آشنایی بابهترین رنگ‌های 1402 برای خانه‌های ایرانی!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای انتخاب رنگ باتوجه به تنوع بالایی که وجود دارد، لازم است در اینباره اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه‌های ایرانی کدام است؟
بهترین رنگ برای دیوار خانه

اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید نیازی نیست صفر تا صد وسایل خانه را تعویض کنید و هزینه زیادی بپردازید؛ در صورتی که شما با اصول و قواعد دکوراسیون و بهترین رنگ برای دیوار خانه آشنایی داشته باشید، می‌توانید به راحتی با چند تغییر جزئی چیدمان خانه خود را به‌روز و زیبا کنید. بیشترین تغییری که می‌توان در دکور خانه ایجاد کرد، رنگ کردن دیوار خانه است. هیچ چیز نمی‌تواند مانند نقاشی و رنگ، دیوارهای خانه را زنده کند؛ اما شما باید بدانید بهترین رنگ برای دیوار خانه کدام است و برای هر بخش چه رنگی استفاده کنید تا بیشتر نتیجه بگیرید. برای آشنایی با بهترین نوع رنگ برای دیوار خانه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید. 

بهترین رنگ برای دیوار خانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

قبل از آنکه رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید، ابتدا لازم است یک ترکیب رنگ سه تایی برای هر قسمت از خانه مشخص کنید. توجه داشته باشید که تمام دیوارها نباید به یک رنگ، رنگ‌آمیزی شوند. رنگ انتخابی باید با روحیه شما سازگاری داشته باشد؛ چرا که از نظر روانشناسان، خصوصیات و ویژگی‌‌هایی که رنگ‌‌ها دارند، می‌‌تواند تاثیرات متفاوتی روی اعضای خانواده و ساکنین داشته باشد.

نکته بعدی که باید خیلی به آن توجه شود، توجه به محل رنگ‌آمیزی است؛  چرا که برای بخش‌های مختلف خانه براساس کاربری متفاوتی که دارند، باید از رنگ مخصوص به خود استفاده کرد تا به بهترین نتیجه را به دست آورد. برای مثال بهترین نوع رنگ برای سرویس بهداشتی، استفاده از رنگ‌های روغنی است که قابلیت شست‌وشو دارند و خراب نمی‌شوند. 

بهترین رنگ دیوار خانه

بهترین رنگ برای دیوار اتاق خواب

اگر علاقه‌مند هستید اتاق خواب شما ترکیب رنگ منحصر به فرد داشته باشد، از رنگ‌های آب سلطنتی، آبی روشن، صورتی، سبز، بنفش و سفید استفاده کنید؛ برای مثال اگر می‌خواهید ترکیب رنگ اتاق خواب شما کلاسیک باشد، به جای استفاده از رنگ قهوه‌ای برای دیوار و کف، بهتر است از رنگ خاکستری استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی:  ایده‌های جذاب برای تزیین ورودی خانه‌

 

چه رنگی برای پذیرایی مناسب است؟

رنگ انتخابی برای پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که با مبلمان بیشترین همخوانی را داشته باشد؛ بنابراین بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک، رنگی است که فضای اتاق را بزرگ‌تر از حد معمول نشان دهد. برای انتخاب رنگهای دیوار خانه در قسمت نشیمن، بهتر است از آبی کله‌ غازی، سرمه‌ای، سفید و بنفش استفاده کنید.

 

بهترین رنگ برای دیوار آشپزخانه

باتوجه به اینکه آشپزخانه مکانی برای جمع شدن اعضای خانواده به دور یکدیگر است و هر خانم خانه‌داری بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می‌کند، لازم است تا محیط آشپزخانه نشاط‌آور باشد. بهترین رنگ برای دیوار خانه، استفاده از ترکیب رنگ آبی، زرد، آلبالویی و فیروزه‌ای است.

بهترین رنگ برای دیوار خانه

بهترین رنگ برای دیوار اتاق خواب کودک

رنگ دیوار اتاق خواب کودک باید به‌گونه‌ای انتخاب شود تا آرامبخش باشد و خواب راحت را برای فرزند شما به ارمغان بیاورد. بهترین انتخاب رنگ برای اتاق کودک می‌تواند رنگ هلویی، آبی آسمانی و سبز اکالیپتوس باشد.

سخن آخر

در این مقاله شما را با بهترین رنگ برای دیوار خانه آشنا کردیم و امیدواریم گه از این ایده‌ها به خوبی استفاده کنید؛ اما به خاطر داشته باشید انتخاب رنگ یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است و در پایان این شما هستید که باید از رنگ دیوار خانه لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…