آیا کسی در این دنیا می‌تواند کوه طلای فرات را کشف کند؟ + ویدیو

5
13
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا می‌دانید با عقب رفتن و خشک شدن رود فرات چه رازهای عجیب و سهمگینی از دل آن بیرون آمده است؟ تابه‌حال چیزی درباره گنج فرات شنیده‌اید؟ از گنج‌ها و طلاهای پیدا شده در بستر رود فرات خبر دارید؟ اگر دنبال گنج هستید این مقاله را از دست ندهید.

تا سال قبل یعنی سال 2022 بسیاری از مردم در سراسر دنیا گمان می‌کردند که گنج فرات یک افسانه است و چنین چیزی وجود ندارد. از سال قبل با عقب رفتن رود فرات و خشک شدن آب این رودخانه باستانی که بزرگ‌ترین تمدن‌های بشری پیرامون آن شکل گرفته، رازهای عجیب و حتی وحشتناکی نمایان شده است. همراه دلتامگ از این رازهای عجیب و سربه‌مهر آگاه شوید.

دجله و فرات کجاست؟

از کوهستان‌های شرق آناتولی در کشور ترکیه رودی سرچشمه می‌گیرد که به فرات شهرت دارد. این رود در مسیر خود از کشورهای عراق و سوریه می‌گذرد و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد.

دجله نیز رودی است که از رشته کوه توروس در شرق ترکیه سرچمشه می‌گیرد و در کشور عراق جاری می‌شود. این رود از شهرهای بزرگ و مهمی چون بغداد و موصل عبور می‌کند و پس از پیوستن به رود فرات و کارون، اروندرود را می‌سازد و به خلیج فارس می‌ریزد.

شهر زیر فرات، تمدن گمشده بین‌النهرین

آخرین طغیان عظیم رودخانه فرات به زمان سلطنت گیلگمش در سال 2600 قبل از میلاد برمی‌گردد. سیل‌هایی که در دوران باستان رخ می‌دادند به‌قدری قدرتمند بودند که می‌توانستند در یک‌لحظه همه چیز را از بین ببرند و تنها ویرانه‌هایی را به جا بگذارند. این سیل‌ها گنج فرات را نیز با خود غرق کردند و به اعماق رود بردند.

با این وجود زندگی و رونق شهرهای باستان به این رودها بستگی داشت. حتی بابل شهر باعظمت و باشکوه دوران باستان و باغ های معلق بابل با آن همه شهرت، بدون رود فرات هیچ شکوه و عظمتی نداشته است. سرنوشت این شهر باعظمت باستانی با طغیان رود فرات به پایان خود رسید و مهروموم شد. سیل ویرانه‌های این شهر باشکوه باستانی را با خود غرق کرد و برای هزاران سال از دید مردم مخفی کرد.

حالا پس از گذشت هزاران سال از طغیان وحشتناک رود فرات، اتفاق معجزه‌آسایی در حال رخ‌دادن است. آب فرات در حال عقب‌نشینی است و خشک شدن رود فرات اتفاقی است که به‌زودی رخ خواهد داد.

طلای گمشده در فرات

آیا گنج فرات حقیقت دارد؟

با عقب‌نشینی رود فرات ویرانه‌های به‌جامانده از تمدن‌های گذشته که در زیر آب‌های این رود مخفی شده بودند؛ مانند ارواح سرگردان دوباره نمایان شده‌اند. درحالی‌که در سال 2022 آب دریاچه سد فرات، شروع به عقب‌نشینی کرد و خشک شدن فرات آغاز شد، مردم محلی با ناباوری شاهد یک کشف خیره‌کننده باستان‌شناسی بودند.

کشف عجیب مانند این بود که رودخانه تصمیم گرفته یکی از رازهای عجیب و بسیار کهن خود را فاش کند. این کشف عجیب چه بود؟ چه چیزی باعث حیرت همگان شده بود؟ چه چیزی باعث شد همه باستان‌شناسان و محققان دنیا راهی سفری به این نقطه از جهان شوند؟ آیا زمان آن رسیده بود که گنج فرات کشف شود؟

محل دفن و قبرستان وسیعی که قرن‌ها در زیر آب‌‌های رود فرات مخفی شده بود، در سال 2022 بعد از گذشت هزاران سال به ناگهان در مقابل چشمان حیرت‌زده جهانیان از زیر آب سر برآورد و آشکار شد. در طی تحقیقات باستان‌شناسان، مجموعه‌ای از آثار باستانی و بقایای انسانی کشف شد.

مطلب پیشنهادی:  راز سربه‌مهر باغ های معلق بابل چیست؟ + ویدیو

کوه طلای فرات

قدمت شهر جدید کشف شده به هزاران سال قبل از امپراطوری ماتانی می‌رسد، درحالی‌که دانشمندان برای قرن‌ها فکر می‌کردند این یک تمدن افسانه‌ای و خیالی بوده است. با پیداشدن آثار باستانی جدید، گویی شهری گمشده از دل تاریخ و زیر آب بیرون کشیده‌ است.

درست زمانی که دنیا فکر می‌کرد موضوع از این جذاب‌تر نخواهد شد، اداره آثار باستانی کردستان عراق خبر از یک کشف جدید داد. در ژوئن همان سال آثاری از یک شهر باستانی از امپراطوری ماتانی نیز کشف شد که قدمت آن به 3400 سال پیش بازمی‌گردد.

گنج فرات یافت شده بود! دنیا با چشمان خود شاهد نمایان‌شدن این گنج عظیم بود؛ اما در دل این گنج عظیم چه رازهایی نهفته بود؟ پس از این کشف عظیم با عقب‌نشینی بیشتر بستر رودخانه معابد، زیگورات‌ها و شهرهای باستانی دیگر نیز نمایان شدند و از زیر آب بیرون آمدند.

کوهی از طلا در مسیر رود فرات، افسانه‌ای است که قرن‌هاست مردم را وسوسه می‌کند که در مسیر این رود به دنبال طلا و گنج فرات باشند. تا به امروز همه فکر می‌کردند که این کوه تنها یک افسانه است؛ اما با پیداشدن شهرهای باستانی غرق شده، به نظر می‌رسد این کوه نیز روزی کشف شود.

گنج پیدا شده در استان الانبار عراق

کسی از گنج فرات خبر دارد؟

در یک سال گذشته و پس از آشکارشدن گنج فرات، گنجینه‌های بسیاری از طلا نیز در بستر این رودخانه از میان معابد و شهرهای غرق شده، پیدا شده است. یکی از گنج‌های کشف شده در پی عقب‌نشینی آب فرات، ظروف سفالی مملو از طلا بوده که نقوش تاریخی و رمزهایی از قبور متعلق به 2500 سال قبل روی آنها حک شده است.

سخن آخر

این تنها یکی از گنج‌هایی است که در استان الانبار عراق پیدا شده است. این استان بیش از چهارصد مکان تاریخی و باستانی در مسیر رود فرات دارد که خیلی از آن‌ها هنوز کشف نشده‌اند! طول رود فرات 2800 کیلومتر و عمق این رودخانه در بعضی جاها به بیش از 2000 متر نیز می‌رسد! آیا گنج فرات و کوه طلا در فرات واقعیت دارد و هنوز رازهای بیشتری برای کشف‌شدن وجود دارد؟ آیا کسی توانایی پیدا کردن این کوه طلا و گنج مخفی شده آن ‌را خواهد داشت؟

 

تعداد کلمات مطلب: 855

5 دیدگاه

  1. مهرداد اولآ

    27 شهریور 1402 در 11:08 ب.ظ

    خیر این نیست گنج فرات ..در واقع گنج فرات یک سنت یا پنی امریکا بیشتر نیست و تنها این رمز سنت سکه آلمنیومی است که از کتاب قدسی سر چشمه میگیرد .و در پایان دوره حکومت های امروزی این رمز سنت که در ضرابخانه فیلادلفیا طراحی شد .در دست یک شخص فقیر که دارای ذالفقرات اصلحه کولت که در کتاب توکُلت علی الله نشانه گذاری شد که یک گام جهش از ورق کاغذ اسکناس ۲و۲و۵هزاری ایران دارد ..اگر با نگشت بشماریم جذاب خواهد شد برای …✌ولی این رمز رازهای کتاب از کجا به امروز ربط میابد ؟!….لازم به زکر است که ۷تریلیون دلار جایزه این سکه فیلادلفیا است که پرداخت یا تسلیم نمیسود اما یک پادزهر در قبال عهد شکنی وحود دارد که یک گرم از آن این پادزهر برابر با قیمت نقدی همه خونبها انسانها و مبلغ زمین و اسمان است ..!!!این است علم ایرانی و آن است سر گردانی دنیا

    پاسخ

  2. شیراز

    28 شهریور 1402 در 8:46 ب.ظ

    دیر خبر شدی دلتا مگ😅 الان یکی دو ساله این موضوع روشن شده، و چشم و گوش ابرقدرت ها به این سمت باز شده، و میخان ایران رو ناامن کنن برای همین هدف، یه مشت احمق که الگوشون پری بلنده هست نفهمیده افتادن تو دام و تله

    پاسخ

  3. مسعود

    6 مهر 1402 در 11:59 ق.ظ

    عمق ۲۰۰۰ متربنظرمن اشتباهه توترجمه دقت کنیددریای خزرعمیقترین جاش ۹۸۰ متره

    پاسخ

  4. مسعود

    6 مهر 1402 در 12:03 ب.ظ

    عمق ۲۰۰۰ متربنظرمن اشتباهه توترجمه دقت کنیددریای خزرعمیقترین جاش ۹۸۰ متره تمام گوشه کنارصفحه تبلیغ فوران میکنه توروخدابه مخاطب احترام بزارید

    پاسخ

    • زینب پروانه

      22 مهر 1402 در 9:05 ق.ظ

      بله ممنون از راهنماییتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهرک امیر دشت

    شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

    شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…
  • جاهای دیدنی ایلام در بهار

    عروس زاگرس ایران کجاست؟

    جاهای دیدنی ایلام در بهار را می‌شناسید؟ تنگه کافرین یا تنگه کافری در استان ایلام، به دلیل …
  • شهر آناناس

    شهر آناناس ایران کجاست؟

    شهر آناناس ایران را می‌شناسید؟ آناناس یکی از میوه‌های خوش طعم تابستانی است. آناناس بیشتر د…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…