طرز تهیه دونات فوری در خانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پیراشکی علاقه دارید، با این روش خودتان در خانه خوشمزه‌ترین دونات را آماده کنید.
طرز تهیه دونات فوری

دونات جزو آن دسته از شیرینی‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ به طور کلی پیراشکی‌ها به دلیل مزه خاص، همه پسند بوده و معمولا جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که هنگام تفریح در سبد غذایی ما قرار داد؛ اما در چنین مواقعی به جای خرید دونات خودتان در خانه یک پیراشکی خانگی سالم درست کنید؛ طرز تهیه دونات خانگی بسیار راحت است و نیاز به مواد اولیه و گران‌قیمتی ندارد و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه دونات فوری را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دونات فوری

برای طرز تهیه دونات ساده به 5 پیمانه آرد، نصف پیمانه شکر، 2 عدد تخم‌مرغ، نصف پیمانه شیر، 80 گرم کره، نصف پیمانه آب، 2 قاشق مایه خمیر فوری و نصف قاشق چایخوری وانیل نیاز دارید.

طرز تهیه دونات فوری

طرز تهیه بهترین دونات شکلاتی در خانه

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به پیراشکی علاقه دارند، این است که می‌توان آن را با رسپی‌های مختلفی آماده کرد و از موادی که دوست دارید برای لایه میانی آن استفاده کنید؛ نحوه پخت آن بسیار راحت است و نیازی نیست که شما در زمینه شیرینی‌پزی تجربه داشته باشید؛ تنها کافی است مراحلی که در ادامه گفته می‌شود را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول طرز تهیه دونات فوری

ابتدا تمام مواد مورد نیاز گفته شده را از یخچال خارج کرده تا به دمای محیط برسد؛ سپس برای تهیه دونات در ابتدا لازم است تا خمیر مایه را به همراه آب ولرم و حدود یک قاشق کوچک شکر ترکیب کرده و در مکانی تاریک به مدت 10 الی 15 دقیقه قرار دهید تا روی خمیر مایه حباب ظاهر شود و یا به اصطلاح به عمل بیاید.

طرز تهیه دونات فوری

مرحله دوم

در این فاصله کره را که کمی نرم شده، به همراه شکر ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شود؛ سپس تخم‌مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید و مجدد با دور کند همزن همه مواد را به مدت 1 دقیقه هم بزنیئ تا کاملا یکدست شود و رنگ آن تغییر کند.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه دونات خانگی با شیر، خمیر مایه به عمل آمده را به شیر ولرم اضافه کرده و بعد از ترکیب کردن آرد را که از قبل دوبار الک کرده‌اید در دو مرحله به مواد اضافه کنید؛ تجه داشته باشید در این مرحله برای همزدن مواد لازم است که از لیسک به جای همزن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  جوجه کباب با سس نارنج، یک طعم فوق‌العاده

طرز تهیه دونات فوری

مرحله چهارم طرز تهیه دونات فوری

وقتی که همه مواد ترکیب شد و حالت خمیری گرفت، روی یک سطح صاف کمی آرد پاشیده و خمیر را روی آن پهن کنید؛ سپس خمیر را با استفاده از دست به خوبی ورز دهید تا جایی که دیگر به دست نچسبد؛ سپس خمیر آماده شده را جمع کنید و به سطح کار بکوبید، سعی کنید این عمل را حداقل 100 بار انجام دهید؛ اینکار باعق می‌شود که در نهایت خمیر لطیف‌تری داشته باشید.

مرحله پنجم طرز تهیه دونات شکلاتی

در این مرحله داخل یک ظرف مناسب را چرب کرده و خمیر آماده شده را در آن قرار دهید؛ توجه داشته باشید که حجم ظرف حداقل دو برابر خمیر باشد؛ چرا که خمیر بعد از استراحت کردن پف خواهد کرد.

مرحله ششم

روی کاسه را با سلفون بپوشانید و و در جایی گرم و تاریک به مدت زمان 45 دقیقه قرار دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان روی کاسه را برداشته و با دست حجم آن را بگیرید.

مرحله هفتم

روی یک سطح مورد نظر کمی آرد بپاشید و خمیر را کمی ورز دهید تا هوای بین آن خارج شود؛ در این مرحله همیر را به کمک وردنه پهن کنید؛ سعی کنید قطر خمیر بیشتر از یک سانت نشود و بعد با استفاده از قالب و یا یک وسیله گرد، خمیرها را قالب بزنید.

مرحله پایانی طرز تهیه دونات فوری

بعد از قالب زدن دونات‎‌هات را حدود بیست دقیقه استراحت دهید و بعد در روغن داغ سرخ کنید؛ وقتی که یک طرف دونات طلایی شد، برگردانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید؛ سعی کنید حجم روغن به قدری باشد که پیراشکی‌ها در آن شناور شوند؛ در نهایت دونات‌ها را درآورید و روی صافی قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود و بعد با شکلات تزیین کنید. اگر به طرز تهیه شیرینی‌های مختلف علاقه دارید، طرز تهیه پاناکوتا مخملی در 30 دقیقه را در این مطلب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبم…