۵ تسکین فوری برای درد معده

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر ما در طول زندگی خود درد معده را تجربه می‌کنیم. در بسیاری مواقع با تمهیداتی خانگی می‌توان معده درد را تسکین داد.
درمان های فوری معده درد

معده درد جزو یکی از شایع‌ترین مشکلات افراد در سنین مختلف است. درد معده به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. سنگ صفرا، ریفلاکس معده، حساسیت به گوتن، زخم معده و … جزو اصلی‌ترین عوامل به وجود آورنده درد معده هستند. خبر خوش این که اغلب معده‎درد‌ها جدی نیستند و به سرعت بهبود ‌پیدا می‌کنند. به‌همین سبب، برای برطرف کردن درد، شما به‌جای دیگری غیر از آشپزخانه خانه خود احتیاج پیدا نمی‌کنید. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تعدادی از درمان های فوری برای معده درد را به شما معرفی کنیم.

درمان های فوری برای معده درد

نعناع

 روش های خانگی برای رفع درد معده

نعناع تسکینی فوری برای معده درد و دل پیچه است که اثر کلیدی آن بر درمان معده درد تایید شده‌است. این گیاه با داشتن اثر ضد اسپاسم در دستگاه گوارشی، می تواند تاثیر سریع و محسوسی بر رفع دردهای گوارشی داشته‌باشد. بهترین پیشنهاد برای استفاده خانگی از نعناع برای کسانی که از معده درد رنج می‌برند، نوشیدن چای نعناع است. برای این کار برگ‌های نعناع را در آب جوش بریزید و بگذارید روی بخار آب جوش دم بکشد. بعد از آماده شدن، اگر مایل بودید با تکه‌ای نبات آن را نوش جان کنید. همچنین روغن نعناع هم عصاره‌ای از نعناع است که در درمان دردهای معده استفاده می‌شود.

زنجبیل جزو درمان های فوری برای معده درد

دلتامگ

از زمان‌های قدیم مردم از زنجبیل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده ‌می‌کردند؛ از حالت تهوع گرفته تا درد در نواحی مختلف بدن. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که زنجبیل ‌می‌تواند درمانی موثر برای برخی از انواع دردهای معده باشد. زنجبیل، یک ضد التهاب طبیعی است. بهتر است از زنجبیل طبیعی یا ریشه آن در چای خود استفاده کنید و تاثیر آن را در رفع درد معده خود ببینید.

چای بابونه

یک فنجان دمنوش بابونه ‌می‌تواند به کاهش معده‎درد شما کمک بسیاری کند. گیاه بابونه خواص ضد التهابی زیادی دارد. این خواص ضد التهابی در آرام شدن ماهیچه‌های شکم، هنگام گرفتگی و اسپاسم ، تاثیرگذار است و به این ترتیب باعث کاهش دردهای گوارشی می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  غول‌پیکرترین مولکول دنیا را با چشم غیر مسلح اینجا ببینید!

عسل بخورید

روش های خانگی برای رفع درد معده

همه افراد خواص شگفت‌انگیز و بی‌شمار عسل را می‌شناسند. یکی از فواید عسل رفع دردهای معده است. به طور کلی سعی کنید در رژیم غذایی خود عسل را جایگزین شکر و مواد شیرین کننده مصنوعی کنید. مثلا با آرد گندم و عسل و زعفران، حلوا درست کنید.

ریشه و برگ تازه کرفس را بکوبید و با مقدار کافی عسل مخلوط نموده و روزی سه بار هر وعده یک قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید . شیر و عسل برای معده بسیار مفید است و حرکت‌های دستگاه گوارش را تسهیل می‌کند. به سالمندان توصیه می‌شود اگر میخواهند شیر در معده آنها سریع تر هضم شود آن را با عسل بخورند. امام صادق (ع) فرموده است” خوردن عسل با آب گرم درد معده را برطرف میکند.”

حوله یا کیسه آب داغ جزو درمان های فوری معده درد

روش های خانگی برای رفع درد معده

اگر معده‎درد داشتید؛ ‌می‌توانید از یک حوله داغ یا پد گرم یا کیسه آب گرم استفاده کنید. گرما باعث تسکین درد معده و همچنین کاهش حالت تهوع و به طور کلی ناراحتی‌های گوارشی ‌می‌شود. هنگام استفاده از کیسه آب داغ یا حوله مراقب باشید پوستتان نسوزد و آسیب نبیند.

پیشنهاد مطالعه:‌ این کارها باعث درد در شانه‌های شما می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…