نقاشی خود را با ربات نقاش بهتر کنید!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ربات نقاش حرکات طرح‌های معروف را پیگیری کرده و با بهره‌گیری از انواع رنگ‌ها و قلم‌ها طرحی بسیار شبیه به آن اثر ترسیم می‌کند. دقت آن صددرصد نبوده؛ اما سازندگان کانادایی این ربات، از کیفیت آثار آن اطمینان زیادی دارند.
ربات نقاش نقاشی شما را بهتر می‌کند!

صنعت رباتیک تاکنون پیشرفت‌های زیادی داشته است. اخیراً یک نوع ربات نقاش ساخته شده است که می‌تواند طرح‌های هنرمندان را با اختلاف کمی دوباره طراحی کند. تکنولوژی هوش مصنوعی در ساخت این نوع ربات‌ها به‌کاررفته است. با دلتامگ با داستان خلق این دستگاه‌های هوشمند و قابلیت‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم.

اخیرا مطلبی درباره پیشرفته‌ترین ربات دنیا به نام آمکا نوشته شده است. اطلاعات جالب این ربات را می‌توانید در لینک مربوط به آن بخوانید.

ربات نقاش چگونه کار می‌کنند؟

ربات‌های تولیدکننده آثار هنری که در این صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرند، “ربات هنری” نام دارند. این نوع ربات‌ها به یک‌شکل ساخته نمی‌شوند. قسمت سخت‌افزار و بخش نرم‌افزاری این نوع ربات‌ها مسئول تولیدکردن آثار هنری هستند.

هنر تنها محدود به نقاشی‌ها نیست. در میان ربات‌های هنری نیز، ربات‌هایی برای نقاشی و طرح کشیدن توسعه‌یافته‌اند. این ربات‌ها همچون انسان، توانایی  کشیدن طرح روی بوم را به‌وسیله رنگ داشته و توان استفاده از قلم‌موها را دارند.

ایده ربات نقاش، باعث خلق یک کمپانی جدید کانادایی شد.

ماجرای ساخت ربات نقاش

ساخت این ربات به یک کمپانی تازه‌تأسیس در کشور کانادا برمی‌گردد. “اکریلیک ربوتیکس” سازنده ربات جدیدی است که توسط موسس شرکت به نام “کلوئی رایان”، به واقعیت عینی بدل شده است.

از نگاه رایان، علت ساخت این گونه خاص ربات به تمایل خود او بازمی‌گردد. او به رباتی نیاز داشت تا در سریع‌تر کشیدن نقاشی و بهبود آن به او یاری برساند. پس از آن، به این نتیجه رسید که چنین وسیله‌ای موردنیاز سایر هنرمندان نیز قرار گرفته و بهتر است در اختیار عموم باشد. پس از آن، ایده ساخت یک کمپانی به‌وسیله این ایده به او رسید.

قابلیت‌های این ربات

ربات‌های ساخته شده توسط این شرکت، ضربات قلم‌مو را پیگیری کرده و می‌آموزد. پس از آن، نسخه‌های بسیار شبیه به آن اثر را ترسیم می‌کند. نکته جالب‌تر این است که امکان دسترسی به ربات نقاش با لپ‌تاپ و یا تبلت وجود داشته و محدودیت مکانی برای این محصول معنایی ندارد.

مطلب پیشنهادی:  رازهای جالب درباره عجایب هفتگانه که نمی‌دانید

ربات نقاش نحوه به‌کارگیری قلم‌مو را پیگیری می‌کند.

میزان دقت آن

طراحی‌های ربات نقاش به مقدار جزئی با اثر اصلی متفاوت هستند و از نگاه شخصی چون رایان، این موضوع باعث جذابیت بیشتر این تکنولوژی شده است. یکی از نکات جالبی که این شرکت طی تحقیقات برای ساخت ربات فهمید، این بود که هنر نیاز به کمال صددرصدی ندارد و اکثر هنرمندان هوادار مقداری عیب در آثار خود هستند.

از دید سازندگان این ربات، عدم تقلید کامل این ربات، به طرح‌های آن اصالت بیشتری می‌دهد و اکثر سرمایه‌گذاران مشتاق به خریدن آثار منحصربه‌فردتر نسبت به آثار رایج و معمولی هستند.

نوع به‌کارگیری قلم‌موها و رنگ‌ها ممکن است به مقدار اندکی دچار بی‌نظمی باشد؛ اما این مقدار چندان مشخص نیست. ظاهراً تیم رایان از کیفیت اختراع خود مطمئن بوده و اگر اثری بسیار متفاوت از بقیه خلق شود حتماً آن را حذف می‌کنند.

سخن آخر

یک کمپانی جدید در کشور کانادا یک ربات نقاش را اختراع کرده که آثار مختلف نقاشی را به‌خوبی تحلیل کرده و با تقلید از رنگ‌ها و نوع استفاده از قلم‌موها، طرح‌های خوبی رسم می‌کند. دقت این ربات صددرصد نیست؛ اما سازندگان آن سعی کرده‌اند که میزان این دقت در حد معقولی باقی بماند. این ربات قابلیت استفاده در هر جایی را داشته و با لپ‌تاپ یا تبلت امکان استفاده را دارد.

تعداد کلمات مطلب: 514

یک نظر

  1. ناشناس

    29 شهریور 1402 در 11:42 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

5 تصویر عجیب از فضا که تا به حال ندیده‌اید!

زندگی در شهرهای بزرگ و همچنین مشغولیت‌های روزمره، گاهی می‌تواند ما را از زیبایی‌ها و عظمتی…