تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته با 6 ماده جادویی!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر ظروف آلومینیومی شما تیره شده و نمی‌دانید از چه محلولی برای پاک کردن آن استفاده کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته

با توجه به افزایش قیمت لوازم آشپزخانه بسیاری از خانم‌ها هنگام خرید، به دنبال ظروفی هستند تا علاوه بر زیبایی از دوام و قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. به همین جهت بیشتر افراد ظروف آلومینیومی را انتخاب می‌کنند؛ چرا که از دوام بالایی برخوردار است و قیمت مناسبی دارد؛ به همین دلیل این ظروف در اکثر آشپزخانه‌ها به چشم می‌خورند. اما در کنار همه این مزایا ظروف آاومینیومی معایبی نیز دارند و آن هم این است که به سرعت لکه می‌گیرند و سیاه می‌شوند. اگر قابلمه‌های آلومینیومی شما زیبایی روز اول را ندارد و نمی‌دانید که از چه روشی برای تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته استفاده کنید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.  

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته

ساختاری که در ظروف آلومینیومی به کار رفته باعث می‌شود بعد از مدتی پخت و پز درون آن، دیگر براقیت اولیه را نداشته باشند؛ بنابراین برای حفظ زیبایی ظروف آلومینیومی، در ادامه محلول تمیز کننده آلومینیوم را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن جرم گیری آلومینیوم را انجام دهید.

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته

تمیز کردن آلومینیوم با سرکه

همه ما می‌دانیم که سرکه به دلیل خاصیت اسیدی که در خود دارد، یکی از موثرترین پاک‌کننده‌ها به شمار می‌آید؛ اما توجه داشته باشید که برای تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته به هیچ عنوان از سرکه سفید به طور مستقیم استفاده نکنید. در این روش کافی است مقداری سرکه را با آب داغ مخلوط کنید و بر روی یک اسکاچ بریزید؛ در ابتدا برای تست گوشه‌ای از قابلمه را که در دید قرار ندارد پاک کنید و بعد از آن کل قابلمه را به محلول آغشته کنید و بعد از 30 دقیقه با یک اسفنج تمیز قابلمه رزا پاک کنید.

تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته با زغال

برای سفید کردن ظروف آلومینیوم کافی است مقداری خاکستر زغال را جمع آوری کنید و بعد از سرد شدن به داخل ظرف بمالید، چند دقیقه صبر کنید سپس ظرف را آبکشی نمایید.

استفاده از لیمو را فراموش نکنید

برای جرم گیری ظروف آلومینیومی نصف لیوان آب لیمو را با  یک لیوان آب درون ظروف سیاه شده بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید؛ سپس شاهد آ هستید که ظرف شما مانند روز اول سفید و براق خواهد شد.
تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته

استفاده از سیب برای برق انداختن ظروف آلومینیومی

بهترین محلول تمیز کننده آلومینیوم استفاده‌ی از پوست سیب است، در این روش مقداری پوست سیب را درون ظرف آلومینیومی کدرشده‌ بریزید و درون آن را پر از آب کنید و روی شعله بگذارید. اجازه دهید مایع به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به جوش آید. در نهایت مایع ظرف را خالی و با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۷ مدل آینه دکوراتیو پذیرایی که به تازگی مد شده‌اند

 پودر تارتار

۲ قاشق غذاخوری پودر تارتار (پودر تارتار پودری است که در شیرینی‌پزی استفاده می‌شود) را به ۱/۲ فنجان سرکه اضافه کنید. یک لیتر آب به قابلمه‌ آلومینیومی اضافه کنید و بگذارید بجوشد و  ۱۰ دقیقه در حالت جوش بماند و سپس آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید قابلمه خنک شود؛ سپس آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته

بوراکس

یکی از رازهایی که ظروف آلومینویمی درون رستوران‌ها براقیت خود را حفظ کرده‌اند، استفاده از پودر بوراکس است. پودر بوراکس  را با مقدار کمی آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی لکه یا ناحیه‌ی تغییر رنگ بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه یا حداکثر یک ساعت بماند.

اگر لکه مقاوم باشد، خمیر بوراکس را مجدداً بمالید و از مسواک قدیمی یا برس نایلونی کوچک برای سابیدن خمیر بوراکس روی سطح ظرف آلومینیومی استفاده کنید. پس از برداشتن بوراکس، سطح قابلمه‌ آلومینیومی یا ظروف پخت را تا سطح درخشانی برق بیندازید. لازم به ذکر است که استفاده از بوراکس علاوه بر درخشان شدن ظروف، برای ضد عفونی کردن ظرف آلومینیومی نیز استفاده می‌شود؛ اما باید بعد از استفاده از خمیر بوراکس، ظروف را قبل از استفاده مجدد به خوبی بشویید.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین ظروف پذیرایی 1402 را بشناسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…