طرز تهیه حلوا مجلسی با موز

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تهیه یک حلوا متفاوت و مجلسی نیازی نیست که هزینه بالایی بابت خرید آن بپردازید، خودتان در خانه متفاوت‌ترین حلوا را تهیه کنید.
طرز تهیه حلوا مجلسی

حلوا جزو یکی از خوراکی‌های خوشمزه در بسیاری از کشورها است که به روش‌های مختلفی آماده می‌شود؛ حلوای موز یکی از همین حلواها است که به عنوان یک دسر بین‌المللی نیز شناخته می‌شود و معمولا آن را به صورت قالبی آماده می‌کنند؛ این طرز تهیه حلوا مجلسی بسیار راحت است و طعم متفاوتی دارد؛ برای تهیه این حلوا مجلسی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا مجلسی با موز

  • موز                                 5 عدد
  • کره                                 70 گرم
  • آرد سفید                         1 لیوان
  • دارچین یا زعفران               به مقدار کافی
  • پودر قند                           100 گرم

دستور پخت حلوا موزی

این طرز تهیه حلوا مجلسی را می‌توانید علاوه بر استفاده در مجالس خود، در دورهمی‌ها نیز در کنار چای و قهوه آن را سرو کرده و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

طرذز تهیه حلوا مجلسی موز

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه این حلوا لازم است که آرد را در تابه ریخته و روی شعله ملایم گاز قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم

بعد از تغییر رنگ آرد، نیمی از کره را به آن اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا کره به خرد آرد برود؛ در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و به سراغ موزها می‌رویم.

مرحله سوم طرز تهیه حلوا مجلسی

در این مرحله به پوره موز نیاز داریم؛ برای این منظور می‌توانید موزها را در غذاساز ریخته و یا با استفاده از چنگال له کنید؛ سپس تابه را روی حرارت قرار داده و در آن مقداری کره بریزید؛ بعد از آب شدن کره موزها را به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه به طور مداوم هم بزنید تا موزها و کره با یکدیگر ترکیب شوند.

مطلب پیشنهادی:  4 مدل طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه برای مهمانی‌ها

طرز تهیه حلوا مجلسی

مرحله چهارم

اگر دوست دارید که حلوا شما شیرین باشد، در این مرحله می‌توانید پودر قند را کم کم به موزها اضافه می‌کنیم و به خوبی هم می‌زنیم تا به خرد موز رود؛ بعد از ضافه کردن پودر قند، زعفران و دارچین را به ترکیب اضافه کنید.

مرحله پایانی طرز تهیه حلوا مجلسی

در این مرحله از طرز تهیه حلوا موز، آرد و کره تفت داده شده را به مایه موز اضافه کرده و با قاشق به خوبی آن را مخلوط می‌کنیم  تا مایه حلوا حالت منسجمی به خود بگیرد؛ سپس حلوا را در ظرف ریخته و اجازه دهید تا خنک شود؛ در نهایت برای تزیین حلوا نیز آن‌ها را در قالب‌های سیلیکونی ریخته و به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم.

بعد از گذشت این مدت حلوا را از قالب بیرون آورده و با مغزیجات دلخواه تزیین کنید؛ چنانچه دوست دارید هنگام برش و تزیین حلوا حلقه‌های موز نیز در آن مشخص باشد، می‌توانید هنگام ریختن حلوا در قالب یک عدد موز را در وسط حلوا قرار دهید و بعد آن را لول کنید؛ اینگونه مانند تصویر بالا، هنگام برش حلوا حلقه‌های موز نیز در آن پیدا است. اگر به آموزش اینگونه دسر ها علاقه دارید، طرز تهیه کدو حلوایی با بستنی را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

لیست غذاهای خوشمزه و راحت برای ناهار

یکی از مووعات چالش برانگیز برای بسیاری از خانم‌ها، انتخاب عذدا و درست کردن آن است؛ خصوصا ا…