سفری هیجان‌انگیز و خطرناک به طولانی ترین بزرگراه جهان + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا بزرگراه‌های زیادی وجود دارد که شهرهای زیادی را به یکدیگر وصل می‌کند؛ اما بزرگراهی که چند کشور را به یکدیگر وصل کند پدیده‌ای است که کمتر اتفاق می‌افتد. حالا طولانی ترین بزرگراه جهان را تصور کنید که از شمال تا جنوب یک قاره امتدادیافته است.

 

بزرگراه پان امریکن را به‌عنوان طولانی ترین بزرگراه جهان می‌شناسند که از آلاسکا در امریکای شمالی شروع می‌شود و در پایین‌ترین نقطه از امریکای جنوبی پایان می‌یابد. بااین‌وجود برای اینکه این بزرگراه نام طولانی‌ ترین بزرگراه دنیا را از آن خود کند باید ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد. همراه دلتامگ سفری به این بزرگراه اعجاب‌انگیز داشته باشید و با ویژگی‌های آن آشنا شوید. علاوه‌بر این طولانی ترین خیابان جهان را هم بشناسید.

طول بزرگراه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طولانی ترین بزرگراه جهان طول آن است. بزرگراه پان امریکن یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های جاده‌ای جهان است و از آنجایی که مسیرهای فرعی بسیاری دارد طول آن را بین هفده هزار و هفتصد تا چهل و هشت هزار کیلومتر تخمین زده‌اند. این مسیر جاده‌ای از آلاسکا شروع و در آرژانتین خاتمه می‌یابد.

این بزرگراه به دلیل طول بسیار زیاد خود به چند بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم‌بندی شده است. جالب اینجاست که مدیریت بخش‌های مختلف این بزرگراه به‌صورت مجزا انجام می‌شود و زیر نظر کشورهای مختلف است.

کشورهای عبوری از ویژگی‌های طولانی ترین بزرگراه جهان

بزرگراه پان امریکن از بیش از دوازده کشور عبور می‌کند. بزرگ‌ترین جاده و مسیر ماشین‌رو جهان ارتباط جاده‌ای بین امریکای شمالی، مرکزی و جنوبی برقرار می‌کند. آلاسکا، کانادا، مکزیک، گواتمالا، سالوادور، نیکاراگوئه، کاستاریکا، پاناما، کلمبیا، اکوادور، پرو، شیلی، بولیوی و آرژانتین کشورهایی هستند که در مسیر این جاده واقع شده‌اند.

تنوع آب‌وهوایی بزرگراه پان امریکن

این بزرگراه تنوع آب‌وهوایی بسیاری را در خود جا داده است. از مناطق قطبی و سرد آلاسکا گرفته تا مناطق استوایی و گرم امریکای مرکزی در مسیر این جاده وجود دارند. در طول بزرگراه پان امریکن می‌توانید انواع رودها و جنگل‌ها و کوهستان‌های سربه‌فلک کشیده و دشت‌های وسیع و پهناوری را ببینید. مسافران این مسیر با تغییرات آب‌وهوایی گسترده‌ای روبه‌رو می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  شهر هندوانه ایران کجاست؟

نکته جالب درباره تنوع آب‌وهوایی طولانی ترین بزرگراه جهان این است که در مسیر بین پاناما و کلمبیا منطقه‌ای به نام دارین وجود دارد که گونه‌های مختلف زیستی در آنجا رشد می‌کند. برای حفاظت از این منطقه مسیر جاده‌‎ای را قطع کرده‌اند و تنها با قایق می‌توانید از آن عبور کنید. ناحیه دارین تمام کشورهای ساحل اقیانوس آرام را در قاره امریکا به هم وصل کرده است.

بزرگراه پان امریکن

ارتباطات و مراکز خدماتی از ویژگی‌های طولانی ترین بزرگراه جهان

این بزرگراه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای حمل‌ونقل جهان ارتباط بین کشورها و فرهنگ‌های بسیاری را میسر کرده است. افرادی که از این مسیر عبور می‌کنند با تنوع فرهنگی بسیاری مواجه می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌های بزرگراه پان امریکن نیز می‌توان به وجود مراکز خدماتی و درمانی بسیاری در طول آن اشاره کرد. جایگاه‌های سوخت، رستوران‌ها، هتل‌ها، مغازه‌ها، مراکز خدمات و تعمیر انواع ماشین و هر چیزی که لازمه یک مسیر طولانی است اشاره کرد که در امتداد این بزرگ‌راه وجود دارد.

سخن آخر

طولانی ترین بزرگراه جهان نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان طولانی ترین مسیر ماشین‌رو جهان ثبت کرده است. در سال 1984 دو فرد به نام‌های لورن و پتی اپتون توانستند با سخت‌کوشی فراوان پس از 741 روز برای اولین و آخرین بار این مسیر را طی کنند. برای عبور از ناحیه دارین در مرز بین امریکای جنوبی و مرکزی آن‌ها مسیر جنگلی را در پیش گرفتند و پس از سختی‌های فراوان توانستند از این مسیر سخت عبور کنند.

تعداد کلمات مطلب: 541

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…