یکبار برای همیشه مبلمان منزل را درست بچینید!

8
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی وارد یک خانه می‌شویم اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند، چیدمان مبلمان است.
مبلمان منزل

شما مبلمان منزل را چگونه چیدمان می‌کنید؟ اصول خاصی را رعایت می‌کنید یا دوست دارید هر طور که به چشمتان زیباتر است کار کنید؟ در این مطلب از دلتامگ به بیان اصول چیدمان مبلمان در منزل می‌پردازیم.

اصول چیدمان مبلمان در منزل

با استفاده از این نکات به یک طراح دکوراسیون داخلی تبدیل نمی‌شوید اما در مسیر درست قرار می‌گیرید و می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را به شکلی حرفه‌‌ای طراحی کنید.

عملکرد

به کاربرد اتاق و این‌که چند نفر از آن استفاده می‌کنند توجه کنید. این به شما کمک می‌کند بتوانید وسایل و تعداد نشیمن‌گاه‌هایی که نیاز دارید را تعیین کنید.

نقطه‌ کانونی

نقطه‌ کانونی اتاق را پیدا کنید. نقطه‌ کانونی می‌تواند شومینه، پنجره یا تلویزیون باشد. سپس مبلمان را با توجه به نقطه کانونی بچینید. اگر می‌خواهید در اتاق تلویزیون تماشا کنید، فاصله‌ ایده‌آل مبلمان تا تلویزیون باید سه برابر اندازه‌ صفحه‌ نمایش باشد. پس اگر یک تلویزیون 40 اینچ دارید، مبلمان باید 3 متر با آن فاصله داشته باشد.

اصول چیدمان مبلمان در منزل

اولویت

بزرگ‌ترین مبل را اول بچینید، به‌عنوان مثال مبل سه نفره در اتاق پذیرایی قرار دهید. در بیشتر مواقع این مبلمان باید رو به نقطه‌ کانونی اتاق قرار بگیرند. مبل‌های تک‌نفره نباید بیش از 2.5 متر از مبل سه نفره فاصله داشته باشند تا مکالمه کردن برای کسانی که از اتاق استفاده می‌کنند راحت باشد. مگر در صورتی که اتاق خیلی کوچک باشد، نباید مبلمان را به دیوارها بچسبانید.

تقارن از اصول چیدمان مبلمان در منزل

چیدمان متقارن بیشتر برای اتاق‌هایی که مصارف رسمی دارند مناسب است. چیدمان نامتقارن باعث می‌شود دکوراسیون داخلی اتاق حس خودمانی‌تری داشته باشد.

مسیر رفت‌و‌آمد

به مسیر رفت‌وآمدی که از اتاق می‌گذرد توجه داشته باشد و تعداد افرادی که از درهای اتاق استفاده می‌کنند را در نظر بگیرید. بهتر است مسیر رفت‌و‌آمد را با مبلمان بزرگ سد نکنید. برای مسیر‌های پر رفت‌وآمد 80 سانتی‌متر تا 1 متر فضا و برای مسیر‌های کم رفت‌و‌آمد حداقل 60 سانتی‌متر فضای خالی در نظر بگیرید. سعی کنید مسیر رفت‌وآمد را به دور مبلمان هدایت کنید نه میان آن. اگر مسیر رفت‌وآمد از میان مبلمان می‌گذرد سعی کنید آن را به‌جای یک بخش بزرگ در دو بخش کوچک بچینید.

مطلب پیشنهادی:  آرایش کردن به ساده‌ترین روش در خانه

اصول چیدمان مبلمان در منزل

تنوع

مبلمان با اندازه‌های مختلف را در جاهای مختلف اتاق پخش کنید. به‌طوری که وقتی اتاق را بررسی می‌کنید چشمان‌تان بالا و پایین شوند. به‌عنوان مثال با گذاشتن یک وسیله بلند یا بزرگ در طرف دیگر اتاق تعادل را برقرار کنید. سعی کنید وسایل بلند یا بزرگ را کنار هم قرار ندهید.

تضاد از اصول چیدمان مبلمان در منزل

خط‌های صاف و خمیده را برای نشان دادن تضاد با هم ترکیب کنید. اگر مبلمان مدرن و خطی است، یک میز گرد میانش قرار دهید تا تضاد به وجود بیاید. اگر مبلمان خمیده است، یک میز زاویه‌دار برایش انتخاب کنید. هم‌چنین می‌توانید با کنار هم قرار دادن مبلمان پایه‌دار و بدون پایه تضاد بیشتری ایجاد کنید.

سهولت استفاده

میزها را طوری قرار دهید که وقتی روی مبل‌ها می‌نشینید به‌سادگی قابل دسترسی باشند. مبلمان هم‌اندازه را کنار هم قرار دهید. میزی که میان مبل‌ها قرار می‌گیرد باید 35 تا 45 سانتی‌متر از آن‌ها فاصله داشته باشد تا فضای کافی برای قرار گرفتن پاها فراهم شود.

حرکت چرخشی

در اتاق پذیرایی باید حداقل 120 سانتی‌متر بین گوشه‌ هر میز با نزدیک‌ترین دیوار یا مبلمان فاصله باشد. اگر مسیر رفت‌و‌آمد از پشت صندلی‌های یک طرف میز نمی‌گذرد، 90 سانتی‌متر هم کفایت می‌کند. در اتاق‌‌خواب هم باید بین کنار تخت و دیوار 60 سانتی‌متر و بین تخت و در 90 سانتی‌متر فاصله باشد.

حرکت چرخشی

 

8 دیدگاه

  1. ناشناس

    1 مهر 1401 در 5:09 ب.ظ

    خوب

    پاسخ

    • الهام الهامی

      1 مهر 1401 در 10:03 ب.ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    1 مهر 1401 در 9:22 ب.ظ

  3. ناشناس

    2 مهر 1401 در 8:08 ق.ظ

    عالی مثل همیشه ، همه مطالب زیبا و دیدنی ولی دکوراسیون ح رف ندارد خیلی انتخابهلی بجایی دارید ‌که ما اگر انتخاب کنیم همیشه هم ساده و پراتیک و هم از مد نمیافتد و خسته نمیشویم مرسی ، چطور مزشه برای شما پیامیا نثلا در واتساپ پیام گذاشت یا بهر حال عمومی نباشد ، بازم سپاس از زحمات شما ،سوسن

    پاسخ

    • الهام الهامی

      6 مهر 1401 در 3:13 ب.ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹
      شما می‌توانید پیام‌های خود را در بخش نظرات هر مطلب بگذارید. امکان ارسال پیام در واتساپ در حال حاضر وجود ندارد.

      پاسخ

  4. ناشناس

    5 مهر 1401 در 2:53 ب.ظ

  5. عاطفه

    13 مهر 1401 در 0:59 ق.ظ

    وای خیلی خوب وامونده بودمرسی لطفا بیشتر ازاین مطالب بزارین. سپاسگذارم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      14 مهر 1401 در 9:39 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…