طرز تهیه کیک بدون شکر و روغن

1
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دنبال یک دستور پخت کیک بدون شکر برای دیابتی ها و یا افراد رژیمی هستید، طرز تهیه این کیک خوشمزه و سالم را مطالعه کنید.

کیک جزو آن دسته از دسرهایی است که تقریبا کوچک تا بزرگ به آن علاقه دارند؛ اما گاهی ممکن است به دلیل رژیم غذایی و یا بیماری از خوردن آن منصرف شوند؛ به همین دلیل ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه کیک رژیمی را به شما آموزش دهیم تا با درست کردن این نوع کیک بدون شکر، بتوانید از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کیک بدون شکر

برای تهیه این کیک رژیمی خوشمزه به 3 عدد تخم مرغ، 1/3 پیمانه آرد، 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر، 1/4 قاشق چایخوری وانیل، 1 قاشق چایخوری پودر دارچین، 2 عدد موز و یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی نیاز دارید.

رز تهیه کیک بدون شکر

دستور پخت کیک رژیمی با کالری کم

روش‌های مختلفی برای تهیه این نوع کیک وجود دارد، اما این روش پخت کیک رژیمی بدون روغن و شکر برای بدن ضرری ندارد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید؛ شاید برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که با وجود اینکه در کیک روغن استفاده نشده، آیا به قالب نمی‌چسبد؛ برای پاسخ به این سوال و آشنایی با نحوه پخت با ما همراه باشید.

مرحله اول

در ابتدا دو عدد موز را در یک کاسه مناسب ریخته و با استفاده از چنگال به خوبی پوره کنید؛ سپس تخم‌مرغ‌ها را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شود و با موزها به خوبی مخلوط شوند.

مرحله دوم تهیه کیک بدون شکر

بعد از مخلوط شدن مواد در این مرحله وانیل، شکر قهوه‌ای، کره بادام زمینی و پودر دارچین را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و کنار بگذارید؛ در ادامه اگر می‌خواهید که کیک شما شکلاتی باشد، لازم است پودر کاکائو را به همراه نصفی از آرد الک کرده و به مواد اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  5 ترفند کاربردی برای پاک کردن لکه مداد رنگی روی دیوار!

کیک بدون شکر

مرحله سوم کیک بدون روغن

در ادامه باقی مانده آرد را به همراه بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید و اگر دوست دارید در این مرحله می‌توانید مقداری گردو اضافه کنید؛ سپس یک قالب را به دلخواه انتخاب کرده و با مقداری روغن آن را چرب کنید و کاغذروغنی بیندازید.

مرحله پایانی تهیه کیک بدون شکر

مواد کیک را در قالب ریخته و آن را در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه به مدت 35 الی  40 دقیقه قرار دهید؛ برای اینکه پف کیک رژیمی بدون شکر نخوابد، بهتر است در 20 دقیقه اول دب فر را باز نکنید؛ بعد از گذشت این مدت زمان، با استفاده از یک سیخ چوبی کیک را تست کرده و اگر مواد کیک به سیخ نچسبید، کیک آماده است و بعد از خنک شدن می‌توانید آن را از قالب خارج کرده و نوش جان کنید؛ اگر به این دسته از مطالب آشپزی علاقه دارید، می‌توانید طرز تهیه کیک با 3 قلم مواد را در این مطلب بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 466

یک نظر

  1. حسین

    8 آبان 1402 در 2:13 ب.ظ

    عالی بود. ممنون از دستورالعمل اشپزی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…