چرا تراشه اسنپ دراگون آن‌قدر پرطرفدار است؟ + ویدئو

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تراشه اسنپ دراگون محصول کمپانی کوالکام است که به‌خاطر عملکرد بالا، مصرف کم باتری و قدرت پردازنده گرافیکی آن، در میان طرف‌داران بازی محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

به گفته عده زیادی یکی از پرطرفدارترین تراشه‌های گوشی‌های هوشمند، اسنپ دراگون است. به‌راستی علت این موضوع چیست و چه چیزی این تراشه را برتر از تراشه اگزینوس سامسونگ کرده است؟ در این مطلب و ویدئو به چرایی این موضوعات می‌پردازیم.

اسنپ دراگون چیست؟

این قطعه در خلاصه‌ترین تعریف ممکن، مجموعه از سیستم‌های طراحی شده بر روی یک تراشه یا چیپست است که به‌عنوان پردازنده مرکزی در گوشی‌های موبایل عمل می‌کند. تمام وظایف و قطعات یک گوشی نظیر cpu، پردازنده گرافیکی، روان بودن یک گوشی، مگاپیکسل‌های دوربین عکاسی و توانایی‌های خاص فیلم‌برداری نظیر 4K بودن آن، همگی به قدرت تراشه آن بازمی‌گردند.

تراشه اسنپ دراگون در میان گیمرها طرفدار زیادی دارد.

شرکت کوالکام

شرکت  Qualcomm یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌های مخابرات و الکترونیک محسوب می‌شود که خدمات و محصولات متنوعی را به شکل بیسیم طراحی و روانه بازار می‌کند. ساخت این کمپانی، به اوایل سال ۱۹۸۵ برمی‌گردد و دفتر مرکزی آن در شهر سن دیگو در آمریکا، در محل زادگاه اصلی آن واقع شده است.

بیشتر شهرت این کمپانی به‌خاطر ساخت پردازنده‌های گوشی و محصولاتی چون تراشه اسنپ دراگون آن است. این پردازنده، در پنج نوع هسته به شکل تک هسته، دو هسته، چهار، شش و هشت هسته‌ای ساخته می‌شود.

این تراشه محبوب، تنها مختص به گوشی‌های هوشمند امروزی نیست و در انواع وسایل و گجت‌های پوشیدنی، در نوت‌بوک‌ها، اتومبیل‌ها و دستگاه‌های دیگر نیز به کار می‌رود. اولین محصول این تراشه QSD8250 نام داشت که در سال ۲۰۰۷ تولید شد.

اسنپ دراگون یا اگزینوس؟

کمپانی سامسونگ معمولاً گوشی‌های خود را با دو تراشه اسنپ‌دراگون کوالکام یا تراشه سازنده خود به نام اگزینوس تولید می‌کند. این دو تنها تراشه‌های گوشی‌های هوشمند نیستند؛ اما به علت شهرت بالای این برند در ایران، معمولاً با همدیگر مقایسه و بررسی می‌شوند.

به‌طورکلی تراشه کوالکام سه عامل مهم برای موفقیت بیشتر نسبت به اگزینوس یا سایر برندهای دیگر دارد. دلیل اول آن، اشغال فضای کم در گوشی‌ها و مصرف بهینه انرژی و کاهش زمان شارژ باتری در آن است. دلیل دوم، عملکرد گرافیکی مشهور آن است که طرفداران زیادی میان گیمرها داشته و این موضوع همواره به شهرت آن اضافه می‌کند. دلیل سوم داغ‌کردن کمتر آن نسبت به سایر تراشه‌هاست که ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  کوچک ترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

در مطلب بهترین گوشی‌های مناسب برای بازی، چند مدل گوشی مناسب برای کاربران علاقه‌مند به بازی معرفی شده که در صورت علاقه می‌توانید به آن رجوع کنید.

از این تراشه در سایر وسایل همچون گجت‌های پوشیدنی استفاده می‌شود.

بهترین ورژن این تراشه کدام است؟

جدیدترین و قوی‌ترین مدل اسنپ دراگون، نسخه ۸۰۰ آن است. سطح عملکرد این نسخه بسیار بالاتر از مدل‌های پیشین خود بوده و کاهش مصرف باتری به‌خصوص در حالت بازی‌کردن را در آن شاهد هستیم. همچنین قدرت ضبط  فیلم‌های HDR با رزولوشن 8K را داشته و رزولوشن تصاویر آن به ۶۴ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است.

البته باید به هنگام خرید، به مدل تراشه ۸۰۰ توجه داشته باشید. گفته شده که مدل ۸۱۰ بدترین تراشه ساخته شده از سری ۸۰۰ است. بهترین نسخه از آن را نیز بهتر است پیش از خریداری، نسبت به هر سال جستجو کنید؛ چرا که همگام با تولید محصولات بیشتر این نسخه به طور مداوم در حال تغییر است.

سخن آخر

تراشه قدرتمند اسنپ دراگون به علت مصرف بهینه نیرو و باتری، قدرت پردازنده گرافیکی بالای آن، کوچک بودن و داغ‌شدن کمتر نسبت به سایر تراشه‌ها، به‌شدت میان کاربران گوشی طرفدار پیدا کرده است. بهترین نسخه موجود در این تراشه مربوط به مدل‌های ۸۰۰ است که بهتر است پیش از خرید به قابلیت‌های و کیفیت هر مدل توجه ویژه‌ای داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 567

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    17 شهریور 1402 در 1:25 ب.ظ

    چه جالب همیشه برام سوال بود

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      18 شهریور 1402 در 11:13 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

5 تصویر عجیب از فضا که تا به حال ندیده‌اید!

زندگی در شهرهای بزرگ و همچنین مشغولیت‌های روزمره، گاهی می‌تواند ما را از زیبایی‌ها و عظمتی…