قارچ پلو، غذای ساده و سریع برای دورهمی‌های شما + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر فرزند شما به خوردن غذاهای گوشتی علاقه‌ای ندارد و نگران تغذیه آن هستید، و یا دوست دارید یک غذای ساده و با کمترین مواد درست کنید این پلو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پلو با قارچ جزو آن دسته از غذای ساده و سریع است که با کمترین مواد در خانه تهیه می‌شود و بسیار مقوی است؛ این پلو مخلوط جدید می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که به خوردن گوشت علاقه‌ای ندارند و به دنبال غذایی هستند که بتواند جایگزین گوشت شود؛ طرز تهیه قارچ پلو ساده است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ برای آموزش مرحله به مرحله این قارچ پلو گیاهی تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه غذای ساده و سریع با قارچ

برای تهیه این پلو مخلوط سبزیجات به 500 گرم قارچ، 2 پیمانه برنج، 200 گرم نخود فرنگی، روغن یا کره به مقدار لازم، و ادویه‌هایی مانند زیره، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز داریم؛ لازم به ذکر است این حجم از مواد برای 2 الی 3 نفر کافی است.

غذای ساده و سریع

طرز تهیه پلو با قارچ

روش‌های مختلفی برای طبخ این غذای ساده و بی‌ دردسر وجود دارد و شما در صورت تمایل می‌تواند همراه با آن از گوشت مرغ یا هویج نیز استفاده کنید؛ اما این پلو به تنهایی با قارچ مزه بسیار خوبی دارد؛ در این روش پخت به دلیل اینکه نمی‌خواهیم  از گوشت در آن استفاده کنیم بنابراین بهتر است که قارچ‌ها را به گونه‌ای برش بزنید که در پلو به خوبی دیده شود؛ چرا که حجم قارچ بعد از طبخ کوچک‌تر می‌شود؛ لازم به ذکر است در این روش پلو مخلوط ساده باید برنج یک ساعت قبل در آب خیس بخورد.

مرحله اول تهیه غذای ساده و سریع

در ابتدا قارچ‌ها از وسط به چهار تکه تقسیم می‌کنیم و کنار می‌گذاریم؛ سپس در یک تابه مقداری کره با روغن بریزید و زیره را در حد یک دقیقه تفت دهید؛ سپس یک قاشق چایخوری زردچوبه و در صورت تمایل یک قاشق چایخوری نیز ادویه کاری به آن بزنید.

مطلب پیشنهادی:  این شیرینی خوشمزه را در کمتر از 30 دقیقه بدون فر آماده کنید

مرحله دوم

تفت دادن ادویه‌ها باعث می‌شود که عطر آن در غذا بسیار دلپذیرتر باشد؛ سپس حرارت را زیاد کرده و قارچ را به ان اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که حرارت کم باعث آب انداختن قارچ‌ها می‌شود؛ بعد از تفت داد قارچ‌ها با ادویه، نخودفرنگی را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد از آنکه همه مواد با یکدیگر ترکیب شدند، حدود نصف لیوان آب به آن اضافه کرده تا مواد براق شود و نخودفرنگی‌ها بهتر بپزند؛ در این فاصله برنج را که از قبل خیس کردیم و کمی نرم شده را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس تا حدی روی برنج آب بریزید تا پخته شود.غذای ساده و سریع

مرحله پایانی طرز تهیه غذای ساده و سریع با قارچ

نمک مواد را اندازه کنید و زیر شعله را متوسط کنید تا آب برنج تبخیر شود؛ بعد از اینکه آب برنج تقریبا تبخیر شد، مقداری زیره آسیاب شده را به ان اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا آماده شود؛ بعد از گذشت 20 دقیقه قارچ پلو آماده است و می‌توانید این پلو مخلوط جدید را در ظرف مناسب سرو ریخته به همراه ماست و ترشی نوش‌جان کنید. اگر به طرز تهیه این مدل پلو مخلوط یا غذای ساده با کمترین مواد علاقه دارید، طرز تهیه کباب دیگی را در این مطلب ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کباب لبنانی، یک غذای خوش‌طعم مدیترانه‌ای

کباب لبنانی یک نوع کباب بسیار خوشمزه و خوش‌طعم است که شباهت زیادی به کباب کوبیده خودمان دا…