ساده‌ترین روش تهیه کباب دیگی یا کباب لاپلو + ویدئو

3
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کباب لاپلو؛ غذایی شاهانه که می‌توانید مهمانان خود را با آن شگفت زده کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

کباب دیگی یا کباب لاپلو جزو آن دسته از غذاهای سنتی و پرطرفدار در ایران است که ظاهر بسیار جذاب و وسوسه انگیزی دارد؛ به طوری که امروزه این غذا را در لیست منوی بسیار از رستوران‌ها مشاهده می‌کنید؛ طرز تهیه کباب لاپلو متفاوت است و بسیاری در بین آن از بادمجان نیز استفاده می‌کنند؛ اما یک کباب دیگی اصل، کباب لاپلو با گوشت چرخ کرده است که در این مطلب از دلتامگ به آموزش آن می‌پردازیم.

مواد لازم برای تهیه کباب دیگی

برای تهیه این غذای هیجان‌انگیز به 3 پیمانه برنج، 500 گرم گوشت چرخ کرده، 3 عدد پیاز، 1 عدد فلفل دلمه، 2 قاشق زعفران دم کرده، 1 عدد گوجه فرنگی، ماست پرچرب و ادویه‌هایی مانند نمک و فلفل سیاه، سیر، روغن و سماق نیاز داریم؛ لازم به ذکر است که این حجم از مواد برای 2 الی 3 نفر می‌باشد و در صورت تمایل می‌توانید مقدار آن را بیشتر و یا کمتر کنید.

کباب دیگی

طرز تهیه کباب لا پلو

برای تهیه کباب دیگی روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما ما در این ویدئو ساده‌ترین نوع آن را به شما آموزش داده‌ایم؛ در طرز تهیه این پلو مخلوط لازم است به چند نکته توجه داشته باشید، اندازه تابه باید متناسب با گوشت باشد؛ به این معنا که گوشت به طور کامل کف ماهیتابه را بپوشاند؛ دوم اینکه برای این پلو باید برنج را زنده‌تر از همیشه آبکش کنید تا در حین پخت شفته نشود.

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه کباب دیگی دو عدد پیاز را پوست بگیرید؛ بهتر است که انتهای پیاز را جدا نکنید تا در حین رنده زدن راحت باشید؛ بعد از آنکه پیاز را رنده زدید، آب آن را به خوبی بگیرید؛ بهتر است گوشت برای کباب تابه ای مخلوطی از گوساله و گوسفندی باشد؛ سپس گوشت را در فریزر قرار دهید تا نیمه منجمد شود و به پیاز اضافه کنید.

مرحله دوم تهیه کباب دیگی خوشمزه

گوشت و پیاز را با هم مخلوط کرده و 2/5 قاشق چایخوری به آن نمک و مقداری فلفل بزنید؛ نکته مهم برای خوشمزه‌تر شدن لایی پلو با گوشت چرخ کرده این است که گوشت را برای 5 الی 6 دقیقه به خوبی ورز دهید تا رنگ آن تغییر کند و دور ظرف ما چربی جمع شود.

مرحله سوم

تابه مورد نظر را با کره چرب کرده و گوشت را درون آن ریخته به خوبی پهن کنید؛ اگر حجم گوشت در ابتدا بیشتر بود اشکالی ندارد؛ چرا که در حین پخت حجم آن کم می‌شود؛ سپس تابه را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهی تا سرد شود.

طرز تهیه کباب لا پلو

مرحله چهارم

بعد از نیم ساعت تابه را از یخچال در آورده و روی شعله بزرگ گاز با حرارت متوسط قرار دهید تا آب بیندازد؛ سپس تابه را به شعله کوچک منتقل کنید؛ بعد از اینکه آب دور کباب تبخیر شد آن را به کمک یک کفگیر برگردانید؛ اگر نمی‌توانی مشکلی نیست درب تابه را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم بپزد؛ در این فاصله زعفران را به خوبی پودر کرده و روی آن چند تکه یخ بیندازید تا رنگ آن به خوبی باز شود.

مطلب پیشنهادی:  3 روش خشک کردن نعنا در خانه بدون سیاه شدن برگ‌ها

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه کباب دیگی، نوبت به آماده کردن برنج می‌رسد؛ برای این منظور درون یک قابلمه مناسب مقداری آب بریزید و به همراه نمک روی شعله گاز بگذارید تا به جوش آید؛ سپس 3 پیمانه برنج را به آن اضافه کنید؛ بعد از آماده شدن برنج یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید تا به برنج شک وارد شود و خوش‌پخت‌تر شود.

مرحله ششم

برنج را کمی زنده‌تر از حد معمول بردارید و آبکش کنید؛ برای تهیه ته چین 2/5 قاشق ماست، زعفران . گلاب را در کاسه‌ای مخلوط کنید و بعد کمی پودر هل به آن بزنید؛ پس نصف برنج را در مخلوط ریخته و به خوبی ترکیب کنید؛ در قابلمه روغن بریزید و بعد از داغ شدن، برنج زعفرانی را بریزید و با قاشقی کمی وسط آن را گود کنید؛ سپس کباب را در وسط برنج قرار دهید، مقداری سماق و گوجه  روی کباب قرار دهید و باقی برنج را روی آن ریخته و درب آن را بگذارید تا به مدت یک ساعت دم بکشد.

کباب دیگی

مرحله پایانی ​طرز تهیه کباب دیگی

در این مرحله از تهیه کباب لاپلو به سراغ آماده کردن سس کباب لاپلو می‌رویم؛ برای تهیه سس، دو حبه سیر را رنده زده یا به خوبی ساطوری کنید؛ سپس یک عدد پیاز را به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد کنید؛ روی یک تابه مقداری روغن بریزید و پیاز را اضافه کنید تا سبک و نرم شود؛ سپس سیر را اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه، 1/5 قاشق رب گوجه را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند؛ در این مرحله یک عدد گوجه ریز را به همراه فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به مواد اضافه کنید و در نهایت 1 لیوان آب بریزید تا به خوبی غلیظ شود؛ بعد از گذشت یک ساعت برنج ما آماده است؛ ته چین را در ظرف مناسب برگردانید و در کنار سس نوش‌جان کنید؛ در صورتی که به پلوهای مخلوط علاقه دارید، طرز تهیه شاه پلو را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 843

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    24 شهریور 1402 در 2:30 ب.ظ

    باتشکر ولی ویدیو باز نمی شه

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      27 شهریور 1402 در 1:49 ب.ظ

      شاید مشکل در اینترنت شما باشد. لطفا مجددا تلاش کنید.

      پاسخ

  2. ناشناس

    10 دی 1402 در 8:24 ب.ظ

    عالییییی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …