3 روش معجزه‌آسا برای جرم گیری ماشین لباسشویی در خانه!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر برای جرم گیری ماشین لباسشویی به مواد شوینده حساسیت دارید و یا اینکه نمی‌دانید از چه موادی استفاده کنید که به نتیجه مطلوب برسید، با ما همراه باشید.
جرم گیری ماشین لباسشویی

از پرکاربردترین وسایل در هر خانه‌ای ماشین لباسشویی است؛ از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت اینگونه وسایل، مراقبت از آن‌ها بسیار اهمیت دارد و اگر از آن به خوبی مراقبت نشود نیاز است که هزینه بالایی برای تعمیر و یا خرید ماشین لباسشویی جدید بپردازید. جرم گیری ماشین لباسشویی کار ساده‌ای است و خود شما به راحتی و با انتخاب مواد شوینده مناسب می‌توانید آن را انجام دهید. برای آشنایی با بهترین روش جرم گیری ماشین لباسشویی تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

همچنین، با تعمیر لباسشویی در مشهد ضمن رفع مشکلات رایج و جلوگیری از آسیب بیشتر، عمر مفید لباسشویی خود را افزایش دهید.

برای جرم گیری ماشین لباسشویی چه کنیم؟

بهترین روش برای اینکه بدانید آیا زمان جرم گیری ماشین لباسشویی شما فرارسیده یا نه؟ استشمام بو نا مطبوع از داخل لباسشویی است. بوی نامطبوع داخل لباسشویی به دلیل تجمع میکروب‌ها است. روش‌های متعددی برای از بین بردن جرم لباسشویی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

جرم گیری لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

یکی از بهترین روش‌ها برای جرم گیری ماشین لباسشویی که نیاز به پرداخت هزینه بالایی ندارد، استفاده از سرکه و جوش شیرین است.  برای استفاده از این روش کافی است نصف لیوان سرکه را با یک قاشق چایی خوری جوش شیرین به یک ظرف آب گرم اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را با یکدیگر مخلوط کردید؛ محلول به وجود آمده را می‌توانید برای تمیز کردن لباسشویی در مخزن مایع آن ریخته و از آن استفاده کنید. این محلول بسیار قوی علاوه بر از بین بردن جرم ماشین لباسشویی، بوی بد آن را نیز از بین می‌برد.

جرم گیری ماشین لباسشویی

جرم گیری لباسشویی با آمونیاک و سرکه

بهترین روش برای جرم گیری درب و لاستیک ماشین لباسشویی استفاده از آمونیاک و سرکه است؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این روش جرم گیری رعایت کنید این است که  مطمئن شوید به آمونیاک حساسیت دارید یا خیر؛ برای استفاده از این روش لازم است نصف لیوان سرکه را با دو قاشق چایخوری آمونیاک مخلوط کنید و مواد به دست آمده را در یک ظرف آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید. بعد از آنکه مطمئن شدید مواد با آب مخلوط شده، یک دستمال تمیز را به محلول آغشته کنید و درب لباسشویی را با آن تمیز کنید. بهتر است برای جلوگیری از تجمع جرم، دو ماه یک‌بار این روند را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی:  اگر خانه‌ای باکلاس می‌خواهید، این کارها را انجام ندهید!

جرم گیری ماشین لباسشویی

آیا جرم گیری ماشین لباسشویی با وایتکس امکان دارد؟

ماده هیپوکلرید که از وایتکس تولید می‌شود، به شدت قابلیت اکسید کردن قطعات فلزی را دارد؛ به همین دلیل اگر از وایتکس برای جرم گیری ماشین لباسشویی استفاده کنید ممکن است به قطعات آن آسیب بزند و یا رنگ لاستیک درب لباسشویی را تغییر دهد؛ اما اگر قصد دارید از وایتکس برای جرم گیری استفاده کنید، مقدار بسیار کمی از سفید کننده را داخل یک پارچ ۲ لیتری آب ولرم حل کنید بهترین محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی این است که آن از طریق همان درب اصلی داخل لباس‌ها بریزید و بعد تنظیمات لباسشویی را روی درجه ۶۰ تنظیم کنید و شروع به شستشو کنید.

پیشنهاد مطالعه: با جدیدترین لوازم دکوری منزل، خانه خود را شیک و زیبا جلوه دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…