با این ترفندها کابینت‌های آشپزخانه را نظم دهید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه مکانی است که به ایجاد فضای گرم در خانواده بسیار کمک می‌کند. به همین جهت آن را قلب تپنده منزل می‌نامند. بنابراین حفظ آراستگی آن بسیار اهمیت دارد.
ترفند‌های مرتب کردن کابینت آشپزخانه

مهم‌ترین قسمت هر خانه‌ای آشپزخانه است که در طراحی دکوراسیون نیز این قسمت از خانه اهمیت ویژه‌ای دارد. فضای آشپزخانه معمولا از کوچک‌ترین فضاهای داخل هر خانه‌ای به شمار می‌آید. از سویی بیشترین فعالیت‌های روزمره در این بخش صورت می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود آراستگی آشپزخانه کم شود. بنابراین نیاز است در کنار نگهداری مواد غذایی از وسایل گوناگون برای نظم‌دهی استفاده کنیم. چنانچه علاقه‌مند هستید با ترفند‌های مرتب کردن کابینت آشپزخانه آشنا شوید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ترفند‌های مرتب کردن کابینت آشپزخانه

پاک و تمیز نگه داشتن کابینت‌های آشپزخانه علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری آن، می‌تواند در سلامت جسمی افراد نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. اغلب خانم‌ها برای مرتب کردن کابینت‌های آشپزخانه با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند. چرا که معمولا نمی‌دانند کار را از کجا آغاز کنند یا نمی‌دانند هر چیزی را در کجا قرار دهند. در ادامه به چند مورد از ترفندهای مرتب کردن کابینت آشپزخانه می‌پردازیم.

ترفند‌های مرتب کردن کابینت آشپزخانه

هر چیز را در جای مناسب قرار دهید

بسیاری از ما ممکن است در محیط آشپزخانه علاوه بر وسایل آشپزی، وسایل شست‌وشو، ظروف، مواد غذایی و برخی مواد و وسایل بهداشتی و پاک‌کننده را قرار دهیم. یکی از ترفندهای مهم که برای نظم‌دهی به کابینت آشپزخانه می‌توان استفاده کرد، این است که کدام کابینت باید برای کدام موارد در نظر گرفته شود. بهتر است که یک لیست از وسایل ضروری خود تهیه کنید و با توجه به آن محتویات را درون کابینت‌ها قرار دهید. برای مثال بهتر است در کابینت‌های پایین ظروف بزرگ و وسایل برقی خصوصا آن‌هایی را که سنگین‌تر هستند قرار دهید. چرا که با توجه به ابعاد و وزنی که این وسایل دارند، اگر آن‌ها را در کابینت‌های هوایی قرار دهید گذاشتن و برداشتن آن‌ها دشوار و احتمالا خطرناک خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  تمیز کردن سرویس بهداشتی در کمترین زمان

برای داخل کابینت‌ها از شلف استفاده کنید

سعی کنید هنگام چیدمان، اشیا را بر اساس ارتفاع در کابینت قرار دهید اینگونه کابینت‌ها منظم‌تر به نظر می‎‌رسند. اما گاهی محتویات کابینت اشیائی بسیار کوچک مانند جا‌ی ادویه، نمکدان و… هستند. در این شرایط اگر کف کابینت با آن‌ها پر شود، دیگر نمی‌توان از تمام فضای داخل کابینت استفاده کرد. بنابراین بهتر است از نظم‌دهنده‌ها برای داخل کابینت استفاده کنید.

تقسیم کننده کشو را فراموش نکنید

تقسیم کننده کشو را فراموش نکنید

ممکن است برای شما بسیار پیش آمده باشد که با دسته‌های متعدد قاشق، چنگال، چاقو، کفگیر، ملاقه و… در ابعاد و اندازه‌های گوناگون مواجه شده باشید و مجبور شوید آن‌ها را درون کشو رها کنید. اما با استفاده از تقسیم‌بندی داخل کشو می‌توانید به آشپزخانه نظم‌دهید. البته می‌توانید از آن‌ها در طبقات کابینت‌ نیز استفاده کنید. با این حال استفاده‌شان در کشو رایج‌تر و ضروری‌تر است.

استفاده از سبدها

استفاده از سبدها

با توجه به اینکه در کابینت زیر سینک اتصالات لوله  قرار دارد، بنابراین سعی کنید وسایلی در این قسمت قرار دهید که در صورت نشت آب خراب نشوند. اگر قصد دارید در این قسمت مواد شوینده قرار دهید، می‌توانید از سبدهای نظم دهند استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: با چند ترفند کم هزینه کابینت آشپزخانه را نو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …