با این روش به راحتی جای سوختگی روی موکت را از بین ببرید!

0
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر جای سوختگی عمیق نباشد، می‌توانید ترمیم سوختگی موکت را در خانه با توجه به نوع سوختگی انجام دهید.
رفع سوختگی موکت

برای بسیاری از ما پیش آمده که به دلایل مختلف و عجله در کار، جسم داغی را روی موکت قرار دادیم و موکت سوخته است. برای ترمیم موکت سوخته ترفندهایی بسیاری وجود دارد که بدون آسیب رسیدن بیشتر به موکت می‌توان سوختگی را از بین برد. برای آشنایی با ترفندهای رفع سوختگی موکت، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

چگونه موکت سوخته را ترمیم کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که برای رفع سوختگی موکت باید به آن توجه داشت، نوع سوختگی موکت است؛ برای مثال موادی که برای رفع سوختگی موکت با اتو استفاده می‌شود برای سوختگی موکت با زغال استفاده نمی‌شود. در ادامه روش ترمیم موکت سوخته را بیان می‌کنیم. برای ترمیم موکت سوخته عمق سوختگی بسیار مهم است.

  • اگر سوختگی موکت به گونه‌ای باشد که تنها لکه زرد روی موکت نمایان شود، می‌توانید به کمک یک تکه یخ، لکه زرد به جای‌ مانده را از بین ببرید.
  • اگر عمق سوختگی بیشتر از یک لکه زرد است، باید با یک کاتر تیز دورتادور محل سوختگی را برش دهید. برش باید به‌صورتی باشد که تنها لایه بالایی موکت و بخش سوخته را بردارید و یک تکه موکت را روی لایه سوخته بچسبانید؛ البته باید به راه موکت آسیب‌دیده و جایگزین شده هم توجه کنید تا بخش ترمیم‌شده کمتر به چشم آید.

ترمیم موکت سوخته

ترمیم موکت سوخته با زغال

چنانچه موکت به وسیله زغال بسوزد، اگر سوختگی سطحی است ابتدا پرزهای سوخته را با قیچی کوتاه کنید و سپس با استفاده از شامپو فرش قسمت مورد نظر را تمیز کنید؛ در انتها برای یکنواخت شدت پرزهای سطح موکت از جاروبرقی کمک بگیرید. در صورتی که جای سوختگی همچنان مشخص بود، می‌توانید به کمک یک رنگ‌بر با اثر ضعیف سطح را خوب تمیز کنید و فرصت دهید به‌طور کامل خشک شود.

در صورتی که سوختگی موکت با زغال عمیق است، ابتدا می‌توانید در محل آسیب‌دیده با زغال سمباده بکشید تا به طور کامل سیاهی از بین برود.

رفع سوختگی موکت

رفع سوختگی موکت با قابلمه

ازآنجاکه الیاف موکت حتی در برابر داغی هم آسیب‌پذیر است، قرار دادن قابلمه هم می‌تواند به تاروپود موکت آسیب برساند. معمولا  سوختگی با قابلمه خیلی عمیق نیست، به همین از بین بردن سوختگی موکت با قابلمه کار سختی نیست و به‌راحتی در منزل انجام می‌شود.

اگر میزان سوختگی کم و سطحی باشد و الیاف فرش از بین نرفته باشد، می‌توانید از یک تکه یخ و یا پیاز برای از بین بردن بافت آسیب‌دیده استفاده کنید. در این روش رفع سوختگی موکت یک تکه یخ یا پیاز بردارید و روی بافت آسیب‌دیده بگذارید و بعد با آب‌ سرد بشویید. صبر کنید تا خشک شود و بعد به کمک یک شانه یا برس نرم، الیاف موکت را شانه بزنید تا سطح تاروپود یک دست شود.

پیشنهاد مطالعه: آموزش تبدیل کمد دیواری معمولی به ریلی در خانه!

تعداد کلمات مطلب: 451

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ٰدکوراسیون اتاق خواب پسرانه، فضایی جذاب و پرانرژی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، علاوه بر زیبایی، باید فضایی را فراهم کند که فرزندتان بتواند در…