رول کدو سبز، تجربه‌ای متفاوت برای آن‌ها که کدو دوست ندارند! +ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به کدو سبز علاقه‌ای ندارید، بهتر است این غذا را یکبار امتحان کنید و از خواص کدو بهره‌مند شوید.

کدو سبز جزو آن دسته از صیفیجات است که معمولا بسیاری از افراد علاقه‌ای به خوردن آن ندارند؛ طرز تهیه خوراک کدو بسیار متفاوت است و هر شخص با توجه به ذائقه خود از مواد غذایی مختلفی برای آن استفاده می‌کند؛ رولت کدو سبز جزو آن دسته از غذاهایی است که با یکبار امتحان کردن آن مطمئنا اگر کدو سبز دوست نداشته باشید، دید شما نسبت به آن تغییر خواهد کرد. برای آشنایی با نحوه درست کردن این خوراک کدو خوشمزه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه غذا با کدو سبز

  • کدو سبز                                         ۴ عدد
  • سینه مرغ                                       ۲ عدد
  • فلفل دلمه                                       نصف هر عدد
  • پیاز                                                ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی                               ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا                                          به مقدار لازم
  • سس کچاب                                      ۴ ق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن        به مقدار لازم

طرز تهیه رول کدو

طرز تهیه رولت کدو سبز با گوشت مرغ

کدوسبز، از کالری بسیار کمی برخوردار است و قرار دادن آن در وعده‌های غذایی به مرور زمان باعث آب شدن چربی‌های شکم می‌شود؛ بنابراین اگر رژیم لاغری دارید، کدو سبز برای لاغری بسیار مفید است؛ برای تهیه این رول خوشمزه می‌توانید از گوشت چرخ کرده و مرغ هم استفاده کنید که انتخاب یکی از آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله اول

ابتدا برای تهیه این غذای حاضری و خوشمزه لازم است که دو عدد سیتنه مرغ را به همراه پیاز، برگ‌بو، نمک و زردچوبه روی شعله گاز قرار دهید تا بپزد و بوی زهم آن گرفته شود؛ در این فاصله که مرغ‌ها می‌پزند، یک عدد پیاز بزرک را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در یک ظرف بریزید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه باقلوا استانبولی خانگی بدون فر

مرحله دوم

فلفل دلمه را نیز به همین روش به صورت نگینی خرد کنید؛ برای زیبایی بیشتر غذا می‌توانید از سه رنگ فلفل دلمه استفاده کنید؛ سپس بعد از گذشت نیم ساعت مرغ‌های پخته شده را از آب خارج کنید و در ظرفی قرار دهید تا خن شود سپس آن را به صورت خیلی ریز ساطوری کنید.

مرحله سوم

با توجه به اینکه مواد را به صورت رول می‌پیچیم پس بهتر است تا آنجا که می‌توانید مواد میانی را ریز خرد کنید تا بافت منسجم‌تری داشته باشند؛ سپس درون تابه مقداری روغن بریزید و بعد از داغ شدن پیاز و فلفل دلمه را به آن اضافه کنید.

غذا با کدو سبز

مرحله چهارم

بعد از 4 الی 5 دقیقه تفت دادن پیازها و سبک و شیشه‌ای شدن آن، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر گوجه را به آن اضافه کرده تفت دهید تا بوی ادویه‌ها در فضا آزاد شود؛ در این مرحله مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده و به خوبی همه آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید و رب گوجه را به مواد زده اجازه دهید تا رنگ باز کند.

مرحله پنجم

بعد از مخلوط کردن رب گوجه مواد میانی شما آماده است آن را کنار بگذارید و قبل از آنکه از حرارت آن کم شود مقداری پنیرپیتزار به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گرمای مواد پنیر را آب کند؛ در این مرحله به دلخواه می‌توانید از سس کچاپ یا بالزامیک استفاده کنید.

مرحله پایانی

در این مرحله لازم است که کدوها را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید؛ برای این منظور می‌توانید از پوست‌کن استفاده کنید و مانند فیلم آن را برش بزنید؛ سپس از مواد روی هر رول کدو ریخته و تا بزنید در ظرف مناسب قرار دهید؛ ظرف را به مدت 30 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 220 درجه قرار دهید؛ بعد از این مدت ظرف را از فر خارج کرده و مجدد روی آن پنیرپیتزا بریزید و مجدد ده دقیقه در فر قرار دهید تا پنیرها آب شوند؛ اکنون رول کدو شما آمده است و می‌توانید آن را به همراه سس دلخواه سرو کنید؛ اگر علاقه دارید باذ غذاهایی آشنا شوید که در مدت طمان کمی آماده می‌شوند، طرز تهیه قیمه ریزه را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

جوجه ترش دیگی، غذای اصیل گیلانی

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های درست کردن جوجه ترش گیلانی، تهیه آن در دیگ یا گمج است؛ که…