هشدار: این خوراکی‌ها میگرن شما را تشدید می‌کنند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حمله‌های میگرنی با سردردهای ناتوان کننده تکراری متوسط تا شدید مشخص می‌شوند. سردردهای میگرنی سومین بیماری شایع در جهان هستند.
خطرناک ترین مواد غذایی برای میگرن

با وجود شیوع بالای میگرن، اما درک اندکی از علایم، علل و درمان آن وجود دارد. تاکنون حتی درمان قطعی برای میگرن مشخص نشده‌است اما پژوهش‌های انجام شده، مشخص کرده‌اند که رژیم غذایی در کاهش سردردهای میگرنی تاثیر بسزایی دارد. بعضی مواد غذایی باعث کاهش سردردهای میگرنی و بعضی دیگر به‌عنوان تحریک‌کننده‌های میگرن شناخته می‌شوند. دلتامگ در این مطلب قصد دارد تا برخی از خطرناک‌ ترین مواد غذایی برای میگرن را به شما معرفی کند.

خطرناک‌ ترین مواد غذایی برای میگرن

چگونه میگرن را درمان کنیم

کافئین

تاثیر کافئین بر میگرن در افراد مختلف متفاوت است. در برخی افراد، مصرف کافئین به کنترل و درمان حملات میگرنی کمک می‌کند ولی در برخی دیگر نتیجه عکس دارد و مصرف منظم کافئین ممکن است باعث بروز حملات شدید میگرن شود یا سردردهای میگرن را به طرز غیرقابل تحملی تشدید کند. بنابراین اگر شما میگرن دارید، لازم است تا با پزشک خود درباره مصرف کافئین مشورت کنید.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

بسیاری از غذاهایی که فرآوری شده‌اند شیرین کننده‌ها‌ی مصنوعی دارند. این شیرین‌کننده‌های مصنوعی برای افرادی که دیابت دارند به‌عنوان جایگزینی برای شکر استفاده می‌شوند ولی مصرف آن‌ها می‌تواند باعث سردردهای میگرنی شود. پژوهش‌های انجام شده نشان داده‌اند که آسپارتام موجود در این مواد باعث سردردهای میگرنی می‌شود.

دلتامگ

شکلات

پژوهش‌های بنیاد میگرن درآمریکا، نشان داده‌اند که شکلات دومین علت شایع برای میگرن پس از الکل در میان آمریکاییان است که تقریبا ۲۲ درصد افراد مبتلا به میگرن را درگیر می‌کند. شکلات شامل کافئین و همچنین بتافنیل‌اتیل‌آمین است که ممکن است در بعضی افراد باعث سردرد شود و یا سردرهای آن‌ها را تشدید کند.

مطلب پیشنهادی:  ترفندهای خوش عطر شدن برنج هندی

مواد غذایی تخمیرشده و پنیرهای کهنه

پنیر‌ها‌ی سالم حاوی ماده‌ای به نام تیرامین هستند. هرچه پنیر کهنه‌تر شود، میزان تیرامین آن نیز بالاتر می‌رود. تیرامین محرک میگرن است. پنیرهای معمولی که حاوی تیرامین بالا هستند عبارتند از:

پنیر فتا، پنیر بلوچیز و پنیر پارمزان

مواد غذایی که تخمیر شده‌اند نیز می‌توانند مقادیر بالای تیرامین را تولید کنند. این غذاها عبارتند از:

ترشی

کیمچی

ترشی فلفل سبز

مواد یخ‌زده

مصرف غذاهای یخ‌زده و نوشیدنی‌های خیلی سرد مثل بستنی ممکن است باعث ایجاد سردردهای شدید میگرنی شوند. اگر غذاهای یخ زده را به سرعت، بعد از تمرین و یا زمانی که بیش از حد در معرض گرما بوده‌اید، مصرف کنید، به احتمال زیاد سردردهای میگرنی به سراغ‌تان خواهد آمد.

سردرد میگرنی

الکل جزو خطرناک ترین مواد غذایی برای میگرن

الکل یکی از خطرناک ترین مواد غذایی برای میگرن است. اتانول مهم‌ترین ترکیب تشکیل‌دهنده الکل است. زمانی که اتانول وارد بدن می‌شود، باعث گشادی عروق خونی مغز می‌شود. همچنین اتانول تولید ادرار را نیز افزایش می‌دهد. همراه با ادرار، نمک، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز از بدن خارج می‌شوند. در نتیجه مصرف الکل باعث بی‌آبی در بدن می‌شود. همین بی‌آبی باعث سردرهای میگرنی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه درباره کبد چرب لازم است بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در جست‌وجوی گنج: گوی طلایی شاه عباس کجاست؟

گنج های گمشده ایرانتخیل بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. این گنج‌ها ب…