با نوشابه خانه خود را تمیز کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نوشابه یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های جهان بوده که دارای معایب بسیار زیاد است. این نوشیدنی جذاب دشمن دندان‌ها و استخوان‌های ماست اما برای نظافت منزل مثل یک معجزه است.
تمیز کردن خانه با نوشابه

تمیز کردن خانه با نوشابه یک راهکار عالی است که باورتان نمی‌شود؛ اما اگر یک‌بار امتحانش کنید همیشه از آن برای نظافت خانه خود استفاده می‌کنید. همراه دلتا مگ باشید تا با هم با نوشابه خانه را تمیز کنیم.

تمیز کردن خانه با نوشابه

در ادامه چند مورد برای تمیز کردن خانه با نوشابه برایتان آورده‌ایم.

تمیز کردن خانه با نوشابه مثل ازبین‌بردن لکه‌های سخت

بعضی از لکه‌ها در مقابل تمیزشدن مقاومت بسیاری دارند و به‌سختی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد و تازه در آخر مقداری از آن نیز باقی می‌ماند. از جمله لکه‌های مقاومی که از بین نمی‌رود، لکه‌های چربی و خون است. این لکه‌ها به‌سختی با شست‌وشو از بین می‌روند.

خبر خوب آن است که برای ازبین‌بردن این لکه‌ها به‌جای استفاده از لکه‌برداری گران‌قیمت می‌توانید از نوشابه استفاده کنید.

برای ازبین‌بردن این لکه‌ها لازم است که مقداری نوشابه را به همراه پودر ماشین لباس‌شویی در مخزن ریخته و آن‌ها را بشویید تا از شر این لکه‌ها خلاص شوید.

تمیز کردن خانه با نوشابه مثل ازبین‌بردن زنگ‌زدگی

برای ازبین‌بردن ناخالصی‌‌های موجود بر روی وسایل فلزی نوشابه یک گزینه عالی است. نوشابه به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می‌تواند زنگ‌زدگی روی فلزات را حل کرده و از بین ببرد.

کافی است که وسایل زنگ‌زده را در ظرفی از نوشابه قرار داده تا اسید فسفریک موجود در نوشابه باعث نرم شدن زنگ‌زدگی‌ها شده و در نهایت به راحتی می‌توانید رنگ فلز را از روی وسایل جدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه شونیز خرما با سه قلم مواد

تمیز کردن خانه با نوشابه مثل ازبین‌بردن زنگ‌زدگی

تمیز کردن خانه با نوشابه مثل تمیزکاری

یکی از خواص نوشابه استفاده از آن برای شستن سرویس بهداشتی، روشویی، توالت‌فرنگی و حتی سرامیک‌ها است. اسید فسفریک، اسیدکربنیک و اسیدسیتریک موجود در نوشابه به‌راحتی لکه‌ها از بین می‌برد.

البته برای ازبین‌بردن لکه‌ها باید اجازه دهید نوشابه به مدت یک ساعت بر روی سطوح باقی‌مانده و پس از آن با آب و برس بشویید.

تمیز کردن خانه با نوشابه مثل برق انداختن ظروف مسی و نقره

اگر ظروف مسی شما مات شده و از جلا افتاده است، یک دستمال را به مقداری نوشابه آغشته کرده و روی ظروف بکشید. سپس آبکشی کرده و با یک دستمال پارچه‌ای تمیز، خشک کنید. همچنین ظروف نقره را می‌توانید چند دقیقه در نوشابه گذاشته و سپس با آب و صابون بشویید.

تمیز کردن خانه با نوشابه مثل برق انداختن ظروف مسی و نقره

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش برای نگهداری گیاهان آپارتمانی را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 371

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

برج چهل دختر فراری؛ قصه تلخ این بنای دیدنی

برج چهل دختر کجاست؟ آرامگاه چهل دختران یا برج چهل دختر دامغان یکی از آثار تاریخی برجسته و …