از این شهر به‌ شدت محافظت می‌شود، آیا گنجی در کار است؟

3
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در کرانه دریای خزر شهری ساحلی و بسیار زیبا به نام محمودآباد وجود دارد. جاهای دیدنی محمودآباد هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران است.
جاهای دیدنی محمودآباد

جاهای دیدنی محمودآباد از مرکز تجاری سیمرغ تا پارک جنگلی تشبندان از جمله زیباترین جاذبه‌های توریستی کشور هستند. محمودآباد با داشتن یک تالاب زیبا که میزبان پرنده‌های مهاجر است، یکی از بهترین شهرهای شمال برای سفر است. همراه دلتامگ سفری به این شهر زیبای شمالی داشته باشید.

خرید ویلا در شمال

محمودآباد مازندران

محمودآباد شهری در استان مازندران است که با شهرهای نور از سمت غرب، آمل از جنوب و فریدون‌کنار و بابلسر از شرق همسایه شده است. دریای پهناور خزر نیز این شهر زیبا را از شمال دربرگرفته است. محمودآباد یکی از جاهای دیدنی مازندران است که از محبوبیت و شهرت خاصی در میان مردم برخوردار است.

دسترسی از این شهر به جاده شگفت‌انگیز هراز از طریق جاده محمودآباد آمل امکان‌پذیر است. گویش حدود چهل هزار نفری که در این شهر زندگی می‌کنند، گویش آملی است. محمودآباد یکی از قطب‌های تولید برنج ایرانی است. این شهر مملو از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است. در ادامه جاهای دیدنی محمودآباد را معرفی خواهیم کرد.

خرید ویلا در محمودآباد

پارک جنگلی تشبندان

یکی از زیباترین جاهای دیدنی نزدیک به محمودآباد پارک جنگلی تشبندان است که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. این جنگل بیش از چهل و پنج هزار مترمربع وسعت دارد که در لیست مناطق حفاظت شده ایران قرار گرفته است. در این جنگل گونه‌های مختلفی از ممرز، افرا، زبان‌گنجشک، توسکا، نارون و لرگ به چشم می‌خورد. جنگل تشبندان تنها ده کیلومتر از مرکز شهر محمودآباد فاصله دارد و به‌ راحتی با ده دقیقه رانندگی می‌توانید به این جنگل زیبا برسید.

تالاب سرخرود از جاهای دیدنی محمودآباد

در فاصله بیست کیلومتری از مرکز شهر محمودآباد تالابی زیبا در میان شالیزارهای سرسبز و کشتزارهای متعدد واقع شده که به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های محمودآباد شناخته می‌شود. این تالاب زیستگاه پرندگان مهاجری است که از سراسر دنیا برای استراحت به اینجا می‌آیند.

غازها، اردک‌های وحشی و قوی‌ها از جمله مهم‌ترین گونه‌های پرندگان مهاجری هستند که این تالاب میزبان آن‌هاست. اقامتگاه‌های بوم‌گردی و متنوع بسیاری در این منطقه وجود دارد که از مهمانان و علاقه‌مندان به طبیعت پذیرایی می‌کنند. بهترین زمان برای مشاهده پرندگان در تالاب سرخرود فصل پاییز و اواسط فصل زمستان است.

تالاب پرندگان مهاجر سرخرود

ساحل شنی سرخرود بهترین ساحل محمودآباد

در شرق شهرستان محمودآباد ساحل شنی زیبایی با پنج کیلومتر وسعت وجود دارد که چشم‌انداز دریای پهناور خزر را به شکوه هر چه تمام‌تر در مقابل دیدگان گردشگران به تصویر می‌کشد. در نزدیکی این ساحل زیبا، از جاده‌ای که به آمل می‌رود مسیری فرعی وجود دارد که به پارک جنگلی آب‌بندان سرخرود می‌رسد. این پارک نیز یکی از جاهای دیدنی محمودآباد است. ساحل شنی و شگفت‌انگیز سرخرود از 15 کیلومتری شرق محمودآباد تا 6 کیلومتری غرب فریدون‌کنار وسعت دارد.

مطلب پیشنهادی:  کم خوابی با بدن شما چه می‌کند؟

تپه‌های باستانی سرخرود از جاهای دیدنی محمودآباد

یکی از قدیمی‌‌ترین جاذبه‌های توریستی این شهر ساحلی تپه‌های باستانی محمودآباد است که قدمت آنها به دوره‌های اشکانیان و ساسانیان می‌رسد. این تپه‌ها به تپه‌های قلاکتی نیز شهرت دارند. از این تپه‌ها در متون تاریخی با نام ماهانه سر یاد شده است. کاربرد تپه‌های قلاکتی در دوران باستانی نظامی بوده و برای دیده‌بانی استفاده میشده‌اند.

در چند سال اخیر شایعه شده بود که در این تپه‌ها می‌توان گنج‌های باستانی و اشیای عتیقه یافت. پس از کلنگ خوردن کاوش‌های باستان‌شناسان در محوطه این تپه‌ها و یافتن مهر سنگی به‌ جا مانده از دوران ساسانی در این تپه‌ها، شایعه وجود گنج رونق گرفت. به همین دلیل امروزه از این تپه‌ها به‌ شدت محافظت می‌شود. این تپه‌های باستانی به تخت جمشید مازندران شهرت یافته‌اند.

تپه‌های باستانی سرخرود محمودآباد

سرای گردشگری و مرکز تجاری سیمرغ

در فاصله چهار کیلومتری از مرکز شهر محمودآباد یک مرکز تجاری پیشرفته و مدرن به نام مرکز تجاری سیمرغ ساخته شده است که به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر تبدیل شده است. پردیس سینمایی، هایپرمارکت، فضای بازی کودکان، فروشگاه‌های متنوع پوشاک و فودکورت از جمله امکانات رفاهی موجود در این مرکز تجاری هستند.

قیمت خرید ویلا در محمودآباد

پارک ساحلی ملت، جنگل بونده، جنگل اهلم و پارک جنگلی طاهباز از جمله دیگر جاهای دیدنی محمودآباد هستند. از جمله جاذبه‌های مذهبی شهر نیز می‌توان به امامزاده قاسم اشاره کرد که در حیاط یک مدرسه واقع شده است. در صورتی که قصد خرید ویلا در محمودآباد را دارید، می‌توانید به آگهی‌های متنوع خرید خانه در شهرهای شمالی در سایت ملکی دلتا دیدن نمایید. در جدول زیر چند نمونه از آگهی‌های خرید ویلا در محمودآباد را آورده‌ایم.

نوع ملک

متراژ سال ساخت

قیمت خرید (تومان)

ویلای جنگلی

150 متر 1400

750,000,000

ویلای جنگلی

210 متر 1401

2,200,000,000

تعداد کلمات مطلب: 718

3 دیدگاه

  1. امیر

    1 مهر 1402 در 4:40 ب.ظ

    خدا به پروانه جستجو گر قدرت پرواز بدهد تا همچنان پرواز کرده و جاهای دیدنی کشور ما را یافته و به ما م

    پاسخ

    • زینب پروانه

      6 مهر 1402 در 12:00 ب.ظ

      ممنونم از نگاه و همراهی شما

      پاسخ

  2. ابراهیم کوسخلانی

    2 مهر 1402 در 6:09 ق.ظ

    محمود آباد شهر بخودی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…