تجربه‌ شگفت‌انگیز زندگی در محله اراج – گلزار تهران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آراج، یکی از محله‌های قدیمی تهران، در شمیران قرار دارد و با باغ‌ها و فضاهای سبز بسیاری مشهور است. این منطقه، با وجود ساخت و سازهای اخیر، هنوز هم باغ و فضاهای سبز بسیار و هوای خاصی دارد.
بوستان محله اراج

اگر به دنبال خرید یا اجاره آپارتمان در محله اراج (گلزار) تهران هستید، بهترین انتخاب شما سایت دلتا است. این سایت به شما امکان می‌دهد تا آخرین فرصت‌های خرید و اجاره آپارتمان در این محله‌ را بررسی کنید. به لینک خرید آپارتمان در محله اراج – گلزار تهران مراجعه کنید. در اینجا شما می‌توانید بین مجموعه‌ای از آپارتمان‌های مدرن و با کیفیت انتخاب کنید و با استفاده از امکاناتی که این سایت برای شما فراهم کرده، بهترین تصمیم را بگیرید.

محله اراج در منطقه 1 تهران یکی از محله‌های گران‌قیمت است و ارزش ملک، آپارتمان‌ و منزل مسکونی در این منطقه بسیار بالاست. با این وجود برخی از آپارتمان‌ها به نسبت بافت منطقه، امکانات و سال ساخت آن‌ها با قیمت های مناسب تری برای فروش و حتی اجاره ارائه می شوند. در این بلاگ قصد داریم محله اراج – گلزار تهران را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد زندگی یا سرمایه گذاری در این منطقه را دارید، دیدتان باز باشد.

delta.ir

تاریخچه محله اراج – گلزار تهران

در قدیم، محله آراج توسط حاج ابراهیم خان ظهیرالدوله به میرزا محمدحسین خان منگنه فروخته شده بود. پس از آن، مالکیت زمین‌های این منطقه به شخصی به نام “سردار” منتقل شد. در زمان ناصرالدین شاه، این منطقه با نام “ارفعیه” شناخته می‌شد و در دوران جنگ جهانی دوم، بسیاری از افراد به این منطقه مهاجرت کردند که بخشی از اراضی آن به تملک شاه درآمد. محله آراج، یکی از مناطق تاریخی باستانی است که در سال ۱۳۳۵، ۱۶۱ مرد و ۱۵۲ زن در این منطقه زندگی می‌کردند. طایفه اروجی یکی از طایفه‌های اصلی این منطقه است و طایفه‌های دیگر شامل سیفان و قیدی هستند.
در جنوب شرقی اراج، محله اکبر آباد قدیمی وجود دارد. این نام از علی اکبر اثباتی، اولین مهاجر از روستای لواسان به این منطقه گرفته شده است. مردم محله به او با لقب دایی علی اکبر احترام می‌گذاشتند. در شمال اراج، محله لارک و باغ گیلاس لارک واقع شده است که در گذشته به هیلدا دانش ارفع، همسر تیمسار حسن ارفع تعلق داشته است.
همانند روستاهای دیگر شمیران، اراج نیز دارای قبرستانی برای خود است. این قبرستان در ضلع شمال غربی و غربی این روستا قرار دارد و در حال حاضر میدان اراج، بخشی از خیابان و دبیرستان رضایی راد در آنجا قرار دارند. قنات اراج، که از دیرباز باغات و زمین‌های کشاورزی روستا را آبیاری می‌کرده، هنوز هم فعال است و یادگاری از گذشته است.
دوغ اراج که سمبل این منطقه بوده، اکنون به یادگاری از گذشته تبدیل شده است. در گذشته، مردم تهران برای نوشیدن این دوغ به این منطقه می‌آمدند و تولید این نوشیدنی به صورت سنتی توسط خانواده موسوی (سید جعفر موسوی) انجام می‌شد.

مطلب پیشنهادی:  بررسی قیمت خرید آپارتمان در امیرآباد تهران

محله اراج
دسترسی و خیابان های اصلی اراج – گلزار تهران

محله اراج از شمال به بلوار لشکرک (ارتش)، از غرب به خیابان لنگری و از شرق به اتوبان امام علی و منطقه ازگل و از جنوب به اتوبان بابایی محدود می‌شود. بخشی از این محله شامل خیابان گلزار، خیابان صنایع یا شهید فخری‌زاده، خیابان تیموری، خیابان ۲۲ بهمن و خیابان پروین، بخش انتهای شمالی بزرگراه صیاد شیرازی (بعد از پل صدر) را شامل می‌شود. همچنین دو بیمارستان نیکان (خصوصی) و چمران (دولتی وابسته به وزارت دفاع) در این محله وجود دارند.

پیشنهاد مطالعه: جمالزاده شمالی برترین مکان تهران برای سکونت از نگاه کارمندان 

تعداد کلمات مطلب: 541

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

هر آنچه که باید از محله کوی بیمه تهران بدانید

محله کوی بیمه یکی از محله‌های خوب در  جنوب غرب تهران است که در منطقه 5 شهرداری قرار دارد؛ …