چای گیاهی مناسب گروه خونی خود را تهیه کنید

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای سلامتی و آرامش بیشتر خود بهتر است به جای استفاده از چای سیاه، چای گیاهی گروه خونی خود را استفاده کنید.
چای گیاهی

گروه‌خونی به طور کلی به 4 گروه تقسیم می‌شود و هریک از ما دارای یک گروه خونی مشخصی هستیم؛ در حالت کلی گروه خونی‌ها به چهار گروه O، AB، B و A هستند؛ مفهوم هریک از این گروه خونی‌ها به این معنا است که مثلا فردی با گروه خونی A بر روی گلبول‌های خود آنتی‌‎‌ژن A دارد و با سایر پادتن‌های مخالف این گروه خونی مقابله می‌کند و علیه آن پاتن می‌سازد.

دانشمندان بر این عقیده هستند که افرادی با هریک از این گروه‌ خونی‌ها دارای عواطف و احساسات متفاوتی هستند؛ در نتیجه خوراکی‌ها می‌تواند بر این عواطف و احساسات تاثیرگذاشته و آن‌ها را تقویت کند؛ با توجه به اینکه در ایران چایی به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار استفاده می‌شود؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چای گیاهی مناسب برای هر گروه خونی را به شما معرفی کنیم تا با تهیه آن بتوانید سلامتی خود را بهبود ببخشید.

گروه خونی A

بر اساس آزمایشات محققان، افرادی که دارای گروه خونی A هستند بسیار عاطفی و تحلیل‌گرند و بیشتر ذاز باقی افراد در معرض استرس قرار دارند؛ به همین منظور دمنوشی نیاز است تا بتواند بدن آن‌ها را آرام کند؛ بنابراین بهترین چای گیاهی برای این افراد، چای گل یاس است.

ممکن است بسیاری از افراد با این چای آشنا نباشند؛ اما لازم به ذکر است که این چای منحصر به فرد می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد، سیستم ایمنی را تقویت کرده و از دیابت جلوگیری کند؛ بنابراین مصرف این چای می‌تواند برای این گروه خونی بسیار مناسب باشد؛ از سوی دیگر رایحه یاس در این چایی باعث می‌شود که استرس تا حد زیادی کاهش یابد؛ برای تهیه این چای مقداری گل یاس خشک شده را درون آب جوش بریزید و درب آن را بگذارید بعد از سه دقیقه آن را میل کنید.

طرز تهیه چای گیاهی

چای گیاهی گروه خونی B

متابولیسم افرادی که دارای این گروه خونی هستند، بسیار کمتر از سایر گروه خونی است که این مشکل باعث بروز بیماری‌هایی چون چاقی، اضطراب و بیماری‌های خود ایمنی است؛ در نتیجه باید چای مصرفی کنند که متابولیسم بدن افراد را بالا ببرد؛ بهترین دمنوش گیاهی، چای سبز است که خواص بسیار زیادی دارد.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کیک بدون شکر و روغن

از مهم‌ترین خواص این دمنوش، کاهش وزن است و بهترین زمان برای نوشیدن آن، بعد از وعده‌های غذایی است؛ برای طرز تهیه این دمنوش گیاهی، مقداری چای سبز را در آب جوش بریزید و بعد از 3 الی 5 دقیقه آن را میل کنید؛ اگر تلخی آن را دوست ندارید می‌توانید همراه این چای از عسل استفاده کنید.

چای گیاهی

چای گیاهی گروه خونی AB

افراد درون‌گرا و با بصیرت، دارای گروه خونی AB هستند و کمتر از باقی افراد دچار استرس می‌شوند؛ مناسب‌ترین دمنوش گیاهی برای این افراد، چای گزنه است که خاصیت ضد سرطانی دارد؛ این گیاه حاوی موادی است که مانند هورمون‌های زنانه عمل می‌کند و تأثیر مثبتی روی غده پروستات دارد؛ در نتیجه افرادی که مشکل پروستات دارند، حتما این چای را امتحان کنند.

چای گیاهی

دمنوش گیاهی مناسب گروه خونی O

افرادی که دارای گروه خونی O هستند، ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از باقی افراد متمایز می‌کند؛ افرادی که این گروه خونی را دارند، معمولا بیشتر از سایر افراد دچار درد معده می‌شوند؛ در نتیجه بهتر است این افراد از مصرف شیر و گلوتن خودداری کنند؛ با توجه به اینکه اسید معده آن‌ها در طول روز مشکلات بشیری برایشان ایجاد می‌کند، به جای استفاده از چای سیاه بهتر است از چای گیاهی زنجبیل بیشتر استفاده کنند.

چای گیاهی

زنجبیل سیستم گوارش را تقویت می‌کند و اسید معده را تا حد زیادی کاهش می‌‎دهد و به دلیل طبع گرم آن باعث می‌شود سوخت‌وساز بدن افزایش یابد؛ در نتیجه نوشیدن روزانه این چایی می‌تواند باعث لاغری شود؛ برای تهیه این دمنوش گیاهی، مقداری زنجبیل، عسل و لیمو را در آب جوش ریخته و بعد از 5 دقیقه نوش‌جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …