مدرن‌ترین تفریحات ایران را در نمک آبرود ببینید

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمک آبرود بدون شک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شمال ایران است. جاهای دیدنی نمک آبرود که در جاده چالوس واقع شده از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های شمال کشور هستند.
جاهای دیدنی نمک آبرود

جاهای دیدنی نمک آبرود در لیست هیجان‌انگیزترین و مدرن‌ترین جاذبه‌های شمال کشور قرار می‌گیرند که برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. همراه دلتامگ سفری به این شهر زیبای سرسبز داشته باشید.

جاهای دیدنی نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود، پارک جنگلی و پل معلق نمک آبرود از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر زیبا هستند که هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر ایران به این نقطه از کشور می‌کشانند. جاهای دیدنی مازندران تنها به نمک آبرود ختم نمی‌شود و این استان مملو از جاذبه‌های دیدنی و فوق‌العاده زیباست.

تله کابین نمک آبرود

یکی از جاهای دیدنی نمک ابرود تله کابین این شهر است که در لیست بهترین تله‌کابین‌های ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. این تله کابین که امكان صعود به بالای قله زيبای مدوبن را برای گردشگران فراهم می‌کند در جنوب شرقی این شهر واقع شده است. این قله که حتی در گرم‌ترین ماه‌های سال نیز هوایی خنک دارد، با داشتن امکانات تفریحی فراوان یکی از محبوب‌ترین نقاط شهر محسوب می‌شود.

این تله کابین دارای ۴۲ کابین چهارنفره است که با سرعت سه متر بر ثانیه مسیر ۲۱۰۰ متری را در کمتر از پانزده دقیقه طی می‌کنند. چهار الی پنجاه متر ارتفاع دکل‌های این تله کابین است که در جاهای متفاوت و متغیر واقع شده‌اند.

تله کابین نمک آبرود

پارک جنگلی از جاهای دیدنی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت دارد. درختان خودرو و انبوه زیادی در دل این جنگل رشد کرده‌اند که باعث خلق فضایی بکر و زیبا شده‌اند. عمر برخی از گونه‌های مختلف شمشاد را در این منطقه بیش از ۷۰۰ سال تخمین زده‌اند. پارک نمک‌آبرود با طبیعت بکر و وحشی، ضمن حفظ سیستم‌های اکولوژیکی به‌عنوان یکی از پارک‌های جنگلی زیبای ایران و یکی از جاذبه‌های نمک آبرود شناخته می‌شود.

پل معلق نمک آبرود از جاهای دیدنی نمک آبرود

قله دیو جایی است که پل معلق نمک آبرود با صد و پنجاه متر طول و چهل و پنج‌متر ارتفاع در آنجا قرار دارد. عرض کم این پل که تنها از چوب و طناب ساخته شده اجازه عبور یک نفر را می‌دهد. این پل برای آن‌ها که ترس از ارتفاع دارند بسیار خطرناک است پس پیشنهاد می‌کنیم با چنین شرایطی سراغ این پل نروید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین لوکیشن عکاسی رایگان تولد + عکس

بازار نمک آبرود

در این شهر مراکز تجاری مدرن و منحصربه‌فردی وجود دارند که انواع و اقسام کالاهای ایرانی و خارجی را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید. در این شهر حتی می‌توانید نمایندگی‌های معتبر برندهایی همچون ساموئل اند کوین را ببینید و اجناس لوکس و اصل را از آنجا خریداری کنید.

قیمت تفریحات نمک آبرود

هزینه استفاده از تله کابین نمک آبرود برای هر ایرانی حدود سیصد هزار تومان و برای توریست‌های خارجی چهارصد و پنجاه‌هزار تومان است. هزینه استفاده از زیپ‌لاین و سورتمه و پل معلق نیز تقریبا همین مقدار است.

پل معلق نمک آبرود

بهترین زمان سفر به نمک آبرود

بهار و تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به این شهر زیبای شمالی است که می‌توانید مناظر بی‌نظیر طبیعی و چشم‌اندازهای فوق‌العاده دیدنی و جذاب نمک آبرود را ببینید.

سخن آخر

سورتمه، زیپ‌لاین، تفرجگاه ساحلی، انواع رستوران‌ها و کافه‌های شیک و لاکچری از دیگر جاهای دیدنی نمک آبرود هستند که در سفر به این شهر می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید. برای سفر به این شهر تنها کافی است از تهران حدود چهار ساعت از جاده زیبای چالوس به سمت شمال رانندگی کنید.

تعداد کلمات مطلب: 534

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. محسن

    19 شهریور 1402 در 8:53 ب.ظ

    نمک آبرود دو خط تله کابین داره که خط دو فقط پل معلق داره، خیلی پل کوچتر و ساده ای داره،و قیمت بلیط تله کابینم پارسال ۱۴۰بود و امسال ۱۹۰

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      20 شهریور 1402 در 2:42 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…