مهم‌ترین نکات زندگی در کیش

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جزیره کیش یکی از لاکچری‌ترین مناطق کشور ایران است. مطالعه‌ی این مقاله به افرادی که قصد مهاجرت به این جزیره را دارند می‌تواند کمک شایانی بکند و ناگفته نماند که آرامش و سکوتی که این جزیره دارد گزینه‌ی بسیار خوبی برای افرادی است که از شلوغی، ترافیک و آلودگی خسته شده‌اند.
زندگی در کیش

یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران، جزیره زیبای کیش است که در فصل‌های مختلف سال، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. به دلیل موقعیت جغرافیایی، شرایط کاری و رفاهی خوبی که جزیره‌ی کیش دارد، افراد زیادی تمایل دارند برای زندگی در کیش اقدام کنند به همین خاطر در این مطلب از دلتامگ از شرایط آب ‌و هوایی، مزایا، معایب و هزینه زندگی در این جزیره صحبت خواهیم کرد.

خرید آپارتمان در کیش

شرایط آب ‌و هوایی کیش

یکی از نکات مهم و تأثیرگذار در تصمیم افرادی که قصد زندگی در کیش را دارند، آب ‌و هوای منطقه موردنظر است. این جزیره به دلیل قرار گرفتن در محدوده‌ی بیابانی دارای آب ‌و هوای گرم و خشک است. بارندگی این جزیره بیشتر در فصل زمستان و به صورت رگباری و سیلابی است. افرادی که طبع گرمی دارند، زندگی در این جزیره برایشان سخت می‌شود.

حمل‌ و نقل در جزیره کیش

شرایط حمل‌ و نقل در کیش با شهرهای دیگر تفاوت محسوسی دارد. ولی جهت رفاه ساکنین جزیره و گردشگران، وجود تاکسی‌های خطی و اینترنتی، تاکسی لندنی، مینی‌بوس و کرایه کردن ماشین‌های لوکس در سطح جزیره رفت‌ و آمد را آسان تر کرده است.

هزینه تاکسی در این جزیره بین 50 تا 90 هزار تومان، هزینه مینی‌بوس 5 تا 8 هزار تومان است.

خرید آپارتمان در کیش

مزایای زندگی در کیش

در ادامه قصد داریم به چند مورد از مزایای زندگی در کیش بپردازیم:

  • شرایط کاری خوب (به دلیل توریستی بودن)
  • نبود ترافیک و شلوغی
  • برخورداری از نظم و انظباط بالا
  • حاکم بودن آرامش در جزیره
  • آب ‌و هوای سالم و تمیز
  • برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی متنوع
  • منطقه آزاد
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • دسترسی راحت و آسان به سواحل خلیج فارس
  • داشتن ماشین‌های لوکس با امکانات عالی

معایب زندگی در کیش

هر یک از شهرهای ایران برای زندگی مزایا و معایبی دارند و جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهم‌ترین معایب زندگی در جزیره کیش عبارتند از:

  • هزینه‌ بالای اجاره و یا خرید خانه در کیش
  • آب ‌و هوای گرم و خشک
  • هزینه‌ بالای تحصیل در کیش
  • هزینه بالای خورد و خوراک در جزیره
مطلب پیشنهادی:  بهترین فرصت خرید آپارتمان در محله رشتیان رشت

قیمت آپارتمان در کیش

در کیش منازل مسکونی سه نوع هستند؛ شهرک‌های مسکونی، برج‌های مسکونی و مجتمع‌های مسکونی. همانطور که قبلا اشاره شد قیمت خرید و اجاره آپارتمان در کیش بالاست، ولی شهرک‌هایی از جمله شهرک صفین (صدف) و نوبنیاد وجود دارد که شما می‌توانید با قیمت پایین‌تر منزل مسکونی موردنظرتان را پیدا کنید.

اگر هزینه‌ای که برای خرید آپارتمان در کیش در نظر گرفته‌اید بالا است، برج‌های ستاره و سایه جز مجتمع‌های مسکونی شیک و مدرن جزیره کیش می‌باشند که از امکانات خوب و متراژ‌های بزرگ برخوردار هستند.

زندگی در کیش

هزینه‌های زندگی در کیش

اگر قصد زندگی در این جزیره را دارید، این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه خورد و خوراک در کیش بالاست. همچنین آب و برق در جزیره کیش سراسری نبوده و توسط شرکت‌های خصوصی تأمین می‌شود بنابراین هزینه قبوض آب و برق نیز بالاست.

جمع‌بندی

اگر دوست دارید حتی شده برای یک مدت کم از شلوغی، ترافیک، آلودگی و بی‌نظمی دور شوید، زندگی در کیش می‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان باشد؛ بهترین فصل‌های زندگی در این جزیره پاییز و زمستان است که با باران‌های گاه‌ و بی‌گاه و نسیم ملایمش روح شما را جلا می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در جزیره کیش

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…