آشپزخانه قدیمی خود را با کمترین هزینه نو کنید!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دکوراسیون آشپزخانه تان قدیمی و یکنواخت شده می‌توانید با ترفندها و ایده‌های خلاقانه آشپزخانه قدیمی را تبدیل به یک آشپزخانه مدرن و به روز کنید.
بازسازی آشپزخانه قدیمی

آشپزخانه محیطی در خانه است که بیشتر وقت خانم‌ها در آن می‌گذرد؛ بنابراین زیبایی دکوراسیون آن بسیار اهمیت دارد؛ با توجه به اینکه آشپزخانه قلب خانه به شمار می‌آید، لازم است دیزاین آن مدرن و به روز باشد و از سوی دیگر با تمام بخش‌های خانه هماهنگی داشته باشد؛ اما با توجه به اینکه بازسازی آشپزخانه قدیمی نیاز به هزینه بالایی دارد، بسیاری از انجام آن منصرف می‌شوند. چنانچه قصد انجام بازسازی آشپزخانه را دارید و از خود می‌پرسید چگونه با هزینه کم خانه ای زیبا داشته باشیم، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نحوه بازسازی آشپزخانه قدیمی با کمترین هزینه

اگر دیزاین آشپزخانه برای شما یکنواخت شده و دوست دارید تغییری در آن ایجاد کنید، اما نگران هزینه بازسازی آشپزخانه هستید،  مجبور نیستید که حتما با وسایل پرهزینه آن را تغییر دهید؛ بلکه با روش‌های ارزان‌تر هم می‌توانید آشپزخانه مدرن داشته باشید. تنها کافی است با تغییری جزئی در آیتم‌هایی که در ادامه می‌گوییم، آشپزخانه خود را نو  و زیبا کنید.

یکی از راه‌های بازسازی آشپزخانه قدیمی تعویض و خرید انواع سینک ظرفشویی است. این روز‌ها انواع و اقسام سینک ظرفشویی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند، که پس از آگاهی از ویژگی‌های آنها، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

تزیین پنجره

پنجره در دکوراسیون آشپزخانه بسیار موثر است؛ بنابراین با کوچک‌ترین تغییر در این زمینه دکوراسیون آشپزخانه خود را جدید کنید. شما می‌توانید یک طاقچه چوبی هم عرض به پنجره اضافه نمایید و انواع شیشه‌های تزیینی رنگی و گل‌های طبیعی را روی آن قرار دهید. از گچ بری‌های آماده هم می‌توانید برای پایه دو طرف استفاده کنید.

بازسازی کابینت آشپزخانه

کابینت‌ها نقش موثری در زیبایی آشپزخانه دارند؛ چنانچه می‌خواهید هزینه زیادی در این خصوص انجام ندهید می‌توانید درب‌های کابینت را تعویض کنید و یا از دستگیره‌های جدید برای آن استفاده کنید. علاوه بر آن می‌توانید از یک صفحه روی کابینتی جدید استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که این صفحه باید رنگی مکمل رنگ کابینت‌ها داشته و ضد ضربه و ضد خش باشد.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

نصب لوسترهای جدید

مهم‌ترین قدم در بازسازی آشپزخانه قدیمی، تعویض و یا نصب یک لوستر جدید است. اگر می‌خواهید زیبایی فضای آشپزخانه شما دو چندان گردد از نورپردازی دقیق استفاده کنید و لوسترهای جدید و زیبایی را مطابق دکوراسیون آشپزخانه برای آن انتخاب نمایید.

مطلب پیشنهادی:  با این ترفند دکور خانه خود را نو کنید

بازسازی آشپزخانه قدیمی با تغییر رنگ دیوار

ارزان‌ترین روش برای داشتن یک آشپزخانه بازسازی شده، تغییر رنگ وسایل است. اگر وسایل آشپزخانه شما رنگی است بهتر است برای دیوارهایی که قابل رنگ هستند، از رنگ خنثی استفاده کنید و روی آن چند تابلو کار هنری نصب کنید.

بازسازی سرامیک آشپزخانه

بیشترین قسمتی که در آشپزخانه فرسوده می‌شود، پوشش کف است. برای نو کردن کف آشپزخانه، دیگر نیازی نیست که هزینه زیادی را بابت کندن کف آشپزخانه بپردازید؛ بلکه خودتان با کمترین هزینه نیز می‌توانید کاشی مورد نظر را خریداری کرده و با چسب مخصوص خودتان سرامیک‌های کف را بچسبانید بدون اینکه هزینه‌ای برای نصب آن بپردازید.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

استفاده از وسایل جدید 

بهترین روش برای بازسازی آشپزخانه های قدیمی، استفاده از برخی ابزارها و وسایل جدید و مدرن است. برای مثال می‌توانید از ست دم کنی و دستگیره‌های جدید استفاده کنید و یا سرویس پلاستیک خود را تعویض کنید. انتخاب پرده‌ای جدید برای آشپزخانه هم می‌تواند در این زمینه بسیار کارآمد باشد.

تعویض پیشخوان آشپزخانه

اگر سطوح کابینت‌ها و پیشخوان آشپزخانه شما کهنه شده است، به جای اینکه کامل کابینت را تعویض نمایید می‌توانید با تعویض پیشخوان با کم‌ترین هزینه ظاهری شیک و مدرن به آشپزخانه بدهید. برای این کار می‌توانید در فروشگاه‌های مخصوص وسایل آشپزخانه، انواع سطوح و پیشخوان‌های جدید در اندازه‌های استاندارد که از قبل برش خورده و آماده نصب شدن در آشپزخانه‌ها هستند را متناسب با سلیقه خود خریداری کنید.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

از فضاهای پرت در آشپزخانه استفاده کنید

زیباترین راه برای بازسازی آشپزخانه قدیمی، استفاده از فضاهای پرت است. شما می‌توانید برای این قسمت از آشپزخانه با کمی ابتکار قفسه‌های باریک و بلند و یا پهن و کوتاه را نصب کنید و هر آنچه که به آن علاقه دارید را درون این قفسه‌ها قرار دهید؛ اما توجه کنید این قفسه‌ها باید بدون درب باشند .

تعداد کلمات مطلب: 669

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب و ساده برای دیزاین اتاق خواب کوچک

چالش اصلی در دیزاین اتاق خواب کوچک، ایجاد فضایی کاربردی و در عین حال زیبا و دلنشین است. با…