ساده‌ترین روش تهیه کیک انار بدون فر + ویدئو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به تهیه دسر انار علاقه دارید، با ما همراه باشید تا جدیدترین طرز تهیه کیک انار را به شما آموزش دهیم.

با شروع فصل پاییز افراد بسیاری که به میوه انار علاقه دارند به دنبال آن هستند که بتوانند با این میوه یک دسر خوشمزه ساده درست کنند و با استفاده از آن در مهمان‌های خود بدرخشند؛ کیک انار جزو آن دسته از کیک‌هایی است که به دلیل ظاهر زیبای پاییزی، در تولد و مهمانی‌های خود بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد؛ به همین منظور امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم راحت‌ترین روش طرز تهیه کیک انار را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک انار خانگی

برای تهیه خامه این کیک خوشمزه به 200 گرم کره، 3 پیمانه پودر قند، 45 گرم پنیر خامه‌‌ای و 2 عدد انار بزرگ نیاط داریم که لازم است آب انار را بگیرید و بعد استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت انار

برای لایه‌های میانی کیک به شربت نیاز داریم که بهتر است خودتان در خانه شربت انار را آماده کنید؛ برای تهیه این شربت به ½ پیمانه آب انار و ¼ پیمانه شکر نیاز دارید.

مواد لازم برای طرز تهیه گاناش انار

پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری، ½ پیمانه آب انار، ¼ پیمانه شکر و نصف قاشق چایخوری وانیل نیاز داریم.

طرذز تهیه کیک انار

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

برای تهیه کیک انار شما به یک کیک پایه نیاز دارید که این روش تهیه بسیار مناسب است.

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد

8 عدد تخم‌مرغ، 2 پیمانه آرد، 2 پیمانه شکر، 1 لیوان شیر، 1 قاشق چایخوری وانیل و 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر نیاز دارید.

مرحله اول

در ابتدا زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را جدا کرده و در دو ظرف مختلف بریزید؛ سپس سفیده‌ها را با استفاده از همزن بزنید تا کمی پف کند و بعد شکر را به آن اضافه کنید و مجدد به مدت 15 دقیقه مواد را هم بزنید تا سفیده کاملا شکل بگیرد و بعد در یخچال قرار دهید.

کیک انار

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه کیک انار، به زرده‌ها وانیل و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد ترکیب و رنگ آن کرمی شود؛ در دستور پخت کیک اسفنجی نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، اضافه کردن یک لیوان آب داغ به زرده‌ها است که باید در چند مرحله انجام شود و به طور مداوم هم بزنید تا زرده‌ها شکل نگیرد.

مطلب پیشنهادی:  با آرایش مخصوص سرکار جذاب‌تر شوید

مرحله پایانی طرز تهیه کیک اسفنجی

در این مرحله بعد از ترکیب شدن مواد، آرد و بیکینگ‌پودر الک شده را دو مرحله به زرده‌ها اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا ترکیب شوند؛ در نهایت سفیده را از یخچال خارج کنید و در چند مرحله به مواد اضافه کنید؛ مواد کیک شما آماده است آن را درون قالب بریزید و در فر یا قابلمه بگذارید تا پخته شود؛ در این فاصله خامه کیک را آماده کنید.

طرز تهیه کیک انار

طرز تهیه خامه کیک انار

برای تهیه خامه قنادی حتما نیازی نیست که در خانه خامه داشته باشید؛ در ابتدا کرده را که به دمای محیط رسیده درون ظرف بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید؛ سپس به همزن ترکیب کنید.

مرحله دوم

بعد از ترکیب شدن مواد، پنیر خامه‌ای را در چند مرحله به آن اضافه کرده و هم بزنید؛ سپس آب انار را گرفته و حدود 3 الی 4 قاشق آن را در به خامه اضافه کنید تا رنگ و مزه آن تغییر کند.

مرحله سوم تهیه کیک انار

در این مرحله بعد از آنکه کیک آماده شد، آن را به سه قسمت مساوی برش بزنید و از شربت آماده شده به هر لایه بزنید و بعد از سرد شدن خامه را به آن بزنید و به خوبی صاف کنید.

طرز تهیه کیک انار

مرحله پایانی طرز تهیه کیک انار

در نهایت کیک شما آماده است و برای تزیین کیک انار می‌توانید از گاناش انار استفاده کنید؛ برای تهیه آن شکر، انار و پودر ژلاتین را ترکیب کرده و روی حرارت قرار دهید تا بنماری شود؛ سپس انارهای دان شده را به آن اضافه کنید و بعد از خنک شدن آن را مانند ویدئو در مرکز کیک بریزید. اگر به دستور پخت کیک‌های متنوع علاقه دارید، طرز تهیه کیک شلیل را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کباب لبنانی، یک غذای خوش‌طعم مدیترانه‌ای

کباب لبنانی یک نوع کباب بسیار خوشمزه و خوش‌طعم است که شباهت زیادی به کباب کوبیده خودمان دا…