با ترفندهای ساده آشپزخانه رویایی خود را طراحی کنید

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر خانه‌ای است که باید بر روی طراحی دکوراسیون داخلی آن دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید.
راهکارهای ساده برای طراحی آشپزخانه رویایی

داشتن آشپزخانه رویایی و منظم برای هر خانم خانه داری ایده آل است. روش‌های مختلفی وجود دارد، تا دکوراسیون آشپزخانه شما  علاوه بر رویایی بودن از نظر سبک و کارکرد به بهترین شکل استفاده شود. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا راهکارهای ساده برای طراحی آشپزخانه رویایی را در اختیارتان بگذاریم.

راهکارهای ساده برای طراحی آشپزخانه رویایی

 نورپردازی کافی و مناسب

آشپزخانه علاوه بر منبع نور طبیعی، به نور مصنوعی نیز نیازمند است. در محیط آشپزخانه باید از سه منبع نور محیطی، کاربردی و نقطه‌ای استفاده کرد. نور محیطی برای روشنایی کلی، نور کاربردی برای روشنایی سطح کار و نور نقطه‌ای برای اینکه برخی از ویژگی‌های فضا را برجسته کند.

 نورپردازی کافی و مناسب برای آشپزخانه

 مکان نشستن به تعداد کافی در آشپزخانه

آشپزخانه محیطی است که همه برای صرف غذا یا نوشیدنی دوست دارند دور هم جمع بشوند. بنابراین باید فضای کافی برای نشستن همه اعضای خانواده در نظر گرفت. استفاده از میز گرد در دکوراسیون آشپزخانه راه بسیار مناسبی است. میز گرد در رفت و آمد مشکلی ایجاد نمی‌کند و می توان تعداد ۴ تا ۶ صندلی را در اطراف آن ها قرار داد.

 سطح رویی کابینت آشپزخانه

سطح رویی کابینت به چند جهت از اهمیت بالایی در طراحی دکوراسیون برخوردار است. مخصوصا اگر فضای آشپزخانه شما محدود است، باید کابینت‌هایی را انتخاب کنید تا از سطح آن به عنوان سطح کار استفاده بشود یا حتی با قراردادن چند صندلی دور آن به عنوان میز غذاخوری نیز استفاده بشود.

 کشوهای مرتب کابینت

برای اینکه لازم نباشد زمان زیادی را صرف پیدا کردن یک چاقو یا یک وسیله آشپزی در کشوی کابینت آشپزخانه کنید، بهترین پیشنهاد تقسیم کردن کشوهای کابینت است. استفاده از تقسیم کننده‌ها برای نظم دهی به کشوی کابینت، ایده بسیار مناسب است. با این روش هر وسیله در جای خود قرار می‌گیرد و علاوه بر زیبایی باعث سرعت بخشیدن به کار شما می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام خرید تقسیم کننده‌ به عمق کشوها توجه ویژه ای داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  ناگفته‌هایی از معماری ساختمان تئاتر شهر

قفسه مخصوص لوازم برقی آشپزخانه

قفسه مخصوص لوازم برقی آشپزخانه

برای لوازم برقی کوچک آشپزخانه قفسه‌های مخفی را در نظر بگیرید، با این روش سطح رویی کابینت فضای بیشتری خواهد داشت. در زمان طراحی یا تغییر کابینت، فضای مخصوصی را برای قرار دادن لوازم برقی آشپزخانه در نظر بگیرید تا دکوراسیون مرتب‌تری داشته باشید.

استفاده از کابینت های سراسری

اگر آشپزخانه شما تنها یک دیوار دارد و می خواهید فضای کافی برای چیدمان وسایل خود داشته باشید، از کابینت های سراسری استفاده کنید تا آشپزخانه شما دید بصری بهتر و منظم‌تری داشته‌باشد. کابینت های سراسری را برای بهرمندی بیشتر تا سقف امتداد دهید.

پیشنهاد مطالعه: با چند روش ساده شیرآلات خانه را برق بیاندازید

تعداد کلمات مطلب: 434

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

کابینت پله‌ای شیک، طراحی مدرن و کارآمد برای آشپزخانه

کابینت پله‌ای یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین طرح‌ها در دنیای کابینت‌های آشپزخانه است. این نوع…