خلاصی از شر مزاحمت پشه و مگس در تابستان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با گرم شدن هوا مزاحمت پشه و مگس‌ می‌تواند لذت یک خواب ساده را برای شما دور از دسترس کند.
دور کردن پشه و مگس از خانه

دور کردن پشه و مگس از خانه با شروع فصل گرما دغدغه‌ای بزرگ است. پشه و مگس می‌توانند باعث مشکلاتی مانند التهاب و خارش پوستی، عفونت‌های باکتریایی و ویروسی شوند. با ما در دلتامگ همراه باشید.

روش‌های دفع حشرات مزاحم از خانه

برای جلوگیری از مزاحمت‌هایی که پشه و مگس می‌توانند برای شما به‌وجود بیاورند و دور کردن پشه و مگس از خانه، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. استفاده از دستگاه‌ حشره‌کش برقی

این دستگاه‌ها با استفاده از مواد شیمیایی یا فناوری‌های اولتراسونیک پشه و مگس را از محیط خارج می‌کنند.

2. استفاده از چسب حشرات

این چسب‌ها را می‌توانید در کنار لوسترهای پذیرایی یا در کنار دیوار آویزان کنید و با آن‌ها از شر حشرات مزاحم در امان باشید.

دور کردن پشه و مگس از خانه

3. نظم‌دهی به محیط زندگی

نظافت خانه و نگهداری مناسب از گل و گیاه آپارتمانی یا باغچه می‌تواند به کاهش تعداد پشه و مگس کمک کند. برای مثال، پشه‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب بیشتر به رشد و تکثیر می‌پردازند، بنابراین حفظ تمیزی و خشکی محیط می‌تواند به کاهش تعداد آنها کمک کند.

4. استفاده از عصاره‌های طبیعی

برای دور کردن پشه و مگس از خانه می‌توانید به‌عنوان یک روش غیرشیمیایی از عصاره‌های طبیعی استفاده کنید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  1. استفاده از روایح مطبوع: برخی از عصاره‌های طبیعی مثل روغن‌های اسطوخودوس، نعناع، لیمو، چوب صندل و اسانس‌های گیاهی مانند بنفشه و گل رز با ایجاد رایحه‌ای مطبوع در خانه به دور نگه داشتن پشه و مگس کمک می‌کنند.
  2.  استفاده از مرکبات: پوست مرکبات مثل لیمو و پرتقال می‌تواند باعث دور کردن پشه و مگس از خانه شود. می‌توانید این پوست‌ها را در محیط‌هایی که پشه و مگس در آنجا حضور دارند بگذارید.
  3.  استفاده از عصاره‌های گیاهی: عصاره‌های گیاهی مثل روغن جوجوبا، عصاره‌ی بو‌ی دارچین و گیاهانی مانند برگ‌ بو، آویشن و گل مریم می‌توانند مگس و پشه را دور کنند.
  4.  استفاده از بخارات عطری: استفاده از عطر‌های طبیعی مثل عطر بادام، وانیل و عطر رز می‌تواند مگس و پشه را دور نگه دارد. می‌توانید این عطرها را در دیفیوزرها و لامپ‌های عطری استفاده کنید.
مطلب پیشنهادی:  با مزایا و معایب لیفت کردن ابرو آشنا شوید

دور کردن پشه و مگس از خانه

پیشنهاد مطالعه: عملکرد مواد معدنی برای بدن: هر آنچه باید درباره مواد معدنی بدانیم را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 354

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

پیشگیری از زوال عقل با خوردن این 5 میوه خوشمزه

برخی از میوه‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به پیشگیری از زوال عقل…