طرز تهیه کروسان شکلاتی در خانه + ویدئو

0
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کروسان جزو آن دسته از خوراکی‌هایی به شمار می‌آید که بسیاری از افراد خصوصا بچه‌ها به آن علاقه دارند؛ در نتیجه چه بهتر که خودتان آن را در خانه تهیه کنید.

کروسان جزو یکی از نان‌های خوشمزه مغزدار است که متعلق به کشور فرانسه است اما در سایر کشورها نیز طرفداران بسیاری دارد؛ از این نان مقوی می‌توان در وعده‌های صبحانه یا عصرانه استفاده کرد؛ در تهیه کروسان از مغزهای مختلفی استفاده می‌شود اما کروسان شکلاتی ، جزو یکی از پرطرفدارترین نوع کروسان است که طرز تهیه آن بسیار راحت است؛ اگر به این نوع نان شیرینی علاقه دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه کروسان شکلاتی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم در طرز تهیه کروسان شکلاتی

  • آرد شیرینی پزی                                      3 پیمانه
  • شکر                                                     1 قاشق غذاخوری
  • پودر خمیر مایه فوری                                1 قاشق غذاخوری
  • آب ولرم                                                 1 لیوان
  • روغن مایع                                              2 قاشق غذاخوری
  • شیر                                                      نصف لیوان
  • تخم مرغ                                                 1 عدد
  • نمک                                                      1 قاشق چایخوری
  • کره                                                        100 گرم
  • شکلات تخته‌ای                                        به مقدار لازم

طرز تهیه کروسان شکلاتی

طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی

درست کردن نان کروسان شکلاتی برخلاف تصور بسیار راحت است و شما می‌توانید در صورتی که در شیرینی‌پزی مبتدی هستید هم این نان‌های خوشمزه را در خانه درست کنید.

مرحله اول

در ابتدا لازم است که خمیر نان را آماده کنید؛ برای این منظور، در یک ظرف مناسب شکر را به همراه مقداری آب ترکیب کنید و بعد پودر خمیر مایه فوری، نصف لیوان شیر را به آن اضافه کنید؛ بعد از مخلوط کردن یک لیوان آرد را در این مرحله اضافه کرده هم بزنید و درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد 15 دقیقه در جای گرم استراحت کند تا خمیر مایه عمل بیاید.

مطلب پیشنهادی:  اکبر جوجه اصل گلوگاه را با این روش در خانه آماده کنید

مرحله دوم

بعد از گذشت 15 دقیقه درب ظرف را بردارید؛ خواهید دید که حجم خمیر کمی افزایش یافته؛ سپس در این مرحله دو لیوان آرد باقی مانده را به مواد اضافه کند و به خوبی هم بزنید؛ سپس نمک را به خمیر اضافه کرده و آنقدر ورز دهید تا خمیر ما آماده شود؛ در این حین می‌توانید اگر خمیر حالت چسبندگی داشت، 2 قاشق روغن به همراه 2 قاشق شیر به آن اضافه کنید و یک ساعت به آن استراحت دهید.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه کروسان سریع، بعد از گذشت یک ساعت درب ظرف را برداشته و خمیر را با دست جمع کنید تا هوای میان آن خارج شود؛ سپس خمیر را روی تخته مناسب قرار دهید و آن را به اندازه‌های مختلف تقسیم کنید.

طرز تهیه کروسان شکلاتی سریع

مرحله چهارم

خمیر را به چانه‌های کوچک تقسیم کنید؛ سپس روی تخته کار مقداری آرد بپاشید و هر چانه را به خوبی به کمک وردنه باز کنید؛ بعد از آنکه همه خمیر را آماده کردید می‌توانید آن را به دو روش درست کنید؛ یک روش طرز تهیه کروسان سریع با کره و بعدی کروسان شکلاتی است.

مرحله پنجم

اگر بخواهید از کره برای نان کروسان استفاده کنید بعد از آماده کردن خمیر، کره‌های به دمای محیط رسیده را روی هر لایه خمیر بمالید و لایه دیگر را روی آن قرار دهید؛ این روند را تا جایی ادامه دهید که تمام چانه‌های شما با کره روی دیکدیگر قرار گیرند.

مرحله ششم

خمیرها را با وردنده به طور کامل باز کنید تا در نهایت یک خمیر بزرگ داشته باشید سپس آن را برش بزنید؛ برای طرز پیچیدن کروسان، ابتدا آن را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید سپس هر تکه را به 4 قسمت دیگر مطابق فیلم تقسیم کنید.

طرز تهیه کروسان شکلاتی

مرحله هفتم

در این مرحله از طرز تهیه کروسان شکلاتی، هرتکه خمیر مثلثی را ابتدا یک برش کوچک بزنید؛ قبل از تا زدن خمیر، یک تکه شکلات دلخواه را بین آن قرار دهید و بعد مانند فیلم آن را لول کنید.

مرحله پایانی

کروسان‌های آماده شده را روی سینی فر بچینید و به مدت 30 دقیقه استراحت دهید؛ سپس یک عدد زرده تخم‌مرغ را بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و با فرچه مناسب رو نان‌های کروسان رومال کنید؛ شیرینی‌های آمده شده را در فر از قبل گم شده با دمای 200 درجه به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار دهید؛ در نهایت نان‌های کروسان شما آماده است، آن‌ها را روی سینی قرار دهید تا خنک شود و بعد با استفاده از پودر قند تزیین کنید.

تعداد کلمات مطلب: 892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با این دسر بهاری، مهمانی‌های خود را لاکچری برگزار کنید

دسره جزو خوراکی‌های محبوب در تمام دنیا به شمار می‌آیند که تنوع بسیار زیادی دارند؛ از میان …