بهترین سینماهای اصفهان

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای دوستداران فیلم وسینما، شناسنامه هر شهر در دستان سینماهای آن شهر پنهان است. سینماهای اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
سینماهای اصفهان

سینماهای اصفهان نیز همچون سایر شهرهای بزرگ روز به روز در حال ازدیاد هستند. معروف ترین سینماهای اصفهان کدامند؟ اگر در اصفهان زندگی می‌کنید یا برای تفریح به این شهر زیبا رفته‌اید با خواندن این مطلب می‌توانید لیست بهترین سینماهای اصفهان را داشته باشید و با انتخاب سینمایی که برای شما مناسب است، در جریان آخرین فیلم‌های در حال اکران در سینماهای اصفهان قرار گیرید و به تماشای آن‌ها بنشینید. با ما در دلتامگ همراه باشید.

لیست بهترین سینماهای اصفهان

اصفهان از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که از دیرباز پذیرای فرهنگ و هنر بوده است. این شهر که در جوار زاینده‌رود به حیات خود ادامه می‌دهد پاتوق‌هایی برای اهالی فرهنگ در خود جا داده است که سینماهای مجهز و مدرن نیز از جمله این پاتوق‌هاست.

برای آگاهی از فیلم های در حال اکران اصفهان و برنامه سینماهای اصفهان کافی‌است به جستجویی ساده در گوگل قناعت کنید. نام سینمای مورد علاقه خود را بنویسید و از برنامه سینماهای اصفهان مطلع شوید. اما پیش از آن بهتر است بهترین سینماهای اصفهان را بشناسید.

سینما فلسطین اصفهان

سینما فلسطین اصفهان یکی از سینماهای معروف و تاریخی شهر اصفهان است. این سینما در محله پیروزی شهر اصفهان واقع است و ساختمان آن نمادی فرهنگی و تاریخی در شهر اصفهان به شمار می‌رود.

سینما فلسطین اصفهان در دهه ۱۳۳۰ با نام “سینما ایران” تأسیس شد و سپس در دهه ۱۳۵۰ به نام “سینما فلسطین” تغییر نام داد. این سینما در طول سال‌ها میزبان فیلم‌های ایرانی و بین‌المللی شد و به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و هنری مهم در شهر اصفهان به فعالیت خود ادامه داد.

سینما فلسطین اصفهان

ساختمان سینما فلسطین اصفهان دارای طراحی زیبا و معماری منحصر به فردی است که ترکیبی از عناصر سنتی و مدرن را در خود جای داده است. نمای ساختمان سینما با استفاده از کاشی‌های رنگی و آجرهای قرمز زینت داده شده و  جلوه‌ای زیبا به محله پیروزی اصفهان بخشیده است. با وجود تغییرات و تحولات در صنعت سینما و رقابت جدی پردیس‌های سینمایی، سینما فلسطین همچنان در میان علاقه‌مندان به هنر سینما و فرهنگ شهر اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد.

پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان

پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان یکی از بزرگترین و معروفترین مجموعه‌های سینمایی اصفهان است. تاریخ این پردیس سینمایی در سال ۱۳۹۷ با مساحتی در حدود ۱۲ هزار متر در بزرگراه شهید دستجردی اصفهان افتتاح شد.

این پردیس سینمایی شامل ۸  سالن سینما با تجهیزات مدرن و ظرفیت‌های متنوع است که فیلم‌های محبوب روز دنیا را برای مخاطبان علاقه‌مند به سینما به نمایش می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی:  با این ترفند‌ها، لباس‌های تنگ خود را دوباره بپوشید!

پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان

پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان همچنین دارای امکانات جانبی نظیر رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های فرهنگی و شهر کتاب است. این پردیس سینمایی به عنوان یک مقصد تفریحی و سرگرمی محبوب پاتوق هنردوستان اصفهانی است.

پردیس سینمایی ساحل اصفهان

این سینما پیش از بازسازی در سال ۹۷ سینما ساحل اصفهان نامیده می‌شد. پس از عملیت بازسازی یک ساله، این سینما که تنها از یک سالن برخوردار بود میزبان ۹ سالن سینمایی شد. امروزه همه سالن‌های سینما ساحل اصفهان که در میدان انقلاب اسلامی اصفهان قرار دارد، مجهز به امکانات مدرنی از قبیل صندلی‌های مجهز و پرده نمایش و سیستم صوتی به‌روز هستند.

سینما ساحل اصفهان

این پردیس نیز شبیه به سایر پردیس‌های سینمایی از امکاناتی نظیر رستوران و کافی‌شاپ و مهد کودک بهره‌مند است و انتخابی مناسب برای آخر هفته‌ای خانوادگی در شهر اصفهان است.

همچنین سینما ساحل اصفهان با دو سالن مجزا برای بهره‌مندی کودکان یکی از سینماهای مناسب کودک در سراسر کشور است.

پردیس سینمایی چهارباغ

سینما چهارباغ اصفهان نیز درست شبیه به سینما ساحل اصفهان پس از بازسازی ۵ ماهه در بهار سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و طی این بازسازی از ۱ سالن به چهار سالن با ظرفیت مناسب رسید. این سینما در خیابان زیبای چهارباغ عباسی واقع شده است.

سینما چهارباغ اصفهان

سینما چهارباغ اصفهان به تازگی با امکان تماشای فیلم در حال صرف نوشیدنی در فضایی تحت نام کافه سینما با ظرفیتی معدل ۲۵ نفر  در خدمت علاقه‌مندان است.

پردیس سینمایی سپاهان

سینما سپاهان که در سال ۱۳۴۰  در اصفهان تأسیس شده است از قدیمی‌ترین سینماهای اصفهان است. این سینما که از سال ۱۳۶۹ دوباره فعالیت خود را از سر گرفت در سال ۱۳۹۵ مجهز به دو سالن دیگر نیز شد. سینما سپاهان علاوه بر سالن‌هایی مناسب برای پخش فیلم میزبان برگزاری کنسرت‌های موسیقی نیز هست. مکان این سینمای قدیمی نیز خیابان چهارباغ عباسی، کوچه سپاهان است.

سینما سپاهان اصفهان

نتیجه‌گیری

معروف ترین سینماهای اصفهان از قدیمی‌ترین آن‌ها گرفته تا پردیس‌های تازه تأسیس، میزبان دوستداران سینما هستند. اگرچه در زمان پاندمی سینماهای اصفهان نیز مثل باقی همتایان خود در سراسر جهان، از همیشه تنهاتر ماندند، اما این روزها وقت سر زدن به سینماهایی است که در خود صدای هزاران هنرپیشه را پنهان کرده‌اند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین محله تهران برای زندگی مجردی کجاست؟ را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ترسناک ترین مراسم تدفین در این کشورها برگزار می‌شود!

مردم سراسر دنیا، رسوم عجیبی در تدفین مرده‌ها دارند، که هر کدام از باورهای مذهبی و تاریخ آن…