طرز تهیه پاناکوتا مخملی در 30 دقیقه + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید با چند قلم مواد ساده و در دسترس جدیدترین نوع پاناکوتا را برای دورهمی‌های خود درست کنید، تا پایان با ما همراه باشید.

پاناکوتا جزو آن دسته از دسرهایی است که ظاهر بسیار جذابی دارد و می‌تواند به مهمانی‌های خاص ما رنگ ببخشد؛ برخلاف تصور بسیاری از ما طرز تهیه پاناکوتا بسیار راحت است و شاید خیلی از شما آن را در خانه درست کرده باشید؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روشی جدید از تهیه این دسر را به شما آموزش دهیم تا با درست کردن آن بتوانید در مهمانی‌های خود بدرخشید؛ با ما همراه باشید تا پاناکوتا مخملی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه پاناکوتا مخملی

برای تهیه این دسر ایرانی خوشمزه به 1 لیوان شیر، 2 قاشق شکر، 50 گرم خامه، 50 گرم شکلات تلخ، 1 قاشق پودر ژلاتین، 2 قاشق پودر کاکائو، نصف قاشق وانیل و یک قاشق پودر دارچین نیاز دارید؛ توجه داشته باشید که در این مرحله می‌توانید به جای شکر سفید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید تا مزه دسر مخملی شما بهتر شود.

طرز تهیه پاناکوتا مخملی

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

طرز تهیه پاناکوتا بسیار راحت است و می‌توانید آن را به صورت شکلاتی یا ساده درست کنید؛ تنها کافی است مقدار مواد و مراحل آن را به درستی انجام دهید؛ برای آموزش بهترین دستور تهیه پاناکوتا، با ما همراه باشید.

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتا شکلاتی، ابتدا در یک کاسه کوچک مقداری از شیر را با پودر ژلاتین مخلوط کنید و آن را روی بخار کتری قرار دهید تا بنماری شود؛ سپس در این فاصله یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید تمام مواد خشک را با یکدیگر ترکیب کنید.

مرحله دوم

در این مرحله الک را روی قابلمه قرار دهید و پودر کاکائو، وانیل و پودر دارچین را الک کنید و مواد را با یکدیگر ترکیب کنید؛ سپس شکر را به همراه شیر به مواد خشک اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که نباید شیر را به صورت یکجا به مواد اضافه کرد؛ چرا که باعث گلوله بستن آن می‌شود.

طرز تهیه پاناکوتا مخملی

مرحله سوم طرز تهیه پاناکوتا

بعد از آنکه مواد به طور کامل یکدست شد، خامه را به ترکیب اضافه کرده و بعد از هم زدن روی حرارت ملایم گاز قرار دهید؛ مواد را به طور کامل هم بزنید و بعد از آنکه شیر کمی داغ شد، ترکیب پودر ژلاتین و شیر را به آن اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید؛ آنقدر این روند را ادامه دهید تا مواد کم کم غلیظ شود؛ توجه داشته باشید که مواد اصلا نباید بجوشد.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه موچی؛ شیرینی پرطرفدار ژاپنی+ ویدئو

مرحله چهارم

وقتی که اطراف قابلمه جوش‌های ریز دیدید، زیر قابلمه را خاموش کنید و آن را از روی شعله بردارید؛ سپس تا وقتی که مواد گرم است شکلات خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات آب شود.

مرحله پنجم طرز تهیه پاناکوتا

بعد از آنکه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید برای آنکه مطمئن شوید مواد یکدست شده، مجدد آن را از صافی رد کنید و اجازه دهید تا خنک شود؛ در این مرحله قالب دلخواه را چرب کرده و مواد را درون آن بریزید؛ بهتر است که از قالب‌های سلیکونی استفاده کنید تا در نهایت دسر شما به راحتی از قالب خارج شود؛ بعد از دو الی سه ساعت پاناکوتا شما آماده شده و می‌توانید به راحتی از قالب خارج کنید؛ برای سفت‌تر شدن پاناکوتا می‌توانید مقدار ژلاتین را بیشتر از مقدار گفته شده بریزید.

مرحله پایانی

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاناکوتا برای مخملی کردن آن، بعد از آنکه دسر را از قالب خارج کردید آن را درون یخچال قرار دهید و مواد روی آن را آماده کنید؛ برای مخملی کردن دسر به مقداری بیسکویت پتی‌بور و پودر کاکائو نیاز داریم؛ بیسکویت را با گوشت‌کوب و یا غذاساز پودر کنید؛ در نهایت دسر را از یخچال درآورید و چربی آن را با یک دستمال به آرامی پاک کنید و در آخر بیسکویت را روی آن الک کنید؛ اگر به طرز تهیه این مدل دسرهای شیک علاقه دارید، طرز تهیه ژله خرده شیشه را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 644

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …