جدیدترین قیمت اجاره خانه و خرید ملک در محله اوین

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در صورتی که قصد خرید ملک در یکی از بهترین مناطق تهران را دارید، برای آشنایی بیشتر با محله اوین با ما همراه باشید.
محله اوین

شمال شهر تهران با وجود آب و هوای معتدل‌تر، طبیعت زیبا، مناظر دیدنی و امکانات رفاهی مناسب از مناطق محبوب برای زندگی در پایتخت به شمار می‌آید، یکی از بهترین محله‌های این منطقه از تهران، محله اوین است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ درباره دسترسی‌ها، امکانات و به‌روزترین قیمت اجاره خانه و خرید ملک در اوین، اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ در صورتی که قصد خرید آپارتمان در اوین را دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

جدیدترین آگهی‌های خرید ملک در سایت دلتا

محله اوین

محله اوین کجاست؟

اوین جزو یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که قدمت آن به 1000 سال می‌رسد؛ اما توجه به محله اوین هنگامی بیشتر شد که در سال 1338 دانشگاه شهید بهشتی و بعد از آن زندان اوین در این محله ساخته شد و بسیاری از افراد محله اوین تهران را با نام زندان اوین می‌شناختند. آنچه که باعث شد از دیرباز تا کنون افراد بسیاری تمایل به سکونت در اوین را داشته باشند، وجود باغات و زمین‌های کشاورزی بسیاری که باعث شده آب‌وهوای خوبی بر این منطقه حاکم شود.

به تدریج با گسترش شهرنشینی ساخت‌وساز نیز در محله اوین تهران، رونق یافت و زمین‌های کشاورزی و باغات جای خود را به ساختمان‌های مسکونی دادند؛ اکنون اوین در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد که از شمال به درکه، از جنوب به بزرگراه چمران و از شرق به ولنجک متصل می‌شود. نزدیک‌ترین محله‌ها به اوین، ولنجک، سعادت آباد، درکه، بهرود، آرارات و محمودیه است که هریک از آن‌ها برای زندگی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند.

محله اوین

نحوه دسترسی به حمل و نقل محله اوین تهران

یکی از بهترین مزایای این محله، دسترسی راحت به سایر نقاط تهران است؛ بنابراین اگر به دنبال زندگی در محله‌ای خوش آب‌وهوا با دسترسی مناسب هستید، محله اوین انتخاب مناسبی است. با توجه به اینکه این محله در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد، بهترین مسیر دسترسی به اوین با اتومبیل شخصی خود، بزرگراه یادگار امام و بزرگراه چمران است.

در صورتی هم که قصد دارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، لازم به ذکر است که ایستگاه مترو این محله که در خط 7 مترو قرار دارد و تا سعادت آباد ادامه یافته هنوز به بهره‌برداری نرسیده است؛ اما شما می‌توانید از اتوبوس‌های تندرو و بی‌آرتی که در مسیر اتوبان چمران قرار دارند، برای رفتن به این محله استفاده کنید.

محله اوین

امکانات محله اوین تهران

این محله از نظر امکانات رفاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و شما با خرید آپارتمان در محله اوین از این بابت دچار مشکل نمی‌شوید؛ برای اطلاع بیشتر در ادامه به چند مورد از این امکانات اشاره خواهیم کرد:

مطلب پیشنهادی:  چیتگر محله‌ای با امکانات عالی در منطقه 22 تهران

مراکز درمانی و بیمارستانی محله اوین

  • بیمارستان رامتین یا بیمارستان طالقانی در سمت شرق منطقه

مراکز آموزشی محله اوین

  • مدرسه پانزده خرداد (15 خرداد)، دبستان پسرانه هیات امنایی: اوین، میدان بهشتی، خیابان هشترودی، بن بست سوم، پلاک 18
  • مدرسه عدالت 1، دبستان دخترانه هیات امنایی: میدان اوین، بلوار دانشجو، میدان یاسمن، خیابان عدالت
  • مدرسه مسعودیان، متوسطه دوره اول پسرانه عادی دولتی: میدان اوین، خیابان دکتر هشترودی، بن بست شهید کرمی
  • مدرسه حسن ضیائیان، دبستان دخترانه عادی دولتی: بزرگراه چمران، اوین، خیابان محسن اعرابی
  • دبستان ایران زمین: اوین، بلوار دانشجو، بلوار دانشجو
  • دانشگاه علمی کاربردی برج آوران: اوین، خ. عدالت
  • مجتمع آموزشی ایران زمین
  • سرای محله اوین
  • مدرسه مشکوه: اوین، خیابان زارع به یدکی
  • مدرسه شهيد مسعوديان: اوین، بزرگراه چمران
  • دانشگاه شهید بهشتی

بوستان‌های محله اوین

  • بوستان موعود
  •  پارک هشترودی

مساجد و مراکز مذهبی اوین

  • امامزاده مطیب
  • امامزاده عزیز
  • مسجد جامع اوین
  • مسجد الزهراء
  • مسجد فاطمیه

بررسی قیمت ملک در محله اوین

قدمت این محله و باغ‌هایی که از زمان‌های قدیم به جای مانده است باعث شده تا بافت مسکونی در این محله از تراکم بیشتر برخوردار باشد و شما همچنان با گذر از کوچه و خیابان‌های آن، درختان و نهرهای جاری را می‌بینید؛ البته که برج‌های نوساز بسیاری نیز در اوین به چشم می‌خورند. قدیمی‌ترین محله اوین، پاچنار است که اکنون در مرکز شهر قرار دارد و نام آن را از درخت چنار قدیمی که در این محله قرار داشت گرفتند؛ در حال حاضر قیمت زمین در محله اوین، بین 100 تا 170 میلیون متغیر است؛ در نتیجه شما برای خرید یک واحد آپارتمان 117 متری با پارکینگ، انباری و آسانسور به 12 میلیارد و 300 میلیون نقدینگی نیاز دارید؛ برای اطلاع از قیمت دقیق ملک در این محله، می‌توانید چند نمونه از آگهی‌هایی که از سایت ملکی دلتا منتشر شده را مشاهده نمایید.

محله اوین

بررسی قیمت اجاره خانه در محله اوین

در صورتی که بودجه کافی برای خرید ملک در محله اوین را ندارید، می‌توانید با اجاره خانه در این محله، شانس زندگی در یک منطقه خوش آب‌وهوا را به خود و عزیزانتان هدیه دهید؛ در حال حاضر برای اجاره یک واحد آپارتمان 115 متری دوخواب در محله اوین، به 700 میلیون ودیعه و 20 میلیون اجاره ماهیانه نیازمندید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین خانه‌های تهران را در محله جماران مشاهده کنید!

تعداد کلمات مطلب: 802

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله شهران تهران، خوش آب و هوا برای خرید خانه

شهران به‌علت نزدیکی به دامنه کوه‌های البرز، آب و هوای بسیار خوبی داشته و همین امر باعث معر…