‌توان به صورت برقی انتخاب کرد تا کاربر تنها با فشردن یک دکمه، بتواند سقف را باز و بسته کند. این تکنولوژی می‌تواند نظر خریدار را به خود جلب کند.

11- زیبایی محوطه و حیاط

نصب یک سقف متحرک استخری می‌تواند جذابیت و زیبایی محوطه را افزایش دهد. استفاده از شیشه برای پوشش سقف تلسکوپی ظاهری مدرن و به روز را به حیاط می‌بخشد. چشم اندازه زیبای محوطه می‌تواند احساس خوبی را به ساکنان ملک بدهد و آنها را تشویق کند تا از فضای باز خود استفاده بیشتری کنند. به خصوص با استفاده از سقف شیشه ای می‌توان فضای بسیار زیبا و دلنشینی در حیاط یا باغ ایجاد کرد.

12- گزینه‌های سفارشی سازی

مشتریان عزیز می‌توانند بسته به نیازها و سلایق خود، سبک طراحی و متریال سقف متحرک استخری را انتخاب کنند؛ بنابراین، دست آنها برای سفارشی کردن عناصر مختلف سقف باز است. امکان اجرا و نصب هر نوع مدل بسته به شرایط آب و هوایی، وسعت استخر و ابعاد محوطه وجود دارد. همچنین می‌توان از نورپردازی زیبا و سایر فناوری‌ها در سقف متحرک استفاده کرد.

کلام آخر

سقف متحرک استخر می‌تواند مزایای متعددی را به صاحبان آن ارائه دهد؛ امکان استفاده در طول سال، کاهش نیاز به نگهداری، داشتن حریم خصوصی، افزایش امنیت و ایمنی و سایر موارد از فواید نصب این نوع سقف‌ها هستند. شما به راحت می‌توانید این سقف را با استفاده از ریموت کنترل باز و بسته کنید. هدف نهایی این است که کاربران از راحتی، امنیت و نگهداری کم بهره مند شوند. با این حال، مهم است که به قیمت و اعتبار شرکت ارائه دهنده خدمات سقف متحرک استخر توجه کنید. برای این موضوع می‌توانید از با مشاوران شرکت «آلباتروس» جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و اجرای سقف متحرک استخری تماس بگیرید.

تعداد کلمات مطلب: 1015

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزئین خانه با گل‌ های آپارتمانی ، طبیعت را به خانه بیاورید

گل‌های آپارتمانی نه تنها به خانه شما طراوت و زیبایی می‌بخشند، بلکه فواید بسیاری برای سلامت…