چرا محله قائم مقام تهران یکی از بهترین مکان ها برای کار و تجارت است؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله قائم مقام تهران یکی از محله های پرجاذبه و پرتنوع شهر تهران است. قائم مقام در منطقه 6 شهرداری تهران قرار دارد و دارای بسیاری از امکانات و خدمات عمومی است.
محله قائم فراهانی

برای خرید آپارتمان در قائم مقام تهران و زندگی در یک محله امن، خوش آب و هوا و پر از موقعیت های تجاری فرصت استثنایی خرید، رهن یا اجاره آپارتمان با قیمت مناسب و شرایط مطلوب در سایت دلتا را از دست ندهید

زندگی در محله قائم مقام تهران

محله قائم مقام تهران یکی از مناطق پرجمعیت و پویای شهر است که در سال های اخیر تحولات بسیاری را تجربه کرده است. این محله دارای بافت اداری و تجاری فراوانی است که باعث شده است که بسیاری از افراد برای کسب و کار این بخش از شهر را انتخاب کنند.

خیابان قائم مقام به عنوان یکی از هسته های مرکزی فعالیت در شهر، دارای شبکه حمل و نقل عمومی گسترده ای است که شامل خطوط مترو، اتوبوس، تاکسی است. این شبکه حمل و نقل علاوه بر رفع نیاز ساکنان و مشتریان این محله، باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا در آن منطقه نیز شده است.

بافت محله قائم مقام تهران

بافت این محله غالبا اداری و تجاری می باشد و به نوعی برای اکثر افاردی که متقاضی مسکن می باشد نمی تواند اولویت خوبی محسوب شود. در این محله و محدوده اطراف آن ساخت و ساز های مسکونی بسیار کم صورت می گیرد و عمده ساختمان های آن دفاتر کار، فروشگاه ها، رستوران ها، بانک ها، پاساژ ها و غیره  هستند. با این حال، بعضی از ساختمان های قدیمی و تاریخی در این محله حفظ شده اند که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ غنی این منطقه است.

چالش های زندگی در قائم مقام تهران

اما علاوه بر مزایای فراوان، محله قائم مقام نیز با چالش های زیادی روبرو است. یکی از این چالش ها کمبود فضای سبز و زیرساخت های طبیعت است. به دلیل تغییر کاربری زمین های مسکونی به اداری و تجاری، فضای سبز در این محله به شدت کاسته شده است و ساختمان های بلند و فشرده جایگزین آن شده اند. این امر باعث شده است که سطح آسایش و خلاقیت ساکنان و کارگران در این محله پایین بیاید و نظیر خود را در سطح شهر نداشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  اجاره آپارتمان در گیشا چقدر بودجه می‌خواهد؟

برای حل این چالش ها، لازم است که برنامه ریزی شهری مناسب و جامع صورت گیرد و با همکاری دولت، شورای شهر، بخش خصوصی و مردم، تلاش های لازم برای بهبود وضعیت محله قائم مقام صورت گیرد.

خرید آپارتمان در محله قائم مقام

مزایا زندگی در محله قائم مقام تهران

محله قائم مقام تهران یکی از محله های پررفت و آمد است که به نوعی هسته مرکزی کار و فعالیت در شهر تهران بشمار می رود. این محله در قلب محدوده طرح ترافیک می باشد و در نهایت معمولا استفاده از خودروی شخصی برای خروج از این محله سالانه هزینه زیادی را برای افراد دارد. به همین دلیل، بسیاری از ساکنان و کارگران این محله از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند که شامل خطوط مترو، اتوبوس، تاکسی و باربری است. با توجه به حجم زیاد ترافیک در ساعات اوج، استفاده از وسایل نقلیه عمومی علاوه بر صرفه جویی در هزینه، زمان رفت و آمد شما را تلف نخواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: محله همت غرب تهران را بیشتر بشناسید 

 

تعداد کلمات مطلب: 504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

هر آنچه که باید از محله کوی بیمه تهران بدانید

محله کوی بیمه یکی از محله‌های خوب در  جنوب غرب تهران است که در منطقه 5 شهرداری قرار دارد؛ …