طرز تهیه شربت گل محمدی خانگی در 5 مرحله

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر علاقه دارید شربت‌های خانگی خوش رنگ و خوش طعم درست کنید تا در مهمانی‌های خود از آن استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید.
طرز تهیه شربت گل محمدی

شربت گل محمدی جزو یکی از خوش‌رنگ‌ترین شربت‌هایی است که می‌توان در فصل بهار و تابستان درست کرد؛ عطر و بوی این شربت باعث می‌شود شما در مهمانی‌های خود بدرخشید؛ علاوه بر آن گل محمدی، خواص بسیار زیادی برای بدن دارد؛ به همین دلیل می‌تواند یک نوشیدنی عالی در روزهای گرم سال باشد. از همین روی در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه شربت گل محمدی را به شما آموزش دهیم تا با درست کردن آن بتوانید در کنار لذت بردن از طعم بی‌نظیر، بدنتان را شاداب کنید.

خواص شربت گل سرخ

خواص گل محمدی در طب سنتی بسیار زیاد است به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود که تا می‌توانند از شربت گل سرخ استفاده کنند. از جمله از فواید این شربت می‌توان به خواص گل سرخ برای زنان اشاره کرد؛ به گونه‌ای مصرف شربت گل محمدی در دوران قاعدگی، تا حد زیادی درد و نفخ شکم را از بین می‌برد و به دلیل وجود ویتامین k، پکتین و بتاکاروتن از عفونت بدن جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن از دیگر خواص گل سرخ برای کبد، کلیه، پوست و از بین بردن بوی بد دهان نام برد.

طرز تهیه شربت گل محمدی و خواص

مواد لازم برای طرز تهیه شربت گل محمدی

  • گل محمدی تازه ۵۰۰ گرم
  • شکر ۲ کیلوگرم
  • جوهر لیمو نوک قاشق چایخوری
  • آب ۲ لیتر

مرحله اول طرز تهیه شربت گل محمدی

برای تهیه شربت گل سرخ در صورتی که درخت آن را در خانه یا باغ دارید، لازم است با دقت و حوصله برگ‌های گل را از ساقه جدا کنید؛ سپس آن‌ها را داخل یک قابلمه مناسب ریخته و کنار بگذارید؛ در یک قابلمه دیگر مقداری آب بریزید و روی شعله گاز با حرارت بالا قرار دهید تا آب به جوش آید.

مواد لازم برای طرز تهیه شربت گل محمدی

مرحله دوم

بعد از به جوش آمدن آب، گل محمدی‌ها را درون آن ریخته و با دم کنی درب قابلمه را محکم ببندید؛ در این مرحله اجازه دهید تا برگ‌های گل 24 ساعت درون قابلمه باقی بمانند تا عطر گلبرگ‌ها به طور کامل خارج شود.

مطلب پیشنهادی:  کوفته انار و گردو، یک غذای بی‌نظیر ایرانی

مرحله سوم

بعد از گذشت این مدت زمان گلبرگ‌ها را درون سبد ریخته تا آب اضافه آن خارج شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در طرز تهیه مربا و شربت گل محمدی به آن توجه داشت، فشار ندادن برگ‌ها ست؛ چرا که در غیر این صورت شربت ما تلخ خواهد شد.

طرز تهیه شربت گل محمدی

مرحله چهارم طرز تهیه شربت گل محمدی

بعد از آنکه آب گلبرگ‌ها به طور کامل خارج شد، به آب درون قابلمه شکر اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود.

مرحله پایانی تهیه شربت گل سرخ

بعد از آنکه شربت ما به غلظت لازم رسید، جوهر لیمو را به ان اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم تا خنک شود. لازم به ذکر است که رنگ طبیعی این شربت صورتی کمرنگ است، در نتیجه برای خو‌ش‌رنگ‌تر شدن می‌توانید از رنگ مجاز خوراکی در آن استفاده کنید. در نهایت شربت را در شیشه مناسب ریخته و در یخچال نگهداری کنید؛ توجه داشته باشید که برای هر بار مصرف، باید یک ششم حجم لیوان را شربت بریزید و باقی آن‌ را را با آب یخ پر کنید.

گرفتن تلخی شربت گل محمدی

چنانچه شربت گل سرخ شما تلخ شد، مهم‌ترین علت آن وجود گلبرگ‌های رنگ تیره و به اصلاح نارس است؛ در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از تلخ شدن شربت، از گل‌های رنگ روشن استفاده کنید. در نهایت برای کم کردن تلخی شربت می‌توانید آن را به همراه آب لیمو ترش تازه مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه: 2 روش طرز تهیه سوسیس آلمانی خانگی

یک نظر

  1. میا

    28 مرداد 1402 در 11:05 ق.ظ

    مطالبتون خیلی خوبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …