این شیرینی خوشمزه را در کمتر از 30 دقیقه بدون فر آماده کنید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید در کمتر از نیم ساعت یک شیرینی خوشمزه برای عید درست کنید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.
طرز تهیه برشتوک

با نزدیک شدن به ایام عید و ماه رمضان، بسیاری از ما دوست داریم که یک شیرینی مچجلسی خوشمزه و خانگی را تهیه کرده و از آن در مهمانی‌های خود استفاده کنیم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه برشتوک نخودچی ساده را به شما آموزش دهیم؛ این شیرینی در مدت زمان کمی آماده می‌شود و نیاز به فر ندارد.

مواد لازم برای تهیه برشتوکطرز تهیه برشتوک

طرز تهیه برشتوک

طرز تهیه شیرینی برشتوک متفاوت است؛ بسیاری از آرد نخودچی برای تهیه این شیرینی استفاده می‌کنند که البته طعم بسیار خوبی دارد؛ اما شما می‌توانید در طرز تهیه برشتوک با آرد گندم هم استفاده کنید.

مرحله اول

اگر دوست دارید برشتوک شکلاتی و دو رنگ آماده کنید، در ابتدا لازم است که شکلات‌ها را خرد کرده و در یک کاسه مناسب بنماری کنید.

مرحله دوم طرز تهیه برشتوک ساده

در این مرحله لازم است که از قالب‌های سیلیکونی استفاده کنید تا در نهایت شیرینی‌ها به راحتی از آن خارج شود؛ نصف قالب را با شکلات‌های ذوب شده پر کرده و قالب را درون یخچال بگذارید تا سفت شود و در این فاصله به سراغ تهیه برشتوک بروید.

طرز تهیه برشتوک

مرحله سوم

درون یک تابه مناسب، آرد نخودچی را سه مرتبه الک کرده و به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا بوی خامی آن گرفته شود، به صورتی که تغییر رنگ ندهد.

مرحله چهارم

بعد از تفت دادن آرد، کره، پودر هل و پودر قند الک شده را به مواد اضافه و به خوبی ترکیب کنید؛ وقتی که بافت مواد نرم و یکدست شد، تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک شود. در این مرحله توجه داشته باشید که اگر بافت شیرینی شل بود کمی آرد به آن اضافه کنید و در صورتی که سفت شد، مقداری روغن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  این ماده تمیز کننده قاتل وسایل شما است

مرحله پایانی تهیه برشتوک

بعد از آنکه مواد شیرینی ولرم شد، قالب را از یخچال خارج کرده و با مواد پر کنید؛ در این مرحله بعه کمک قاشق یا انگشت مواد شیرینی را درون قالب فشار دهید تا به لایه اول بچسبد؛ در نهایت قالب را مجدد به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهعید و بعد از گذشت این مدت زمان از قالب خارج کنید.

برشتوک

نکات مهم در تهیه برشتوک

  • لازم به ذکر است که مایه این شیرینی نباید داغ یا سرد نباشد. در صورتی که دمای مایه داغ باشد، هنگام اضافه کردن آن به شکلات درون قالب، شکلات را ذوب کرده و همه مواد با یکدیگر مخلوط می‌شوند.
  • در صورتی که مواد شیرینی ما سرد باشد، به لایه اول نمی‌چسبد و دو لایه از هم جدا می‌مانند.
  • در طرز تهیه برشتوک لوزی لازم است که شیرینی‌ها را قالب زده و بعد شکلات را روی آن بریزید.

تعداد کلمات مطلب: 444

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…