پروژه اسرارآمیز ماه مصنوعی در دبی چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال دلتان خواسته که به دبی سفر کنید؟ شهری که در حال تبدیل شدن به یکی از ابرشهرهای جهان با عجیب‌ترین پروژه‌هایی است که در تمام عمرتان حتی چیزی از آنها نشنیده‌اید. ماه مصنوعی در دبی یکی از ابر پروژه‌های عجیب دنیاست.
ماه مصنوعی در دبی

آیا قرار است دبی ماه را به زمین بیاورد؟ ساخت ماه مصنوعی در دبی پروژه‌ای اسرارآمیز و عجیب است که به‌تازگی کلید خورده است و ظاهرا حاکم این شهر قصد دارد عظیم‌ترین پروژه‌های گردشگری دنیا را در این شهر پیاده کند. همراه دلتامگ با این پروژه عجیب بیشتر آشنا شوید.

پروژه ماه دبی چیست؟

دبی یکی از شهرهای بسیار زیبا و مهم امارات متحده عربی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که در سال‌های گذشته تغییرات بسیار گسترده‌ای را در سیستم شهری حکمرانی خود انجام داده است. این شهر به سرعت در حال پیشرفت است و گوی سبقت را از سایر شهرهای امارات عربی دزدیده است. پیست اسکی دبی یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌های تفریحی جهان است و حالا پروژه ماه مصنوعی دبی به میان آمده است.

تقریبا می‌توان گفت که بسیاری از بزرگ‌ترین پروژه‌های دنیا در واقع بخشی از بزرگ‌ ترین پروژه های دبی هستند که توسط مهندسانی از سراسر دنیا زیر نظر حاکم دبی انجام می‌شوند. یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که این روزها در دنیا بسیار سر و صدا کرده است پروژه ماه مصنوعی دبی است.

نکته جالب درباره دبی این است که این شهر به یکی از شهرهای محبوب برای معماران و طراحان برتر دنیا تبدیل شده است که می‌توانند در آن پروژه‌های خارق‌العاده و رویاهای خود را بسازند و به نمایش در مقابل چشم جهان دربیاورند.

پروژه ماه مصنوعی در دبی در واقع پروژه ساخت یک هتل و استراحت‌گاه خاص و ویژه است که با چشم‌انداز بی‌نظیر خود قرار است به یکی از منحصربه‌فردترین هتل‌های دنیا تبدیل شود. دبی تصمیم دارد با ساخت یک اقامتگاه لوکس که شبیه کره ماه است رکورد جذب  بیشترین گردشگر در دنیا را از آن خود کند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین جاهای دیدنی ساری

ماه دبی

داخل ماه دبی چه چیزی وجود دارد؟

داخل ماه دبی یک سکوی آموزشی برای آژانس‌‌های فضایی مختلف و فضانوردان در نظر گرفته خواهد شد. از طرفی بوتیک‌‌های شیک موسوم به ویلاهای آسمان نیز که به‌عنوان اقامتگاه خصوصی در ماه شناخته می‌‌شوند و واحدهای لوکسی که در داخل دیسک روبنای اصلی قرار خواهند داشت نیز در داخل ماه دبی ساخته خواهند شد.

پس از اتمام این پروژه تقریبا ۳۰۰ واحد برای خرید در دسترس خواهد بود و صاحبان ویلاهای آسمانی عضو یک باشگاه اعضای خصوصی منحصر به فرد در ماه دبی خواهند شد.

پروژه ماه مصنوعی دبی

ساخت ماه مصنوعی در دبی

پروژه ماه مصنوعی در دبی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دبی است که ظاهرا ساخت آن چهل و هشت ماه زمان لازم دارد و یک شرکت کانادایی طراح و سازنده آن خواهد بود. هزینه ساخت این پروژه عظیم هجده میلیارد درهم معادل پنج میلیارد دلار است. ارتفاع کلی ماه مصنوعی ۷۳۵ فوت یعنی ۲۲۴ متر است.

ماه مصنوعی در دبی قرار است سالانه دو و نیم میلیون بازدید کننده را در خود جای دهد و میزان گردشگرانی که از دبی بازدید می‌کنند را دو برابر افزایش دهد. این یعنی ماه دبی سالانه ده میلیون گردشگر را جذب دبی خواهد کرد. با این حساب ماه مصنوعی در دبی بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پروژه گردشگری مدرن در تمام منطقه منا یا خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود که در چند سال اخیر ساخت آن کلید زده شده است.

تعداد کلمات مطلب: 506

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…