مجازات فروش ملک با جعل سند+ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

فروش ملک با جعل سند از جمله کارهایی است که بسیار شاهد آن هستیم و به همین علت قانون‌گذار آن را مهم شمرده و مجازات سنگینی برایش در نظر گرفته است. همراه دلتامگ باشید.

فروش ملک با جعل سند

طبق ماده 532 الی 536 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، باتوجه‌به اینکه جعل در اسناد رسمی اهمیت بیشتری دارد، مجازات آن نیز از مجازات جعل در نوشته و سند غیررسمی بیشتر است. همچنین طبق ماده 536 قانون مجازات بخش تعزیرات، هرکس در اسناد و نوشته‌های غیررسمی را جعل کند یا از سند مجعول استفاده کند، علاوه بر جبران خسارت به بیش از 6 ماه تا 2 سال یا پرداخت 3 تا 12 میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

اثبات جعل سند ملکی و استفاده از سند مجعول

جرم جعل در سند ملکی چیست؟

جعل سند مالکیت یک جرم است که به معنای رونوشت از یک سند مالکیت معتبر و ساختن یک سند جعلی است که البته شامل یک‌سری جزئیات نامعتبر است. این کار عمدی بوده و باهدف فریب‌دادن خریداران و فروشندگان برای کسب منفعت مالی یا حقوقی انجام می‌شود.

جعل سند همان‌طور که بیان شد دارای مجازات بسیار سنگینی است. به‌طورکلی جرم جعل سند یکی از جرایمی است که در بخش جرایم مالی قرار دارد و مجازات آن باتوجه‌به نوع و گستردگی آن، اهمیت و آسیب‌پذیری افراد جامعه بستگی دارد.

اثبات جعل سند ملکی و استفاده از سند مجعول

اثبات‌کردن جعل سند ملکی و فروش ملک با جعل سند به دلیل کیفری بودن این جرم از نظر قانونی، نیاز به شاهد و مدارک قطعی دارد.

مطلب پیشنهادی:  خانه را رهن کنیم بهتر است یا اجاره؟

برای اثبات جعل سند ملکی و فروش ملک با جعل سند باید از روش‌های زیر اقدام کنید.

جمع‌آوری شواهد: برای اثبات‌کردن فروش ملک با جعل سند باید ابتدا شواهدی مانند سند اصلی، فاکتورها، قراردادها و اسناد دیگر را جمع‌آوری کنید. این شواهد حتماً باید اثبات کنند که سند مورد دعوا واقعی نیست.

بررسی سند ملکیبرای اثبات‌کردن جعل سند ملکی باید بادقت سند موردنظر را بررسی کرده تا نقص‌ها و عیب‌های آن شناسایی شود. به‌علاوه اگر سند ملکی جعل شده از یک مالک قبلی خریداری شده است، باید آن را بررسی کرده که آیا خریداری این سند با قوانین و مقررات مربوط به فروش و خرید املاک مطابقت دارد یا خیر.

اثبات جعل سند ملکی و استفاده از سند مجعول

سخن آخر

بنابراین، همان‌طور که گفته شد، جعل سند و فروش ملک با جعل سند دارای مجازات سنگینی است. همچنین برای اثبات این جرم باید شواهدی را به دادگاه ارائه دهیم تا ادعای خود را بتوانیم ثابت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…